Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Olieleiding 3.2 vervangen !

29 mei 2012 11:48

Hoi ,
ik moet binnenkort mijn olieleiding vervangen wegens een kleine lek.
Auto = 911 3.2 van 1986.
Het betreft de olieleiding die van de thermostaat naar de motor loopt ,
aan de motor zelf zal losmaken geen probleem zijn , daar ik het al een paar keer gedaan heb en dit is te doen ,
Waar ik me wel zorgen over maak is de leiding aan de thermostaat los te krijgen ,
is er hier iemand die me enkele goede tips kan geven van hoe ik dit het beste
kan aanpakken ?
Zie foto:
Afbeelding
gr Diablo

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

29 mei 2012 12:36

:arrow: de moer (haaks) inzagen en met een beiteltje los tikken ...

Wel oppassen dat je niet in het draad zaagt, wat op het huis zit :idea:

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

29 mei 2012 21:23

De "Methode Olaf" was bij mij uiteindelijk ook de enige manier om het netjes los te krijgen. Het zou zonde zijn als je het thermostaathuis kapot draait; daarom inderdaad de moer met een dremel inslijpen ...

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

29 mei 2012 21:26

Hadden ze dat een paar jaar geleden maar bij APP gelezen...kostte mij uiteindelijk ruim 1000 euri, ipv de geplande 200 :(

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

30 mei 2012 23:29

Olaf schreef::arrow: de moer (haaks) inzagen en met een beiteltje los tikken ...

Wel oppassen dat je niet in het draad zaagt, wat op het huis zit :idea:

Hoi Olaf ea ,
Bedankt voor jullie reacties Jongens,
Ik weet nu niet welke ik besteld heb ,
iig die naar de motor loopt ,
Nu hoop ik dat dit die ene is die aan de buitenkant staat en niet tegen de kas ,
anders zal zagen niet lukken denk ik ,
of wel ze beiden vervangen ,
wie iemand zo uit de hoofd welke van de 2 het is die naar de motor loopt?
gr Diablo

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

31 mei 2012 12:05

Binnenste loopt naar de motor en de buitenste loopt naar de olie tank :salut:

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

31 mei 2012 12:36

Hoi ,
Bedankt voor uw reactie ,
maar wat denkt ge zelf , ga ik deze loskrijgen zonder te zagen of slijpen?
Of moet ik ze slijpen (Olaf) en ze beter beide vervangen ?
en dan nog een vraagje ,
De leiding aan de olietank maakt me zorgen , hier ook het beste slijpen of komen deze beter en gemakkelijker los?
gr Diablo

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

31 mei 2012 16:33

Je kunt proberen of toevallig de wartels draaien, maar ga er maar niet van uit.
Als ze dan niet draaien, zou ik 2 nieuwen monteren.

WANT als je gaat stoken om de wartel los te krijgen, heb je kans dat je het schroefdraad van de thermostaat sloopt, thermostaat is duurder dan die 2 leidingen samen.

Als je gaat hakken om de leiding los te krijgen maak je de wartel toch al kapot .

Moraal van het verhaal.....
Je kunt een heleboel proberen om die eerste leiding eraf te krijgen zonder hem of de thermostaat te slopen, maar het loopt vaak af met kapotte thermostaten.
Dus het makkelijkste is om direct 2 leidingen te vervangen en de wartel in te slijpen met een haakse slijper tot vlak op het draad en dan los te slaan met een beitel en hamer.
Bij de tank is het verhaal het zelfde.

Re: Olieleiding 3.2 vervangen !

31 mei 2012 17:41

Hoi ,
Ok , verhaal lijkt me zeer duidelijk :thumleft:
Ga ze maar beter allebei vervangen (+bestellen),
iig Jongens hartelijk bedankt voor het meedenken :res:
gr Diablo
Plaats een reactie