Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
02 feb 2012 16:38
Sinds gisteren loopt de accu leeg. Met stilstaande motor brand het lampje waarop accu afgebeeld is. Bij draaiende motor branden 2 lampjes van de ABD,een rode en een groene en het lampje van de ABS! Wil er morgen mee naar Nedereland rijden,maar heb nu m'n bedenkingen
Heeft iemand een idee
02 feb 2012 16:43
klinkt als kortsluiting in je accu.even met een andere proberen.
een kapotte accu kan veel vage storingen veroorzaken.
gr anton964
02 feb 2012 16:47
Heb gisteren een nieuwe accu erin gezet! Om zeker er van te zijn dat het niet de accu is,heb ik die nu gewisseld met accu uit een andere auto,maar het probleem blijft hetzelfde! Als ik de negatieve accuklem tegen pool houd,vonkt het behoorlijk. Dus er wordt ergens stroom gebruikt,door kortsluiting.
02 feb 2012 17:52
Jaap, heb je de laadstroom al gemeten bij koude en warme motor?
02 feb 2012 18:08
Doet je dynamo het wel?
02 feb 2012 18:37
Als ik de accu helemaal opgeladen(met acculader) aansluit is hij met een half uur leeg! Heb met een lampje tussen de -pool en massakabel gekeken of er iets veranderde in lichtsterkte,als ik de zekeringen er één voor één uithaalde! Niets
Ik vrees dat de sluiting in de dynamo zit dus of in de kabel er naar toe. Heb de auto gisteren wel gewassen,dat kan toch niet de oorzaak zijn? Heb erna alles nog goed op temperatuur gehad
02 feb 2012 18:53
ik adviseer u toch maar om niet morgen naar de pays de canards canals canaille af te reizen...
02 feb 2012 19:05
Even de hand op de dynamo of startmotor en u weet het.
Die van mij trok 2.8 A en die werd toch heet.
02 feb 2012 19:10
een vriend had zelfde probleem, bleek in de bekabeling van de alternator te zitten.
Er was en is voor somige 993's een terugroepaktie " W301" voor een probleem van kortsluiting door het loskomen van isolatie van de motorbekabeling.
Misschien eens navragen bij porsche of jouw vagen hieronder valt en indien ja of de aktie al is uitgevoerd.
02 feb 2012 22:43
arenarood schreef:Als ik de accu helemaal opgeladen(met acculader) aansluit is hij met een half uur leeg!
Met lopende motor?
De storing die jij hebt met de lampjes op het dashboard en de lege accu, heb ik een aantal keren meegemaakt door een defecte spanningsregelaar, maar dan moet je met een multimeter meten of de dynamo met koude en warme motor genoeg laad.
Bovenstaande is ook een optie, ik heb ook inderdaad al meerdere 993's gezien die een kapotte draadboom hadden, de isolatie om de draad valt door de hitte gewoon uit elkaar.
03 feb 2012 0:50
is het niet zo dat als de accu niet bijlaad hij gewoon onder het rijden stil valt?
dan is de kans toch groot dat er gewoon een nieuwe dynamo in moet?
ik zou gewoon even langs je garage gaan,meten is weten.
gr anton964
03 feb 2012 2:02
egra10 schreef:een vriend had zelfde probleem, bleek in de bekabeling van de alternator te zitten.
Er was en is voor somige 993's een terugroepaktie " W301" voor een probleem van kortsluiting door het loskomen van isolatie van de motorbekabeling.
Misschien eens navragen bij porsche of jouw vagen hieronder valt en indien ja of de aktie al is uitgevoerd.
Joost van renntech heeft dat bij mij ook verholpen, hijnhad het nog niet eerder zo erg gezien
Een brandje was wellicht het eerst volgende
03 feb 2012 2:22
Renntech schreef:arenarood schreef:Als ik de accu helemaal opgeladen(met acculader) aansluit is hij met een half uur leeg!
Met lopende motor?
Nee,met stilstaande motor,met lopende houdt hij het langer uit! Geeft toch de indruk dat er toch bijgeladen word. Alleen is het stroomverbruik dus hoger dan de dynamo kan bijladen!
03 feb 2012 10:12
arenarood schreef:met lopende houdt hij het langer uit!
Als je alle zekeringen al hebt nagelopen en dat maakt niets uit kwa lekstroom, in de auto heb je al geluisterd of er iets loopt,of je kunt horen dat er iets bekrachtigd wordt.
Zou ik eens de dikke plus van de accu naar de startmotor eraf halen en dan kijken of het stroomverbruik dan ophoudt.
De de dynamo zit namelijk via de startmotor met de accu verbonden, als je de plus van de startmotor haalt heeft de dynamo ook geen stroom meer.
Je mag ook bellen voor een telefonisch consult
03 feb 2012 13:11
€ 1,20 per minuut
03 feb 2012 17:49
Frankrijk heeft een ander tarief
05 feb 2012 21:47
Stel je accu heeft nog 80% van zijn oorspronkelijke capaciteit (70 Ah) dus 56 Ah. Dit betekent dat theoretisch je accu 10 uur lang 5,6 Ampere kan leveren. Bij een kortere ontlaadtijd neemt de capaciteit af. Een schatting is dat bij een ontlaadtijd van een 1/2 uur de capaciteit afneemt naar 20 Ah. Theoretisch (alweer) loopt er in jouw geval dus een stroom van 40 Ampere een half uur lang. In de praktij zal het zeker anders zijn maar ik durf wel te stellen dat wanneer een goede accu in een half uur leegloopt er zeker een stroom loopt van enkele tientallen amperes. Dit resulteert in een gedissipeerd vermogen van al snel 300 Watt of meer . Dit betekent dat er ergens iets behoorlijk warm moet worden. 300 Watt is gelijk aan ca 6 soldeerbouten.
Ik adviseer je niet te gaan rijden alvorens het probleem is opgelost!!
Wat ik wel adviseer is om een ampere meter (of beter een shunt weerstand van 0,01 Ohm met een voltmeter) op te nemen (- pool v/d accu is minst risicovol) en stuk voor stuk verbruikers af te koppelen.
27 apr 2012 13:02
Even een update na lange tijd
Ben gisteren weer eens gaan kijken,waar de kortsluiting kon zitten! Ben er na veel gepiel in geslaagd om de rode +draad van de dynamo los te maken! Toen de accu maximaal opgeladen en weer aangesloten. De accu was vanmorgen nog volledig opgeladen
De dynamo is dus de oorzaak van de sluiting! Nu kijken wat goedkoper is,laten reviseren of een ruildynamo!
27 apr 2012 13:10
gevalletje diode overleden.
27 apr 2012 14:28
arenarood schreef:Even een update na lange tijd
Nu kijken wat goedkoper is,laten reviseren of een ruildynamo!
Of een tweedehandsje.....
27 apr 2012 17:30
Koelhuis ligt nu op de werkbank! Er zit voelbare(en hoorbare) speling in het lager aan de achterkant van de dynamo.
27 apr 2012 19:11
Wist niet dat je zo handig was
laten reviseren of een ruildynamo
Is toch hetzelfde
(oude inleveren die ze dan weer reviseren en een direct een vers gereviseerde mee)
27 apr 2012 19:15
Levensduur van revisie/ruil exemplaren en nieuwe exemplaren is in dit geval zodanig lang dat je het volgende falen niet meer mee gaat maken.
Daarom kies ik doorgaans voor ruil (minder lang auto uit de roulatie) en als het niet anders kan revisie.
(Als je jonger dan 30 jaar bent en je Porsche nog meer dan 20 jaar in bezit wilt houden, koop dan gerust nieuwe onderdelen.)
28 apr 2012 7:55
Met z'n 94 jaar is het onze oudste forummer
Misschien inruilen op een mooie scootmobiel en deze laten chippen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.