Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 dec 2011 19:43
dom dom
ontdekte dat ik de druppellader -
de dikke zwarte stekker van Porsche - verkeerd om had aangesloten
het laadvermogen is nu minimaal: micro Amp., met wel normale druppelspanning
iemand met electro technisch inzicht die kan adviseren over welke component de geest kan hebben gegeven.
heb al diverse diodes door gemeten (gemonteerd) en lijken ok.
zekering is het niet en kan het ook niet zijn; een componentje laat te weinig vermogen door.
iemand?
19 dec 2011 19:53
zenerdiode, of de hele diodebrug.
19 dec 2011 20:52
Wat een slecht product, als je hem verkeerd om aan kunt sluiten. Ik heb er eentje die alles automatisch detecteert en gewoon niet aanslaat als je iets verkeerd doet. Ik weet dat het je niet helpt, maar je kunt ook gewoon een andere kopen...
19 dec 2011 20:55
Ik heb ook zo'n zelfde oplader maar hoe kan je hem verkeerd aansluiten dan? Hij kan toch maar op een manier in de aansteker?
Wel balen voor je, maar ik probeer er iets van te leren.
Laatst bijgewerkt door
renetrzes op 19 dec 2011 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.
19 dec 2011 21:05
Dat dacht ik ook direct. Maar misschien heeft Paul er een stukje tussen gezet.
19 dec 2011 22:36
Vaak wordt er een eenvoudige spanningsregelaar gebruikt in dit soort druppelladers. De spanningsregelaar is veelal een IC met 3 pootjes, soms ook voorzien van een koelplaatje. Deze zijn niet altijd bestand tegen het ompolen van de belasting (de accu in dit geval). Ook zit er vaak een condensator (elco) over de uitgang, die zijn ook gevoelig voor de polariteit. Deze kan/zal wellicht ook zijn overleden.
19 dec 2011 22:46
Ik probeer me al de hele avond voor te stellen hoe Paul dit
In z'n 12 Volt-aansluiting heeft weten te proppen
20 dec 2011 13:22
hoe slimme Paul verkeerd kon aansluiten?
hij heeft de verloop naar accuklemmen er bij
hij dacht dat snappen wij wel
Dank voor de suggesties over mogelijk
geplofte delen
Frank, nieuw uiteraard, maar ben van de probeer eerst te repareren generatie.
En hoorde net dat de hier veel aangeprezen nieuwe P. lader ook niet tegen dit soort gebruikersfouten kan.
20 dec 2011 20:45
Ik heb deze en gebruik hem al jaren:
http://www.oxprod.com/index.php?pg=3&ac ... 34&pid=197Hij detecteert of alles ok is, en gaat dan laden en ontladen volgens een bepaalde cyclus. Omdat ik mijn auto soms weken aan de lader heb zonder te rijden, heb ik er eentje gekocht die ook geschikt is voor kleine accu's in motorfietsen. Hij laadt in de motorfiets stand veel lichter op dan in de auto stand, dat leek mij beter voor de accu.
20 dec 2011 21:36
Dit door frankv genoemd apparaat heb ik ook.
Werkt perfect, gebruik ik zowel voor de 911 als voor de Duc
20 dec 2011 22:09
Paul,
Als je een schema van de lader hebt en dat naar mij op kunt sturen kan ik je mogelijk adhv het schema wel vertellen welke delen er defect zijn.
Hans
20 dec 2011 22:40
Paul, ik zou gewoon echt een nieuwe kopen. Ik heb het niet zo op die Porsche merk laders. Die zwarte kastjes, dat zijn echt simpele dingen, de nieuwere types zijn C-TEK's van het goedkope type. Overpriced door het Porsche merk dat er op geprint is (+/- 30 euro duurder dan dezelfde CTEK in de autovakhandel).
Tip: koop gewoon gelijk een CTEK MXS 5.0 bij onderhoudslader.nl Dan ben je gelijk van alle zorgen af. Kan je ook niet verkeerd aansluiten en krachtig genoeg om ook lege auto accu's op te laden.
22 dec 2011 23:08
dank voor aanbod Hans en advies Rad
heb 2 heetgebakerde weerstanden gevonden, die niet geheel meer aan de specs voldeden
(voor kenners 10 ohm was enkele M en bij de ander oneindig)
de oude en er boven de nieuwe en ...
kan het niet alleen slopen maar ook weer repareren
23 dec 2011 1:15
Rad911 schreef:.....................Tip: koop gewoon gelijk een CTEK MXS 5.0 bij onderhoudslader.nl Dan ben je gelijk van alle zorgen af. Kan je ook niet verkeerd aansluiten en krachtig genoeg om ook lege auto accu's op te laden.
De C-teks zijn ook niet onfeilbaar !
Het heeft me een nieuwe batterij gekost
.
23 dec 2011 7:39
Zo kennen we je weer, Paul
23 dec 2011 9:24
.... nadat je deze eerst uit elkaar had gehaald
Druppelladers - 't is wat
Ben inmiddels stuk voor stuk deze ..
.. aan het inbouwen.
23 dec 2011 13:19
vind ik niks Olaf, zo'n grof ding, niet origineel en niet passend bij een gave 911.
rijdt wel regelmatig op circuit maar wil er geen c.auto van maken
bovendien is de ontlading van de accu minimaal door het uitschakelen van diverse componenten zoals de AB-luister-functie na een week.
en wil het alarm er wel ophouden.
ontdekte de verkeerde polariteit doordat de druppellader niet uitschakelde na enkele dagen zoals ik gewend was
23 dec 2011 23:03
Paul II schreef:vind ik niks Olaf, zo'n grof ding, niet origineel en niet passend bij een gave 911.
... volgens mij zit'ie standaard (of iig als optie) in 'n 964 RS
Daarnaast kan je ze goed verstoppen in de kofferruimte ..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.