Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
30 dec 2011 21:41
Ik wil morgen de benzinetank van mijn 3.2 eens uit mijn auto halen met de bedoeling om deze kaal te halen en opnieuw te spuiten. Er zit nu een vreemde coating op welke heel lelijk is aangebracht. Wie weet wat er origineel op de tank hoort te zitten? Wellicht heeft er iemand een plaatje en een kleurnummer o.i.d.? Bedankt vast voor de reactie.
30 dec 2011 21:45
Ik weet niet wat jij vreemd vindt maar er hoort een lelijk coating op te zitten, zelfde spul als ze op de onderkant spuiten alleen dan ongelakt.
30 dec 2011 22:22
Dan zou het de onder coating van Wurth moeten zijn. Maar welke kleur?
31 dec 2011 18:08
Würth SKS grijs.
31 dec 2011 18:24
Bovenstaand kwalitatief wel goed spul, maar je krijgt niet de structuur zoals af fabriek.
Geeft overigens voor de topic starter niet, hij vond het origineel toch al lelijk.
31 dec 2011 20:28
Erwin dank voor je reactie.
Dat ik het orgineel niet mooi zou vinden klopt niet, de tank is namelijk al een keer over gespoten.
Het is echter gedaan met een heel grove structuur, is lichter grijs als ik me kan herinneren van het origineel en is waarschijnlijk grotendeels over de vorige laag gespoten. Staat me bij dat het origineel grijs hoort te zijn maar dan wat meer naar het beige? Ik hoopte op een RAL nummer maar anders ga ik zelf maar eens met een kleurenstaal aan de gang.
31 dec 2011 23:24
Soms zeggen foto's meer.
Originele tank, idd. soms ogen ze wat richting beige.
Ok, ik doe er moeite voor, verwacht nu ook een foto van jouw tank
01 jan 2012 10:52
Hier is ie dan, uiteraard met de allerbeste wensen voor 2012!
01 jan 2012 11:05
goed voornemen. dingen die je niet ziet en die prima in de lak zitten overspuiten omdat je ze lelijk vindt
gelukkig nieuwjaar
ik denk dat ik vanmiddag mijn verwarmingsketel maar eens een ander kleurtje ga geven.
01 jan 2012 15:10
Koekkie911 schreef: Er zit nu een vreemde coating op welke heel lelijk is aangebracht.
Zo, dus je hebt de tank al weer klaar.
Was veel werk zeker, uitbouwen, blank maken, coating spuiten en alles weer inbouwen.
Bedankt voor de foto die je mij van het eindresultaat stuurde.
Ik ben zo vrij geweest hem hier te posten zodat iedereen de verbetering ziet.
Zo, nu ga ik weer verder met zinvollere tijdbesteding
01 jan 2012 20:39
Deze coating kan fijn en grof worden aangebracht.
Compressor op 3,5 Bar: grof, op 6,5 bar of hoger: fijne structuur en alles wat daar tussen zit. Dus even een proefstukje spuiten en dan het eigenlijke werkstuk spuiten.