Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

actieve subwoofer Boxster

13 jan 2012 12:16

Hoi allemaal,

Zou graag de standaard audio een simpele boost willen geven door het plaatsen van een actieve subwoofer.
Ik vroeg me af of sommigen van jullie ervaring hebben, of toevallig gewoon weten, of het mogelijk is om een actief woofertje in een Boxster ('00) onder de passagiersstoel te plaatsen?
Misschien dat jullie een betere plek weten...maar volgens mij zijn er niet veel opties.

Het zou gaan om bijv. een pioneer ts wx11a.

Alvast bedankt.

Grt Niels

Re: actieve subwoofer Boxster

13 jan 2012 12:51

Hier zijn al eens wat topics over geweest, een kleine zoek op boxster subwoofer leverde o.a. dit op:

viewtopic.php?f=33&t=33001&p=883375&hilit=subwoofer+boxster#p883375

Wellicht kun je er een in de deur plaatsen. Ik heb eens proefgereden met een boxster 987 en die had nog een vakje achter de stoelen in het midden (kun je wat magazines in kwijt).
Wellicht dat je daar ook een woofertje in kan plaatsen?

Verder zou ik dus nog eens even met de zoek functie spelen want er is denk ik nog veel meer te vinden :!:

20 jan 2012 15:54

Hoi Caelin, bedankt voor je antwoord.
Het vakje achter de hoofdsteunen is niet hoog genoeg voor een subje helaas.

Had al wat gezocht en gevonden dat het onder de passagiersstoel zou moeten kunnen maar ben benieuwd of dit mogelijk is.
Heb inmiddels wel een subje besteld en ga gewoon even kijken wat de mogelijkheden zijn morgen.

Ik laat het nog wel weten :)

Grt Niels

21 jan 2012 15:28

Jammergenoeg past het nergens :( (uit het zicht)
Voor zo ver ik weet is dit model de kleinste actieve sub op de markt maar is nog steeds te groot (2cm te hoog) om onder de stoel te krijgen...

Grt Niels

21 jan 2012 19:11

en onder de voorklep?

21 jan 2012 19:35

Rechtsonder het dashboard (ter hoogte van de voeten van de bijrijder) heeft de Boxster (net als de 996) ook nog wel wat ruimte - geen idee of die 'sub' daar past ,,,,

21 jan 2012 21:35

@horn, wat bedoel je met onder de voorklep?

@Olaf, klopt inderdaad maar dan zit hij nog steeds in het zicht.

Gaat overigens om deze actieve subwoofer (afm L28cm x B20cm x H8cm):

Afbeelding

Grt Niels

21 jan 2012 22:13

nelson007 schreef:@Olaf, klopt inderdaad maar dan zit hij nog steeds in het zicht.

Ik bedoel de ruimte die boven het paneel zit, dat de onderkant van het dashboard afsluit :idea:

22 jan 2012 13:24

En wat als je hem achter de (bijrijders) stoel zet? Daar kijk je normaal nooit (ik iig niet -alleen om m'n jas ff op te hangen)...zal alleen niet gaan als je lang bent en de stoel naar achter moet doen

15 feb 2012 16:19

en hoe is dit afgelopen ? al een oplossing gevonden ?

Grtz

16 feb 2012 17:25

Maandag wordt deze ingebouwd...is 1.1cm platter dan de vorige en past als het goed is gedeeltelijk in de verlaging onder de passagiersstoel:
Afbeelding

Tegelijkertijd laat ik een 2din systeempje inbouwen.

Als het allemaal is gelukt dan post ik wel ff foto.

Grt Niels

12 maart 2012 11:14

Heb dit weekend samen met een vriend een Pioneer actieve subwoofer gestoken. Past inderdaad niet onder de zetels, noch erachter dus simpelweg de tapijtbekleding aan de voetsteun passagier weggetrokken en er achter gestoken. Weliswaar wat zachte foam tss koetswerk en subwoofer (ijzer op ijzer) en ook errond zodat die niet gaat schuiven. Voetbekleding teruggeplaatst, tapijtje er terug bovenop en klaar is kees. Valt heel weinig, weinig werk en geluid komt van voor en geeft goed effect met rest van de speakers.
Mijn vrouw was ook tevreden met de voetmassage.....
Plaats een reactie