Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
04 jan 2012 14:02
Heb enkele weken geleden een kleine tête à tête met mijn voorganger gehad. Schade is inmiddels hersteld voorbumper en achterbumper zijn overgespoten.
Kleurverschil valt me mee, zie ik amper in dit licht althans
Echter zie ik op de voorbumper duidelijk dat deze is overgespoten, lastig om uit te leggen maar het spiegelt niet zo mooi, je ziet soort golven / rimpels.
Is dit normaal? Ben ik te kritisch of is dit gewoon slecht spuitwerk?
Groet,
JCR
04 jan 2012 14:13
Moeilijk om zo te beoordelen, maar m.i. mag je geen verschil zien! Hooguit dat er in verse lak minder krassen zitten dan in gebruikte een goede spuiter zal de overgang echter polijsten waardoor deze niet te zien is.
Is het verschil op foto's zichtbaar te maken voor een betere beoordeling denk je?
04 jan 2012 14:21
Dank
Kan t proberen te fotograferen, maar is lastig denk ik. Je ziet t voornamelijk van de zijkant. Misschien ben ik wel te kritisch?
Uiteraard is het op een bepaalde manier een hele verbetering namelijk alle krasjes / steenslag is verdwenen.
Alleen vind het opvallend en op de achterbumper is het nauwelijks te zien
04 jan 2012 14:34
Je mag kritisch zijn, je betaalt er toch voor? Schadeherstel betekent dat de schade hersteld dient te worden, dus dat er niets meer van te zien mag zijn.
Ik zou eens een verklaring voor het verschil voor/achter vragen. Misschien is er een logische verklaring voor.
04 jan 2012 14:35
Als het om de structuur gaat van de lak zou je kunnen overwegen om de lak te polijsten....
04 jan 2012 15:49
Het ene spuitwerk is het andere niet, daarnaast zijn sommige kleuren veel lastiger goed te krijgen dan andere. Zilver is bijvoorbeeld voor veel spuiters een ramp. Rood heeft weer het nadeel dat de kleur met de jaren verbleekt. Als je er een beetje op gaat letten dan zie je zeer regelmatig auto's rijden waarbij er een deel van de auto uit de kleur is. Afgelopen november in Nieuwegein bij de centrale Porsche dealer dag zag ik toch erg veel auto's waarbij dat ook het geval was. Het betrof dan vaak de voorbumper en/of voorklep.
Het zou echter niet mogen.............maar ja......ga jij nog terug wanneer na 2 pogingen de kleur nog niet klopt.
04 jan 2012 16:40
Spuitwerk is vakwerk. Voor 300 euries voor een scherm of bumper, dan moet het wel perfect gebeuren. Zo niet, dan moeten ze het overdoen. Of ze moeten van te voren aangeven, dat ze dit niet perfect kunnen overspuiten. Ik heb diverse keren iets laten overspuiten en dan zie je er helemaal niets van. Zwart metallic is geen makkelijke kleur, maar het ziet er uit alsof het de originele lak is, na het overspuiten. Ik zou dus teruggaan en vragen wat ze er zelf van vinden.
04 jan 2012 16:44
Heb van mijn 3.2 de voorkant (koffer, bumper, zijschermen) laten overspuiten wegens steenslag. Bij een zaak die veel voor Porsche werkt. Eigenaar was ook Porsche liefhebber/eigenaar (930). Na de eerste keer spuiten was hij zelf niet tevreden met het resultaat en hebben ze het opnieuw gedaan. Auto zag er na afloop uit als nieuw en geen enkel (zichtbaar) kleurverschil. Vakmanschap is ...
Ik zou zeker teruggaan als ik niet tevreden was.
04 jan 2012 17:39
teruggaan. als je m laat spuiten moet je geen verschil zien tussen oude lak en nieuwe lak. Ik ben heel precies en ga net zo lang terug totdat het helemaal perfect is. Daar worden ze voor betaald. ik moet mijn werk goed uitvoeren en zij moeten hun werk goed uitvoeren!
04 jan 2012 18:13
Ligt eraan wie em spuit, heb zelf even bij ccp heerlen een offerte gevraagd voor de prijs van een bumper
en ook bij de porsche garage in maastricht, 150 in heerlen tegen 600 in maastricht, beide
claimen perfecte kwaliteit met weinig kleurverschil te leveren!!!! Waar ga je dan heen als je zekerheid wilt?
Maar idd een spuiter dient altijd kwaliteit af te leveren, zelf zou ik het boodschappen wagentje
voor 150 laten doen, en de P voor 600.
04 jan 2012 18:27
is het de schuld van de ander en mocht je de auto laten repareren van de verzekering? of kreeg je een bedrag uitgekeerd en heb je zelf een (beun)spuiter gezocht? of moest je het zelf betalen (verzekering niet) en heb je wellicht een goedkope spuiter gezocht?
Bedoel er niets mee, maar alle waar naar zijn geld. In het eerste geval zou ik sowieso terug gaan.
04 jan 2012 20:37
scherp Horn, had ik nog niet aan gedacht maar je hebt absoluut gelijk. bij een Beun de Beunhaas mag je het mss wel verwachten
04 jan 2012 20:51
Als het resultaat conform verwachting was (prijs naar kwaliteit) dan had hij er toch geen topic over geopend
Of misschien van te voren de verwachtingen niet goed genoeg afgestemd.
04 jan 2012 21:38
Voor het verkrijgen van een goed advies is het denk ik noodzakelijk om een aantal foto’s te plaatsen van de delen waarover je niet tevreden bent. Het is bijzonder moeilijk om het probleem op basis van de tekstuele omschrijving goed te beoordelen.
Mogelijk dat op basis van de foto’s kan worden geadviseerd om niet opnieuw te laten spuiten (je ziet geen kleurverschil), maar dat polijsten het lakdefect kan herstellen. Maar daarvoor zijn wel een paar goede detail foto's noodzakelijk.
04 jan 2012 21:56
MarkS schreef:Als het resultaat conform verwachting was (prijs naar kwaliteit) dan had hij er toch geen topic over geopend
ach, je hebt ook mensen die klagen dat hun Rolex van $50 er na een jaar mee uitscheidt. "En dat voor zo'n gerenommeerd merk..."
04 jan 2012 23:12
Aficior schreef:Voor het verkrijgen van een goed advies is het denk ik noodzakelijk om een aantal foto’s te plaatsen van de delen waarover je niet tevreden bent. Het is bijzonder moeilijk om het probleem op basis van de tekstuele omschrijving goed te beoordelen.
Mogelijk dat op basis van de foto’s kan worden geadviseerd om niet opnieuw te laten spuiten (je ziet geen kleurverschil), maar dat polijsten het lakdefect kan herstellen. Maar daarvoor zijn wel een paar goede detail foto's noodzakelijk.
Vanaf een foto op het PF?
Gewoon terug ermee naar de zaak in kwestie en IRL beoordelen.
04 jan 2012 23:12
horn schreef:MarkS schreef:Als het resultaat conform verwachting was (prijs naar kwaliteit) dan had hij er toch geen topic over geopend
ach, je hebt ook mensen die klagen dat hun Rolex van $50 er na een jaar mee uitscheidt. "En dat voor zo'n gerenommeerd merk..."
05 jan 2012 13:58
MarkS schreef:
Vanaf een foto op het PF?
Gewoon terug ermee naar de zaak in kwestie en IRL beoordelen.
Maar de Topic Starter (TS) vraagt advies aan de forumleden
alvorens een bezoek aan de spuiter te willen brengen.
De praktijk leert dat het lastig beoordelen is van iemands werk, wanneer je dat moet bespreken met degene die het ook uitgevoerd heeft.
Een paar goede foto's zouden mogelijk kunnen helpen met het beoordelen van het werk en mogelijk ook een goed advies kunnen opleveren voor de TS.
05 jan 2012 17:48
Update
Ben even teruggegaan en zij zagen t ook meteen bij de garage. Vervolgens naar de spuiter gereden en die vond t ook niet netjes / mooi.
Dus ben misschien wel een zeur, maar ze vonden dat ik gelijk had en gaan het regelen cq overspuiten
Overigens was t ongeval uiteraard mijn schuld (NOT) aangezien ik achterop gereden ben. Maar All RIsk verzekerd dus hebben ze de voorbumper geheel vervangen en dus gespoten in de originele kleur.
Laat maar meteen mijn spiegels spuiten nu hij er toch weer staat, steenslag voor weg, dan ook maar vd spiegels
Duidelijk oorzaak konden ze niet geven overigens
ps Zag een volledig gestripte grijze? 964 die helemaal overgespoten gaat worden, misschien van een van jullie?
05 jan 2012 19:26
het wordt dus opgelost zoals het hoort. top!
05 jan 2012 22:31
JCR schreef:Update
Vervolgens naar de spuiter gereden en die vond t ook niet netjes / mooi.
Dus ben misschien wel een zeur, maar ze vonden dat ik gelijk had en gaan het regelen cq overspuiten
zullen ze ook wel moeten, een goede spuiter cq garage controleert zijn werk voor aflevering!!!! de klant hoort daar niet later op terug te hoeven komen alleen als hij/zij daadwerkelijk zeurt. had je er niet mee terug gegaan had je hun waarschijnlijk niet meer gehoord.
06 jan 2012 0:12
Mijn gedachte ook.
Ze hebben die wagen gewoon afgeleverd en gehoopt er mee weg te komen...
Zoiets zie je toch als professioneel spuiter?
06 jan 2012 6:23
Goede zaak dat het gecorrigeerd wordt. (Je hoort wel eens andere verhalen).
Hoop dat het nu wel mooi zal worden en dat je dik tevreden zult zijn.
06 jan 2012 22:41
JCR schreef:Update
Ben even teruggegaan en zij zagen t ook meteen bij de garage. Vervolgens naar de spuiter gereden en die vond t ook niet netjes / mooi.
Weer een laag erbij, dat maakt het waarschijnlijk wederom nog erger, vandaag met mijn Porsche bezig geweest, die staat dus helemaal gestript en we zijn nu aan het schuren. Alle lak tot het kale (verzinkte) metaal toe. We hebben ontdekt dat op de beiden voor spatborden 6 (ZES) laklagen zitten JOOOOO de deur links idem en de deur rechts 4 laklagen (inclusief de laatste laag over de striping) Vandaar ook dat de lak "golfde" en straks zo glad als nieuw is. Hoe meer er alleen "dood" geschuurd gaat worden en daaroverheen weer een nieuwe laag lak, zal deze alleen maar dikker worden waardoor elke oneffenheid versterkt gaat worden.
Of na al het spuitwerk gaan polijsten of de oude lagen eraf nieuw grondlagen erop en aflakken in de kleur, dan pas is tie weer als nieuw.
( over het dak nog maar te zwijgen pfff) als de mijne klaar is, mag ik hem wel weer opnieuw uitwegen!!!
15 jan 2012 22:27
Wat zouden jullie doen? Bij de spuiter, bedrijf in bunde, kost et me 800e om de achterklep in 2 kleuren te spuiten incl de achter bumper!
Nu geef ik hun de gegevens van de auto, komt ie terug met, de kleur code word niet herkent in het systeem??
De kleur word electronisch gescand en er komt een discussie op gang met de spuiter, hij zegt, dat deze het verschil
altijd zal blijven zien! Nou valt mij ook wel et meeste op, maar om nu met deze gedachte al 800e uit te geven en dan
maar afwachten of et goed is gebeurd!!! Nu gaan ze eerst een proef stukje spuiten en kan ik alsnog beslissen.
Zijn er hier forummers die ZEER GOEDE ervaring hebben met spuiters in de regio zuid limburg? Het moet gewoon SUPER gebeuren.