Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
18 mei 2012 20:59
Goede avond allemaal,
Zijn er nog tips om mijn electrische dak bediening goed te laten werken.
Als die een staat stil staat op alarm en ik pak hem doet die het wel.
Na het rijden wil wil die echter niet dicht.
Als ik hem de voldende dag pak doet die het wel alleen maar 2x achter elkaar.
Wel in het juiste tempo en de vergrendeling werkt prima.
Morgen wil ik de boel loshalen om te kijken of ik iets zie.
Iemand bekend met deze storing ?
18 mei 2012 22:35
Dat is wss de schakelaar - en die zijn (helaas) niet meer nieuw te krijgen
Stonden zo in St.Tropez ... dak was niet meer dicht te krijgen ... wolkbreuk met als gevolg 5 Cm water in de Porsche
... tot de volgende dag 's middags ergens midden in Frankrijk bij een stralende zon het dak ineens wel dicht ging
Vervolgens:
- dan weer wel
- dan weer niet
Schakelaar gedemonteerd - wat een $%$^%@! klus
contacten schoon gemaakt - en nu doet'ie het al bijna een jaar zonder problemen
18 mei 2012 22:38
Ja bekende storing.
Ik heb de aanstuurmodule in dashboard laten vervangen en de 2 dakmotoren.
Toen was eindelijk probleem opgelost.
18 mei 2012 22:41
Daar dachten wij eerst ook aan - de aanstuur-module .. maar een P-Specialist zei tegen mij:
de schakelaar! ... en dat heeft tot nu toe het euvel verholpen
19 mei 2012 17:32
Tja Olaf, klopt die heb ik ook maar laten vervangen door een gebruikte schakelaar, want er schijnen geen nieuwe exemplaren meer te bestaan!!
19 mei 2012 21:39
Inderdaad - worden niet meer nieuw geleverd - en zijn ook nergens meer nieuw op voorraad
20 mei 2012 18:47
Over welke schakelaar hebben we het eigenlijk?
Nee, het dak gaat nog mooi open en dicht.
20 mei 2012 18:48
Over de schakelaar onder je dashboard
20 mei 2012 22:16
Volgens het elektrische schema is de "convertible top switch" een dubbelpolige schakelaar. Het is een wipschakelaar die je vanuit de rustpositie naar 2 kanten kunt duwen (dak open/dicht) en die vanzelf terugveert naar de middelste positie. Dit type schakelaar is op zich goed verkrijgbaar, kost slechts een paar euro maar mogelijk zijn de afmetingen wel net even anders dan de originele P schakelaar. Kijk bv eens bij Conrad: Marquardt Wipschakelaar 1839.1407 2 x (aan)/uit/(aan) bestelnummer 701300-89.
20 mei 2012 22:22
Ziet er (heel) anders uit - zeker qua aansluitingen
Is een AC schakelaar zomaar te gebruiken voor DC
(om nog maar te zwijgen van 220V vs 14.6 of 12V)
21 mei 2012 14:47
Olaf schreef:Ziet er (heel) anders uit - zeker qua aansluitingen
Is een AC schakelaar zomaar te gebruiken voor DC
(om nog maar te zwijgen van 220V vs 14.6 of 12V)
Een schakelaar maakt zich niet druk om AC of DC.
Als een passend alternatief niet meer te vinden is, is er op zich niets op tegen om een andere geschikte schakelaar met zo'n middenstand elders te monteren; al is dat niet origineel natuurlijk.
Ik heb zelf vorig jaar alle relais in de aanstuur module vervangen om van een haperende bediening af te komen.
21 mei 2012 15:35
lindemans schreef:Een schakelaar maakt zich niet druk om AC of DC.
Volgens mij wel -
maar maakt zich minder druk om Amperes Bij gelijkspanning kan de schakelaar MI iets minder stroom verwerken dan bij wisselspanning -
Het verschil dat de DC belasting lager zal moeten zijn komt doordat bij AC belasting de stroom telkens nul wordt waardoor een eventule vlamboog tussen de contacten makkelijker dooft. Bij een DC belasting kan de stroom via de vlamboog door blijven lopen.
- of we hier met 12 Volt (of 14,6) echt last van zullen hebben - was eigenlijk mijn vraag
21 mei 2012 18:09
Olaf schreef:Stonden zo in St.Tropez ... dak was niet meer dicht te krijgen ... wolkbreuk met als gevolg 5 Cm water in de Porsche
Pfoe, dat klinkt als horror...er is natuurlijk nog de handbediening met het boordgereedschap, maar als de wolkbreuk zich plots aandient ben je wss nooit op tijd klaar (als je nog de manual moet gaan uitpuzzelen)
21 mei 2012 18:12
Als je het handmaatig doet (buiten het feit dat dat heeeellang duurt) is het systeem meteen helemaal ontregeld en als je pech hebt ook nog stuk.
21 mei 2012 18:15
Dat zou dan wel een zeer slecht ontwerp zijn!?...gelukkig geen ervaring mee. Maar goed, terug on topic.
21 mei 2012 20:41
sebastian schreef:Pfoe, dat klinkt als horror...
Was het ook - zaten binnen ergens te eten - en dachten eerst dat er vuurwerk afgestoken werd ... zo plotseling sloeg het weer om.
Met een geleende plu naar de auto proberen te komen, maar het water stond ook op straat al boven enkel nivo - en je kon door de harde regen niet eens zien waar je heen moest
Parkeerkaartje in m'n broekzak was ook verzopen - mede als de biljetten waarmee we in de automaat zouden betalen ....
Na thuiskomst zo'n 3 dagen in de weer geweest om de 911 weer helemaal kurkdroog te krijgen - ergo gehele interieur uitgebouwd - incl. alle isolatiematten etc
Al met al toch een leuke vakantie gehad
21 mei 2012 22:12
Had je geen electrische storingen in de Dash of ergens anders???
21 mei 2012 22:26
Nee - het water lag (gelukkig) echt op de bodem - en bij de achterzitjes ... was wel bang met wegrijden dat er water in de computer zou komen - maar dat is gelukkig niet gebeurd ...
In de garage van het hotel al zoveel mogelijk uitgebouwd en overal handdoeken gepropt om het water er uit te krijgen - vervolgens elke dag droge kranten onder de matten gelegd en aan het einde van de dag de matten en de kranten er uit ...
. na 3 dagen later thuis gekomen te zijn de garage ingericht als droogcabine - en echt alles wat maar los kon uit de auto gehaald - en dus ook bekleding losgetrokken die later weer op z'n plek gelijmd diende te worden ....
.. al met al een goede afloop en na (bijna) een jaar geen verdere gevolgen van die bui mogen ontdekken
22 mei 2012 15:27
Olaf schreef:lindemans schreef:Een schakelaar maakt zich niet druk om AC of DC.
Volgens mij wel -
maar maakt zich minder druk om Amperes Bij gelijkspanning kan de schakelaar MI iets minder stroom verwerken dan bij wisselspanning -
Tweede is inderdaad juist; eerste niet. Dikte van het inwendige koper en de grootte van de contacten hebben wel degelijk invloed op de maximaal te schakelen stroomsterkte (wat je meet in Ampere dus).
De schakelaar in het dashboard schakelt niet direct de motoren van de dakbediening; hij schakelt de relais in de control unit; dat zal niet meer zijn dan een paar honderd mA maximaal.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.