Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

996 koplamp gele aanslag

01 mei 2012 20:23

Mijn linkerkoplamp van mijn 996 heeft een soort gele aanslag, lijkt wel een soort hitte uitslag.
Kennen jullie dit en is er iets aan te doen?
Het zit achter het glas en boven de lamp.
De rechter koplamp is gewoon wit...

Re: 996 koplamp gele aanslag

02 mei 2012 10:03

Heeft de 996 halogeen of xenon verlichting? Alhoewel je het denk ik best duidelijk probeert uit te leggen, is het misschien handig om een foto te plaatsen.

Wanneer halogeen, bedoel je het halve (kunststof) tussenschermpje dat zich verticaal in de koplamp unit bevindt? Ik heb vaker gezien dat deze donker verkleurd waren, maar dat was meestal na een HID lampen inbouw i.v.m. de warmte. Dit tussenstuk is niet te vervangen.

Afbeelding

04 mei 2012 17:53

54606

in de lamp zelf is het geel en ook de rand om de lamp is geler...

04 mei 2012 20:31

HID lampen geven juist MINDER warmte...
Maar er zijn ook 80W en 100W halogeen lampen verkrijgbaar dat lijken me eerder boosdoeners.

06 mei 2012 21:30

Zo te zien is het het tussenschot van plastic. Dit is niet verwijderbaar of te vervangen. Ik zou zeker eens checken wat het wattage is van de lampen die momenteel geplaatst zijn.

Wat betreft de HID. De websites geven veelal aan dat deze lampen minder warm worden dan de halogeenvarianten. Zelf heb ik deze "upgrade" nooit uitgevoerd, waardoor ik deze aanpassing niet geheel kan beoordelen. Echter heb ik wel 2 stands op een autobeurs gevraagd om mij een eerlijk antwoord te geven w.b.t. de warmte die deze lampen afgeven, aangezien ik al vaker had gehoord van verkleuringen van lampunits en het smelten van bedrading. Zij vertelden mij dat dat een aantal HID lampen wel warmer worden dan standaard halogeenlampen, omdat de bijgeleverde lampen meer wattage leveren dan wordt opgegeven (op de verpakking). Dit, om te kunnen voldoen aan de wensen van de veel kopers voor "meer lichtopbrengst". Ik heb het bij het demonstratiemodel aan de koplampunits gevoeld en de HID-variant werd inderdaad zeer heet...

Het zal wellicht van kit-tot-kit verschillen en bij veel kits zal je hier weinig/geen last van hebben, maar om deze reden heb ik het toch even vermeld.

07 mei 2012 9:20

Uizonderingen bevestigen de regel echter een HID lampt vraagt normaliter 35W en een halogeen lamp 55W.
Plaats een reactie