Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
22 okt 2011 8:55
Vannochten wil ik met de P weg. Accu leeg.......
Startkabels eraan en er staat weer spanning, echter: de contactsleutel valt niet meer om te draaien. Het gaat om een 993 tip.
Iemand een tip?
22 okt 2011 9:07
Al een beetje met je stuur op en neer gedaan terwijl je probeert te draaien? Bij oudere auto's kan het stuurslot het draaien van de sleutel in de weg zitten
22 okt 2011 9:08
heb je m er helemaal uit gehaald? als je dat niet doet nl dan kun je m idd niet meer draaien. dus eerst de sleutel er volledig uithalen. en anders... stuurslot?
dat wat door Mellyporsche omschreven wordt kan zeker ook een reden zijn
weet eigenlijk niet od het bij P ook zo is, maar heb eens bij mn Audi gehad dat het beschermkapje in het slot bleef hangen. dat is een plaatje dat het slot afdicht als er geen sleutel in zit. daardoor kon ik de sleutel niet omdraaien, na veel gerommel schoot ie uiteindelijk terug en kon ik m weer gewoon starten. daarna nooit meer problemen mee gehad
succes, hoop dat dit je wellicht op weg helpt!
22 okt 2011 9:20
is de startonderbreking er wel af? (betreffende controlelampje rechts in de klok moet uit zijn)
22 okt 2011 9:22
Met het stuur bewegen hielp niet, behalve dat de auto nu ook op stuurslot staat....
Het lijkt echt een mechanisch probleem: de sleutel valt echt niet om te draaien
22 okt 2011 9:27
Tip ook al bewogen?
22 okt 2011 9:33
Yes, tip al in alle standen gehad. Tip blijft gewoon vegrendeld zonder rem in te trappen.
22 okt 2011 10:11
wel toevallige samenloop accu leeg en contactslot/-sleutel ...
zie bij een 993 geen enkele relatie tussen die 2 die dit probleem kan geven
startblokkering blokkeert het starten/aanslaan, niet het omdraaien van de sleutel
toen je de 1e keer probeerde te starten, en dus merkte dat accu leeg, toen was de sleutel nog wel te draaien?
nu alleen de sleutel er in - helemaal lukt dat? - maar omdraaien ook naar 1e stand 'contact' blokkeert volledig?
andere sleutel geprobeerd?
niets raars te zien in slot?
22 okt 2011 10:16
Paul,
Ik vermoed ook dat er hier sprake is van twee problemen die niets met elkaar te maken hebben. Wel toevallig want ik heb echt nog geen enkel probleem gehad met deze auto en dan nu twee op 1 dag....
De sleutel was meteen niet om te draaien en toen ik de sleutel voor het eerst in het slot stak, kwam hij er ook moeilijker uit dan normaal. Ik heb ook de reservesleutel geprobeerd: item dito. Het is wel bijzonder want de vorige eigenaar heeft alle sloten twee jaar gelden laten vervangen door nieuwe. Het slot is dus nog helemaal niet oud en slijtage lijkt mij dus ook vreemd.
22 okt 2011 10:40
koebel schreef:de contactsleutel valt niet meer om te draaien
valt ie helemaal niet te draaien of niet tot in de 'startstand'?
maw: kun je het contact wel aanzetten? check dan toch ook even of de startonderbreker uit gaat als je het knopje op de sleutel hebt ingedrukt...
22 okt 2011 10:52
koebel schreef:De sleutel was meteen niet om te draaien en toen ik de sleutel voor het eerst in het slot stak, kwam hij er ook moeilijker uit dan normaal. Ik heb ook de reservesleutel geprobeerd: item dito.
ik denk dan toch aan dat beschermingsklepje zoals bij mijn Audi. bij mij ging de sleutel er toen ook moeilijk uit. het klepje/lipje blijft hangen en verdwijnt niet volledig en daardoor blokkeert ie en kun je de sleutel niet omdraaien.
22 okt 2011 10:56
er is totaal geen beweging in te krijgen.....
22 okt 2011 12:09
koebel schreef:De sleutel was meteen niet om te draaien en toen ik de sleutel voor het eerst in het slot stak, kwam hij er ook moeilijker uit dan normaal.
Begrijp ik dat je merkte dat de accu leeg was zonder een poging te hebben gedaan om de P. te starten?
Hoe weet je dan de accu leeg was?
Beschrijf de stapjes eens precies: gingen de portieren wel van slot met de afstandsbediening?
Feit dat de sleutel er moeilijker uit kwam wijst wel op een mechanisch probleem in het slot..
22 okt 2011 12:22
Ik merkte dat accu leeg was doordat de afstandsbediening niet werkte. Slot open met sleutel. Geen binnenverlichting/dashboardverlichting. Auto uit de garage geduwd en aan de startkabels. Meteen alarm. Alarm af en poging tot starten. Geen beweging in de sleutel te krijgen.
22 okt 2011 15:02
duidelijk.
betekent wel dat accu diep ontladen is geweest, kan zijn dat deze nu overleden is, dwz lading niet lang vasthoudt.
houdt daar rekening mee.
24 okt 2011 12:29
Ben wel nieuwsgierig; wat is de uiteindelijke diagnose?
24 okt 2011 15:30
Er is (helaas) nog geen diagnose......
Ik ben nog even verder gegaan met mijn zoektocht en ben 1 vergelijkbaar geval tegen gekomen op Rennlist. Hier was het puur mechanisch probleem welke op te lossen was door het slot schoon te maken. Het blijft een bizar toeval dat dit samen zou vallen met het leeglopen van de accu..... Ik heb de auto nu 1 jaar in bezit en werkelijk nog niets aan de hand gehad. Alle sloten zijn trouwens door de vorige eigenaar twee jaar geleden vernieuwd ivm het diefstal van een sleutelbos. To be continued.
24 okt 2011 15:48
Bel eens met Spezi?
24 okt 2011 16:34
Als eens flink wat grafiet in het slot gespoten?
24 okt 2011 19:14
Kan het misschien zo zijn, dat doordat de accu totaal leeg is,
dat de (board-?) computer de (juiste?) huidige stand van de Tip niet kan lezen, waardoor het contactslot niet reageert?
Ikzelf heb erg veel(soortgelijke) ellende gehad, toen tegelijketijd mijn accu en mijn handzender defect bleken, dan wordt het ( in mijn geval) "ingewikkeld" om de auto aan de praat te krijgen !!
Als je nu eens begint met een (nieuwe) volle accu, controleer dan wel, of middels de handzender het alarm ( + startonderbreking ) er correct af gaat
aansluitend de Tip in de juiste stand, dan zou het moeten werken...onder normale omstandigheden
suc-7
24 okt 2011 20:30
Het mysterie lijkt opgelost.... doordat in het slot 3 lammellen bleven hangen, zat het slot vast. Hierdoor was ook de vergrendeling van de tip uitgeschakeld en ontstond er een lekstroom waardoor de accu leegliep. Enfin het slot kan gemaakt en gesmeerd worden. Moest hiervoor wel uitgebouwd worden, dus al met al geen easy fix.
In ieder geval weer een gedocumenteerde case, voor als dit bij een ander een keer voorkomt.
24 okt 2011 20:35
koebel schreef:In ieder geval weer een gedocumenteerde case, voor als dit bij een ander een keer voorkomt.
Daarbij gelukkig dat jouw speurtocht redelijk snel ten einde is gekomen!
24 okt 2011 22:14
Dus toch een gerelateerd probleem, mooi dat het is opgelost
24 okt 2011 22:19
koebel schreef:Alle sloten zijn trouwens door de vorige eigenaar twee jaar geleden vernieuwd ...
Toch wel erg snel!
Bestaan er niet originele sloten denk ik dan direct? ...
27 nov 2011 13:01
Door wie heb je de zaak laten repareren (specialist of dealer) en wat heeft het gekost?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.