Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Verwarming 964: links koud, rechts warm...

06 okt 2011 18:39

Beste liefhebbers,

Wanneer ik de verwarming in mijn 964 aanzet, blijft er uit het linker rooster en uit de linker helft van het rooster onder de voorruit koude lucht komen terwijl er uit het rechterrooster en de rechterhelft van het raamrooster wel warme lucht komt. Iemand een idee hoe ik dit euvel kan verhelpen?

Alvast dank voor het meedenken.

Groet,

Bas

Re: Verwarming 964: links koud, rechts warm...

06 okt 2011 18:53

Ik heb dit laatst met mijn 993 gehad.

Hij bleef links warme lucht geven en rechts was de temp. wel regelbaar.

Bij mij was het motortje kapot welke een klep aanstuurt in de luchtleiding welke links onder de bekleding zit naast het koppelingspedaal. (bij de 993 althans)
Deze bleef open staan en stuurde continu warme lucht naar de roosters.

Re: Verwarming 964: links koud, rechts warm...

07 okt 2011 9:17

Er blijft ergens een kachelklep openstaan of zit gewoon vast. Gewoon even je systeem nalopen om te kijken waar en welke klep dit is .

Re: Verwarming 964: links koud, rechts warm...

07 okt 2011 12:02

Ik heb soortgelijk probleem gehad. Servomotor nummer 4 (zie afbeelding) zit bij jouw waarschijnlijk vast of is defect.
Afbeelding

Op http://www.porsche964.co.uk/ staat precies hoe e.e.a. op te lossen.

Re: Verwarming 964: links koud, rechts warm...

07 okt 2011 16:53

Dank, die laatste link, die moet de oplossing gaan bieden. Dat wordt weer lekker pielen.

Re: Verwarming 964: links koud, rechts warm...

07 okt 2011 16:56

Eventueel zoeken naar een oud topic van Dirkie hier op het PF ... die heeft die servo's ooit met een soldeerbout onder handen genomen :wink:

Re: Verwarming 964: links koud, rechts warm...

13 okt 2011 21:54

Met de uitvoerige beschrijving uit de link is het waarschijnlijk gelukt. Servo eruit halen en weer terugbouwen waren het meest lastig, met name door de airobuizen die enorm in de weg zitten. Dat zorgt voor een hoop extra gepriegel. Contacten heb ik schoongemaakt met WD40 en wat wattenstaafjes. De servo werkt weer en morgen zal ik testen of die goed is afgesteld met het openen en sluiten van de verwarmingsklep. Prima DIY-klus.

Dank en groet,

Bas
Plaats een reactie