Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 okt 2011 10:57
Beste Porsche liefhebbers,
De accu van mijn 993 heeft het door helaas veel stilstand begeven. Ik krijg de auto wel gestart mbv startkabels aan andere auto. Maar zodra deze weer zelfstandig moet lopen en er verlichting aan gaat, dooft alles snel en houdt de motor er uiteindelijk volledig mee op.
Tijd voor vervanging dus en een goed moment om een goede accu te plaatsen.
Welke type accu zou ik het best kunnen aanschaffen?
Op dit moment zit er een EXIDE excell in EB712, 71Ah 670 A, 12V.
Alle suggesties worden op prijs gesteld.
Alvast bedankt!
Erik
24 okt 2011 11:35
ik zou de dynamo ook maar even checken als ik dit zo lees...
24 okt 2011 12:20
Merk is niet van groot belang, gebruik van een druppellader wel.
Bij veel stilstaan legt iedere accu het loodje!
24 okt 2011 13:01
Bosch Silver.
Zoals eerder aangehaald zou ik zeker de spanning bij draaiende motor eens checken.
24 okt 2011 15:14
OK, helder. Zal dynamo zeker laten checken. Deze is echter toch niet in eens versleten door weinig gebruik dit jaar (< 3k km)?
Bosch Silver is dus een goede accu, kloppen de specs die ik op gaf verder?
04 nov 2011 10:16
ik zou sowieso voor een bosch of varta gaan icm met een ctek druppellader . Waarschijnlijk heb je nu een of meerdere cellen in de accu kapot en meet je waarschijnlijk ong 10v op je accu .Eerst de accu vervangen voordat je de dynamo checkt anders kan je nog wel eens een vreemde laadspanning/stroom krijgen.
04 nov 2011 10:28
Iedereen roept Bosch terwijl ik in deze test lees dat het een vrij dure slechte accu is. De Varta en de VW accu zijn beter. Waarom geen accu bij Porsche halen ???
04 nov 2011 10:37
ik heb een echte porsche accu
denk dat 80% van dat spul uit dezelfde fabriek in +86 komt
05 nov 2011 1:51
Als je dan toch bezig bent . . .
. . . laat dan ook even controleren of jouw Porsche de motorbedrading fabrieks modificatie heeft gehad.
Ik wil je niet ongerust maken, maar indien niet dan heb je wellicht binnenkort niet eens een nieuwe accu meer nodig
Het gaat dan om de modificatie W3016600