Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

P 911 carrera 84

27 feb 2005 20:31

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik rij inmiddels 8 maanden een grijze 911 carrera uit 84'. Fantastische auto, maar niet zonder gebreken. Wat startproblemen, opgelost door vervangen van DME-relais. Rechts zijn twee torsieveren gebroken, eerst achter, toen voor (tijdens het inladen voor de vakantie, :-( ).
Daarna is het allemaal goed gegaan en rij ik nu 4 maanden zonder problemen. Starten doet ie eigelijk altijd en olieverbruik is best netjes (zo'n 1 liter per 3000 km)

Nu het volgende probleem: Mijn verwarming doet het soms wel, soms niet, het servomotortje doet het (kan je horen) en ik kan dus ook warmte krijgen tijdens het rijden. De fan is vaak echter niet hoorbaar. Resultaat: als ik rij is het prima, maar bij het stoplicht barst je van de kou! Waar zit het relais die de kachel aanstuurt? Voor of achter? Gaat die kachel wel eens stuk?

Groet, Sev
Laatst bijgewerkt door sev op 03 maart 2005 0:04, in totaal 1 keer bewerkt.

27 feb 2005 23:08

Hoi Sev,

Voor de verwarming zijn totaal 3 ventilatoren verantwoordelijk(en nog 1 voorin voor de koude lucht): 1 links en 1 rechts naast de voetenruimte in de "bobbels" die je daar ziet, en 1 in de motorruimte om de warme lucht naar voren te pompen bovenop de motor links.

De vens voorin geven best wel eens de geest.

Dat je de servo, in het regelkastje tussen de stoelen, hoort zegt overigens niet zoveel. Deze trekt aan kabels die kleppen open trekken achter en onder in de dikke leidingen vanaf de warmetewisselaars bij de uitlaten. Maar als deze kleppen vast zitten, niet ongebruikelijk, dan helpt dit (zwakke) trekken niet veel.

Zoek ook eens op dit onderwerp op dit forum want het is beslist al vaker aan de orde geweest.

Suc6!

01 maart 2005 0:17

O Ja hier nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

De laatste was toen de achterveer gebroken was... Triest he?

Groet, Sev
Laatst bijgewerkt door sev op 03 maart 2005 17:51, in totaal 1 keer bewerkt.

01 maart 2005 0:48

Staat anders wel laag. Heb ze er hier al veel duiten weten voor uitgeven om hem zo laag te krijgen :wink: .

01 maart 2005 12:45

Wel laag ja,

Maar je rijdt op eieren! Iedere drempel is weer peentjes zweten!

01 maart 2005 15:11

De 911 heb je niet echt bij jou in de buurt gekocht hè. ;)

01 maart 2005 22:21

Nee klopt,

Ik heb hem gekocht in uden bij Ivan van Lankvelt. Das bij jou in de buurt. Niet echt een betrouwbare kerel, maar ja...

Hij komt uit duitsland (1995) daarna zijn alle beurten aangemeld bij NAP. Hij is in onderhoud geweest bij Porsche van der Veer in Eindhoven.

Ik neem aan dat jij deze auto kent?

Groet, Sev
Laatst bijgewerkt door sev op 03 maart 2005 0:06, in totaal 1 keer bewerkt.

02 maart 2005 21:20

Inderdaad bij mij in de buurt. :lol:
Ken de 911 niet, maar herkende de omgeving op de foto's en wist dat er daar zo'n 911 stond.

Dubieuze historie hoor :roll: en dan toch kopen :|. Wel aankoopkeuring laten doen, zo ja waar :?:

02 maart 2005 22:20

Eh nee, geen keuring. Vind ik onzin. Een auto voelt goed of niet. Als je daar een keuring voor nodig hebt, moet je het sowieso laten.

Daarbij realiseer ik me dat het gros van dit forum het niet met me eens is.

Achteraf zou het ook niet zoveel zin hebben gehad denk ik. Later na laten kijken in alkmaar, bij fiat 500 man. (heeft ook veel porsche gedaan).
Laatst bijgewerkt door sev op 03 maart 2005 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.

02 maart 2005 23:07

:silent:

02 maart 2005 23:13

Haha!! Zo is het!

Jij hebt een Carrera 4 zie ik? Nog in de sneeuw gereden vandaag?
(Ik heb hem even laten staan)

02 maart 2005 23:16

sev schreef:Eh nee, geen keuring. Vind ik onzin. Een auto voelt goed of niet. Als je daar een keuring voor nodig hebt, moet je het sowieso laten.


Zo dacht ik er ook over, vele duizenden euro's geleden... :evil: :wink:

02 maart 2005 23:44

Wat was er bij jou allemaal mis dan?

02 maart 2005 23:50

Jongens, meisjes,

Zojuist van mijn stoel gevallen :!:

Lees dat Sev bij een dubieus (?) adres een Porsche met een even dubieuze historie zou hebben gekocht en een keuring vooraf maar onzin vindt. Gaat er wel achteraf mee naar een specialist (in Fiat 500 :shock:).

Ik had je nog niet gefeliciteerd met de aanwinst dacht ik, maar zal ik ook nog maar niet doen :?:

Even een wild idee (!?):
Op de een of andere manier zou iedereen die voor 't eerst een Porsche koopt (en geen Porschemonteur is) van het nut van een aankoopkeuring door een onafhankelijke specialsit doordrongen moeten worden. Als nou bij het registreren voor dit forum iedere nieuweling automatisch het aankooplijstje van paSCal krijgt thuisgemaild; zou dat schelen?
Ik ga er namelijk vanuit dat Porsche-adepten op zijn minst even het forum gebruiken als informatiebron voor ze tot aanschaf overgaan.

En Sev:

Ik hoop dat alles toch nog meevalt met de Porsche en wens je er veel plezier mee :D

02 maart 2005 23:56

sev schreef:Wat was er bij jou allemaal mis dan?


veel leesplezier

Ik vind je dapper... maar of ik je nou slim vind.... :lol:

Afbeelding

03 maart 2005 0:24

En jij ook bedankt voor je advies nicolo.

Ik zal het zeker ter harte nemen. Ik kan het waarderen dat je mensen tegen zichzelf wil beschermen, zeker bij zo'n dure aanschaf als een porsche. Wat mij betreft een goed idee om iedereen die zich aanmeldt zo'n lijst te sturen. Iedereen moet echter zelf weten wat ermee te doen, hoe onverstandig ook hun keus. Ik hoop overigens dat je niet te hard terecht bent gekomen?

03 maart 2005 12:42

sev, om je even een indicatie te geven... Ik had een kapot tapeinde, kostte me ongeveer 4.500 Euro... Inderdaad, 1 kapot tapeinde !

Jaja, gelijk wat meer aan laten doen, maar de prijzen in de Porsche wereld zijn niet dezelfde als die in de Fiat-500 wereld (weet trouwens niet wat de prijzen daar zijn, dus wellicht is dit een onterechte opmerking!)...

Omdat er veel mis kan zijn met een Porsche, zowel in de motor als aan de rest van de auto, raad ik ALTIJD iedereen aan een aankoopkeuring te laten doen. Het kost je een 80-150 Euro, maar je weet ongeveer wat je koopt. Zo'n kapot tapeinde kun je vantevoren al weten, en daarop gebaseerd kun je een wagen wel of niet kopen!

Vandaar dat er zo hard op getimmerd wordt, ik hoop voor jou dat je een goede wagen hebt gekocht (zoals ik voor iedereen hoop natuurlijk), maar doe mij en de rest van dit forum een plezier, en laat de eventueel volgende wagen die je koopt keuren :cheesy: (uiteraard heb ik dan over een jaar of 2-3 verder he ;) )

Veel plezier!

03 maart 2005 13:36

Jaja, gelijk wat meer aan laten doen, maar de prijzen in de Porsche wereld zijn niet dezelfde als die in de Fiat-500 wereld (weet trouwens niet wat de prijzen daar zijn, dus wellicht is dit een onterechte opmerking!)...


Om je een kleine indicatie te geven, Fiat 500 onderdelen krijg je nog net niet voor niks. Mijn eerste grote beurt voor de P, met nieuwe koppeling en zo, kostte net zoveel als een gemiddelde gebruikte 500.

03 maart 2005 13:41

Eh nee, geen keuring. Vind ik onzin. Een auto voelt goed of niet. Als je daar een keuring voor nodig hebt, moet je het sowieso laten.


We hebben het hier over een 911, en niet over zomaar een auto. Als je nog nooit eerder een 911 gereden hebt weet je ook echt niet hoe een goed exemplaar moet "voelen", verder ben ik het met Horn eens, vele duizenden euro's later...... :cry: :cry: :cry: .

03 maart 2005 14:39

Jeetje heren da's inderdaad niet misselijk...
voor €4500 kun je een hoop leuke dingen doen... Nou lijkt me een kapot tapeind ook wel het ergste wat je kan hebben met zo'n apparaat.

03 maart 2005 15:21

sev: eigenlijk niet, een kapot tapeinde an sich stelt niks voor.... Drijfstanglagers, zuigerveren, dat zijn de delen die pijn doen...

Grootste probleem bij een 911 is, voor alles wat ermee is, moet de motor eruit en uit elkaar ;) (auw)... Maar komt allemaal goed man!

03 maart 2005 15:44

Nicolò schreef:Jongens, meisjes,

Zojuist van mijn stoel gevallen :!:

Lees dat Sev bij een dubieus (?) adres een Porsche met een even dubieuze historie zou hebben gekocht en een keuring vooraf maar onzin vindt. Gaat er wel achteraf mee naar een specialist (in Fiat 500 :shock:).

Ik had je nog niet gefeliciteerd met de aanwinst dacht ik, maar zal ik ook nog maar niet doen :?:

Even een wild idee (!?):
Op de een of andere manier zou iedereen die voor 't eerst een Porsche koopt (en geen Porschemonteur is) van het nut van een aankoopkeuring door een onafhankelijke specialsit doordrongen moeten worden. Als nou bij het registreren voor dit forum iedere nieuweling automatisch het aankooplijstje van paSCal krijgt thuisgemaild; zou dat schelen?
Ik ga er namelijk vanuit dat Porsche-adepten op zijn minst even het forum gebruiken als informatiebron voor ze tot aanschaf overgaan.

En Sev:

Ik hoop dat alles toch nog meevalt met de Porsche en wens je er veel plezier mee :D


Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb mijn auto voor aanschaf echter naar de garage gereden die het onderhoud aan de auto zou gaan uitvoeren (géén specialist) en ik heb deze gevraagd om de auto een goed onder de loep te nemen. Dat hebben ze gedaan en dat heeft me niets gekost (want ze wisten dat ze de auto in onderhoud zouden krijgen). 2 kleinigheden meegekregen die eraan mankeerden en die heb ik in de prijsonderhandelingen meegenomen.

Het betreft overigens een garagen waar ik met al m'n auto's voor onderhoud naartoe ga...

Tot op heden nog geen spijt van gehad, hoor!

03 maart 2005 16:07

horn die inmiddels zijn 3de Porsche 911 heeft schreef:
Ik vind je dapper... maar of ik je nou slim vind.... :lol:


Ieder voor zich. Zelf heb ik m'n twee 911jes zonder (onafhankelijke)aankoopkeuring gekocht :arrow: ondanks het feit dat ik beide keren terdege wist wat er wel/niet aan mankeerde zal ik bij een eventuele 3de Porsche toch een aankoopkeuring uit laten voeren ...

Buiten het feit of de aankoopkeuring je laat besluiten zo'n auto wel of niet te kopen heb je meteen een overzicht van "items" waar je in de loop van de tijd aandacht aan zal moeten besteden ... je kan met dit rapport ook in onderhandeling met de verkopende partij :wink:

@ Sev :arrow: een auto kan nog zo goed "aanvoelen" - als je er eenmaal leip van bent neem je een hoop voor lief(de maakt blind) -

Maak voor de gein eens een lijstje :arrow: remblokken, remschijven, koppeling etc. vervangen .... dat zijn simpele dingen die bij een P toch aardig in de papieren kunnen gaan lopen.

03 maart 2005 16:50

Naast het lijstje van PaSCal zouden we ook een lijstje van kentekens moeten aanleggen, die uit zulke verhalen als van Sev te halen zijn...

Ook handig voor toekomstige kopers.

04 maart 2005 18:43

sev schreef:Eh nee, geen keuring. Vind ik onzin. Een auto voelt goed of niet. Als je daar een keuring voor nodig hebt, moet je het sowieso laten.

Daarbij realiseer ik me dat het gros van dit forum het niet met me eens is.

Achteraf zou het ook niet zoveel zin hebben gehad denk ik. Later na laten kijken in alkmaar, bij fiat 500 man. (heeft ook veel porsche gedaan).


Volgens mij loop je gewoon te stangen... toch?? Hoop ik. Fiat 500, geintje toch? Hoewel - heeft ook de motor achterin dus weet een ieder geval waar hij moet beginnen.
Plaats een reactie