Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

hernieuwde vraag verwarming 993

18 mei 2012 9:55

Ik heb denk ik alle draadjesvan verwarmingsperikelen van de 993 al doorgelezen, maar heb nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Tenzij ik het gemist heb natuurlijk. DE verwarming van mijn 993 geeft kort na de koude start even warme lucht, waarna er koude lucht komt. En alleen maar koude lucht. Warme lucht komt er alleen maar met de knop op "rood". Dan komt er aan beide zijden in het interieur warme lucht. Hieruit maak ik op, dat de kleppen en servomotoren allemaal wel werken. Na het lezen van alle voorbeelden en adviezen gisteravond laat nog het bedieningspaneel uitgebouwd en nog maar een keer gekeken of het luchtkanaaltje naar de voeler open was en of het ventilatorretje het deed. Beiden zijn in orde. Maar waar lgt het nu wél een. Iemand toch nog een idee of nog maar een keer beschrijven wat dit kan zijn???
Laatst bijgewerkt door bjft op 27 aug 2012 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: verwarming 993

18 mei 2012 11:13

Ik heb geen idee - maar doet deze het ook (op warme lucht blazen na) als je als je alleen het contact aan hebt - en de motor niet draait?

Er zit een 'sensor' in de kachelbuis die door de motor-ruimte loopt - controleer even of deze stekker vast zit - en of de stekker van de ventilatie-motor ook vast zit (ook in de motor-ruimte).

In het ergste geval is de unit in het dashboard kapot - en je zou deze even uit kunnen wisselen met die van een collega Porsche rijder waarbij de kachel wel naar behoren functioneert :idea:

Re: verwarming 993

18 mei 2012 11:28

Hoi Olaf.
Het was gisteren wel mooi weer maar een beetje fris en dan heeft moeders het al gauw fris. Vandaar dat ik erachter kwam. Ik had al een keer eerder die ccu eruit gehad en schoongemaakt omdat dat ventilatorretje een gillend geluid maakte. Gisteravond laat de zaak er weer een keer uitgehaald en weer helemaal schoongemaakt, hoewel het volgens mij al schoon was. Niet meer gereden en eerst vanochtend hier een berichtje geplaatst en even gebeld met de dealert in het oosten des lands. Een heleboel weten meer dan één niewaar. Op weg daar naar toe bleek echter alles perfect te functioneren. Misschien dat de extra schoonmaak heeft geholpen, of dat er een slecht contactje is geweest.
Bedankt niettemin voor de adviezen.
Kortom wat mij betreft kan dit hoofdstuk gesloten worden.

Re: hernieuwde vraag verwarming 993

27 aug 2012 20:49

Helaas. Vanmorgen weer hetzelfde probleem. Even warme lucht. Daarna niets meer muv vol op rood. Zo koud was het nu ook weer niet. Kortom de fine-tuning van de kachelregeling werkt dus kennelijk niet. Zou het de voeler in de kachelregelunit kunnen zijn? Alles is schoon. Ventilatortje draait. Ventilator achter werkt ook. Dwz. Als ik het contact aan zet en de temp op c.a. 19 zet draait ie even. Gaat daarna uit en doet het niet eerder weer dan wanneer de temp weer op rood gezet wordt. Iemand nog een idee?

27 aug 2012 22:20

ja:
Olaf schreef:In het ergste geval is de unit in het dashboard kapot - en je zou deze even uit kunnen wisselen met die van een collega Porsche rijder waarbij de kachel wel naar behoren functioneert :idea:

29 aug 2012 19:44

Misschien heb je hier wat aan, is een uitgebreide uitleg en oplossingen voor de 993 hvac
http://www.porschehvac.bergvill.com/

29 aug 2012 20:18

Ik zou ook inderdaad even kijken of je een systeem van een andere 993 kan wisselen om te proberen, weet je zeker of het daar wel/niet aan ligt!
Plaats een reactie