Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 jan 2012 17:44
Mn wens voor een 911 met de winter maar even in de ijskast gezet...dus nu mn 914 maar helemaal in orde aan he maken...lekkage al gemaakt door het vervangen van prise as keerringen.
Nu wil ik mn snelsheid meter in orde maken...deze geeft 20% te weinig aan....zijn de snelheidsmeters te kalibreren ? is dat zelf te doen ?
groet, avanti
04 jan 2012 9:16
Dat staat hier beschreven:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... repair.htmTelt hij wel door aangezien dat vaak het grootste probleem is ...
04 jan 2012 9:17
Avanti schreef:Nu wil ik mn snelsheid meter in orde maken...deze geeft 20% te weinig aan....
Heb je de juiste maat banden en velgen onder de 914
04 jan 2012 22:30
hoe kun je Km teller van een 914 of 911 ijken, de teller zijn gesealed..
afwijking is nu ca 20 procent (teveel).
04 jan 2012 23:23
lees de link even door dan .... staat precies in hoe je de klok openmaakt, repareerd en calibreerd.
Ik had een kapotte teller in mijn Intermeccanica en heb hem zo ook opgeknapt en gerepareerd.
05 jan 2012 0:36
Daarbij ook even de vraag van Olaf serieus nemen, na het advies van roondejong, een goede 2e mogelijkheid. (en misschien eventueel het gemakkelijkst als eerste uit te sluiten)
05 jan 2012 1:08
Met een 1,5 mm boortje een gaatje boren bij de 100 km/u aanduiding.
Neem nu een tandenstoker en plaats deze in het gaatje.
Breek de tandenstoker net iets boven de naald af.
Voila....de auto rijdt nu nooit meer harder dan 100 op de teller en is dus gekalibreerd !
Tevens een ijzersterk argument als de hermandad u wil bekeuren.
05 jan 2012 14:53
Vooral die foto met die losse nummerrolletjes is leuk...
Voor iedereen die dat ook wil gaan proberen: succes!!
05 jan 2012 17:16
Kijk, dat is een helder antwoord en de foto's geven nog meer inizcht.
Als is ik de teller iets minder voorspanning geef, dan moet hij waarschijnlijk wel in de buurt zitten van werkelijke snelheid....nogmaals bedankt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.