Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 feb 2012 22:15
Hallo,
Mijn 964, oorsprong Japan, laat sinds enige weken het lampje van CAT (lampje in de klok meter groep) continu branden. Ik begrijp dat dit met de temperatuur meting van de Cat te maken heeft en dit alleen voor Japan gemaakt is. Echter, het maak niet uit of de motor warm of koud is, het lampje brandt. Heeft er iemand ervaring me dit euvel?
groet,
Gert-Jan
12 feb 2012 10:15
Wellicht is de de kat lek, een klein gaatje kan de werking al veranderen.
12 feb 2012 10:28
... lambda-sonde
Even uit laten lezen bij 'n specialist/dealer
... of gewoon het lampje uit de klok trekken
12 feb 2012 12:45
Bij de lambda sonde gaat er dan niet een ander lampje branden?
Check engine of zo.
Lampje verwijden zou ik ook doen maar pas als ik wist wat de oorzaak is.
12 feb 2012 14:33
Geen idee - volgens mij is er geen lampje voor de lambda-sonde ... en zal een registratie van "cat-alarm" toch ergens door gegeven moeten worden ..
12 feb 2012 22:18
als ik google dan zie ik dat het met name met temperatuur issues te maken heeft. Maar ja zowel koud als warm heb ik een lampje branden...
12 feb 2012 22:30
Maar als je cat lekt of verstopt is (vervuild door olie ofzo) werkt deze niet optimaal en haalt het de juiste temp niet
13 feb 2012 17:25
Ik heb dit lampje ook op mijn ex-Japan 968. Ik zie hem alleen branden bij aanhoudend boven in de toeren in de 6e versnelling (vermoedelijk ook in andere versnellingen, maar dat doe ik niet
) . Minuten lang 200+ kilometer per uur rijden. Heeft puur met de temperatuur van de cat te maken, heb ik mij laten vertellen. Lampje zou dus inderdaad niet altijd moeten branden.
Sensor stuk? Kan me niet voorstellen dat de dat al heet (vele honderden graden, weet geen exacte waarde) is op het moment dat je de auto start.
13 feb 2012 22:04
klopt en dat is dus de issue. van af en toe aan brandt ie nu steeds, zelfs bij starten en -10 graden buiten. Lijkt me iets mechanisch maar weet niet wat. Zit die sensor op de cat, is daar makkelijk bij t komen?
14 feb 2012 0:02
Lambda-sonde zit in het Kat.-huis .. kan je zien als je in de linkerwielkast kijkt ...
Het nadeel is dat deze nog weleens erg vast wil zitten - en het het makkelijkst is als je de Kat. onder de Porsche 964 vandaan haalt - de brander op het gedeelte zet waar de sonde in zit en dan probeert los te draaien.
Voordeel is, dat als je de Kat. er onder vandaan hebt, je deze ook meteen goed kunt bekijken
Maar zoals eerder geschreven
laat even een Specialist of Dealer de Bosch-hamer aan de Porsche hangen ... dan kunnen ze alle storingen uitlezen en evt. resetten
14 feb 2012 1:22
Als dit systeem ook maar enigszins vergelijkbaar is met dat op de 968 (en ik vermoed wel, want stal- en tijdgenoten), ben je niet op zoek naar een defecte lambda-sensor. Dit systeem gebruikt een aparte sensor (de o2 sensor meet immers geen temperatuur), die dus alleen op auto's voor de Japanse markt zit. Ik kan er niet eens een onderdeelnummer voor vinden in PET, laat staan weerstand-specificaties oid. Op de 968 zit deze temp. sensor inderdaad onderaan (o2 zit bovenaan) de cat.
Nogmaals, dit er van uitgaande dat het systeem gelijkaardig is aan dat van de 968.
14 feb 2012 2:15
cat sowieso nergens voor nodig op een 964, net als de 2e demper (enkel bij apk)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.