Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
23 nov 2011 16:30
Ik kreeg de laatste maanden het gevoel dat mijn accu steeds sneller leegliep. Soms had ik na een week dat ik met veel moeite de auto nog aan de praat kreeg. Ik heb toen de accu laten vervangen, omdat de dynamo e.d. allemaal nog prima functioneerde. Het ging toen ogenschijnlijk een paar weken goed, totdat het weer opnieuw gebeurde, accu na een weekje al weer leeg. Alles door mijn specialist laten nameten, nergens een vreemd 'lek' kunnen vinden. Auto weer naar huis, en weer dezelfde problemen. Vorige week mijn auto laten ophalen door specialist om hem daar te laten, zodat hij daar voor lange tijd aan de meter kan worden gehangen om te zien wat en hoeveel er weg lekt. Na de rit van huis naar specialist (ong. 50 km) moet de auto iig weer aardig opgeladen zijn, maar de volgende ochtend startte al niet eens meer. Vervolgens aan de lader gehangen tot vol. Sindsdien (al een week) verliest hij niks meer dan hij zou mogen verliezen, en doet het zonder laden nog steeds.... Staat nog bij spec. maar we weten eigenlijk niet wat nu te doen.
Begrijpt iemand hier iets van? we kunnen het gewoon niet vinden!!!
23 nov 2011 16:35
Weet je heel zeker dat je dynamo echt nog goed is? Toen de mijne niet goed meer was deed hij het soms wel en soms niet.
Dat zou misschien een verklaring kunnen zijn voor het feit dat ze geen lekstroom kunnen vinden.
Verder kan ik ook nog e.e.a. vertellen over een stacaravan in Denemarken
23 nov 2011 16:38
Ja, ik mag ervan uitgaan dat de dynamo na 2x controleren goed is bevonden, hoe goed kunnen ze dat controleren? ik heb daar zelf geen verstand van eerlijk gezegd...
23 nov 2011 16:39
@ Ewout
Ik denk dat als de specialist het even niet weet, wij het al helemaal niet weten.
Je hebt de auto toch bij William, dan zit je juist wel goed lijkt mij.....
23 nov 2011 16:41
ben ik met je eens, maar hadden het er net samen over, wie weet heeft iemand op het forum nog een gouden tip, vandaar!
23 nov 2011 17:57
Ik weet niet of ze er zijn voor een TT maar misschien een grotere/zwaardere accu. En anders wordt het toch meer rijden.
23 nov 2011 18:00
Als ie na 1 dag niet meer start kan het toch niet aan het formaat van de accu liggen?!
Of de nieuwe accu was ook slecht.
23 nov 2011 18:17
Heb een soortgelijk probleem met mijn boxster.
Zijn ze ook nog mee bezig. Geen flauw idee wat het kan zijn. Als ik nieuws heb zal ik het posten.
23 nov 2011 18:33
hebben al 2 accu's geprobeerd, kan het niet zijn, of ze moeten allebei slecht zijn geweest... Meer rijden heb ik inderdaad gedaan, afgelopen jaar mer dan 20k, wil nu wel even wat rustiger aan doen....
23 nov 2011 18:45
Ewout schreef:Als ie na 1 dag niet meer start kan het toch niet aan het formaat van de accu liggen?!
Of de nieuwe accu was ook slecht.
+1. Megalekstroom of hij laadt gewoon niet op.
23 nov 2011 18:57
mega lekstroom lijkt mij ook de reden, alleen gek dat hij dat nu opeens niet meer doet (laatste week). Niet opladen blijft dan over, maar hij doet het gewoon!
23 nov 2011 18:59
alarm met kuren?
23 nov 2011 19:01
is een idee.... is wel nieuw ingebouwd door mij, gaf toen nog geen problemen. Gaan we onderzoeken!
23 nov 2011 19:24
Dynamo werkt dus. En draad van dynamo naar accu?
23 nov 2011 19:29
geen idee, zal ik aan William vragen....
23 nov 2011 19:50
Ha Marijn,
Je (bijna) buurman hier.
Heb je de spanning al gemeten tijdens rijden (zichtbaar op dashboard)? Die moet rond de 14V liggen. Is die lager, dan wordt er weinig tot niets opgeladen (en is de oorzaak ergens in het laadcircuit bv de dynamo danwel gelijkrichter, stabilisator)
En zoals hiervoor aangegeven: een accu moet het gemakkelijk 1 week volhouden. Dat doet zelfs die van mij (zware uitvoering) met het alarm erop terwijl ik er weinig mee rijd. Ik neem aan dat je navi (heb je die?) wel automatisch uitgaat en er geen binnenverlichting blijft branden? (bij mij drukten de kids bij het wagenpark nog weleens op knoppen waardoor verlichting aan bleef staan)
Succes!
23 nov 2011 20:34
spanning tijdens rijden is in orde, dat is het probleem niet, bedankt voor de tip.
23 nov 2011 20:39
Vraag me niks over draadjes, spanningmeters en accu's maar even heel simpel gedacht en er van uitgaande dat het probleem niet bestond toen je hem kocht zijn er twee opties: er is in de tussentijd iets (bewust) aan de auto veranderd of er is iets kapot gegaan. Aangezien je zelf al met de alarm optie komt en de analyse tot nu toe op lekstroom wijst zou ik het eerst in de richting van het alarm zoeken.
23 nov 2011 20:55
Data loggen is een optie. Dus van alle signalen in het circuit continu de spanning meten/loggen op een laptop.
Mijn 996 had af en toe problemen met starten. Meestal startte die wel, maar bij warm weer in 10% van de gevallen niet. Porsche Centrum Gelderland heeft toen mijn 996 2 weken 'overgenomen' (dus monteurs namen ook na werktijd auto mee) en alle onderdelen in het startcircuit zijn continu gelogd tijdens rijden en starten (dus allemaal draadjes naar laptop). Uiteindelijk kon men daarmee de kernoorzaak achterhalen (was een klein scheurtje in een plastic busje waar een kabeltje van de tiptronic doorheen liep, die bij warm weer daardoor te 'lang' werd en het startcircuit niet vrijgaf).
Dat alarm zou bij mij ook op een lijstje staan voor nader onderzoek (net als 'blijft er niet onbedoeld iets aan staan'). Accu's in alarmen willen nog wel eens falen waardoor ze continu opladen (wat ik er van weet heb je dan ook wel ongewenste vals alarmen, maar of dat bij Porsche ook zo is weet ik niet)
23 nov 2011 21:59
Thx, bedankt voor de tips!
24 nov 2011 17:59
Net nog even bij de boxster geweest, maar kan je nog niet verder helpen. Hij doet het nogsteeds. Voordat hij er heen ging was hij in een nacht leeg. Thuis opgeladen en gebracht en nu doet hij het al weer 2 weken. Geen touw aan vast te knopen.
Mijn vermoedens liggen toch bij de dynamo of het alarm.
08 dec 2011 17:22
Even een tijdje verder, maar het is eindelijk opgelost. Uiteindelijk bleek het toch om de accu te gaan, de nieuwe accu bleek toch defect te zijn. Inmiddels weer een andere en het blijft allemaal weer werken zoals het hoort!
08 dec 2011 17:59
Ewout schreef:Of de nieuwe accu was ook slecht.
Alweer een zinvolle post deze maand en nog in een technisch topic ook
Het moet niet gekker worden..
Fijn dat het probleem opgelost is
10 dec 2011 21:50
Had deze nog wel verwacht, lol.
Zelf net terug vanuit Zuffenhausen, P heeft het top gedaan. Was erg leuk om een nieuwe Mercedes C kombi AMG het snot voor de ogen te rijden.... Hij had er wel respect voor uiteindelijk, de duim ging uiteindelijk omhoog....
12 dec 2011 17:19
Een accu voor de porsche moet 74 ampere zijn met een koudestartvermogen van 640 AMPS minimaal.
Een volle 12 volts accu geeft op de multimeter aan 12.8 volt en wanneer de motor aan is moet de spanning naar 14.2 / 14.4 gaan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.