Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
10 jul 2012 20:56
997.1 Cabrio 2S 3,8
Heb een GPS tracker alarm waar een onderbrekingsrelais bij zit die bv een brandstofpomp of zoiets kan aansturen. SMS sturen naar dit alarm en de relais onderbreekt de stroom zodat de wagen stilvalt.
Iemand een idee wat je het beste kan aansluiten hierop en waar?
Mvg,
Tom
10 jul 2012 21:43
tomleys schreef:SMS sturen naar dit alarm en de relais onderbreekt de stroom zodat de wagen stilvalt.
Bij snelheid "nul" - of ten aller tijde
10 jul 2012 21:50
Ik ben er zelf nog niet aangekomen, maar ik heb een vergelijkbaar systeem op basis van anti-carjacking. (niet zelf geplaatst
)
Uit de (USA)tekeningen, leid ik af dat de aansluitingen B5 en B24 van de DME-controller dienen voor de input voor de brandstofpomp.
B2 en B6 zouden dienen voor de output naar de brandstofpomp.
Zelf zou ik verkiezen naar de brandstofpomp omdat het de andere regelingen niet stoort. De info heb ik van een Amerikaans wiring diagram van de 997, dus het zou kunnen dat hier toch iets anders is. In ieder geval zou je de brandstofpomp kunnen opsporen en met een ohm-meter naar de dme even doormeten zo kan je de juiste contacten opsporen.
Ik zoek nog even verder, als ik iets vind post ik het wel.
10 jul 2012 21:53
Hallo Olaf,
Beide opties zijn mogelijk. Ik kan dat regelen in die tracker door het commando uit te voeren indien de snelheid 0 is.
Of ten alle tijde. (wat volgens de wet niet meer mag maar ja...)
Ik weet dat er in de zekerinkast een separate zekering is voor de brandstofpomp. Misschien dat die kabel 'achter' de zekeringskast bruikbaar is.
Of ga ik nu iets te kort door de bocht.
Gr,
Tom
10 jul 2012 21:57
@Olaf
Een combinatie van 2 relais, één voor de 'ontsteking/brandstofpomp' en één voor als 'speed sensor=0' zou ook mogelijk moeten zijn.
Ik zou nooit de speed-sensor van de GPS gebruiken, die loopt steeds achter.
De ontsteking geeft een directer gevolg om de motor stil te leggen dan de brandstofpomp uitschakelen. (dan rijdt men nog wat schokkend verder)
10 jul 2012 22:02
Ontsteking is idd ook het beste... denk ik.
Maar als dit nou een VW kever was dan kon ik de draden even doorbreken en de relais er tussen knallen.
Maar een 997????
10 jul 2012 22:17
Op de DME -module heeft elke cilinder een apparte aansluiting, dus dat zou wel eens omslachtig kunnen zijn.
Op aansluiting E5 (DME) is de 'GROUND ignition' aansluiting deze zou je wel eens kunnen verder helpen.
Ik weet niet hoe dieven juist te werk gaan.
een mogelijkheid:
1 ze gebruiken de aansluiting onder het stuur ergens waar ze met een soort draagbare computer netjes kunnen uitlezen wat er mis is, als ze hem er niet mee kunnen starten.
2 ze zien dat er een bepaalde-zekering niet doorgeeft
3 de bepaalde zekering wordt nagekeken maar blijkt niet stuk te zijn.
4 ze kijken achter de zekeringskast en lossen het probleem snel op.
Zekeringskast oplossingen zijn niet altijd de beste.
Over de GPS tracers is ook al wat geschreven op het forum er zijn namelijk GPS-stoorzenders die aan te sluiten zijn op de sigaretten aansteker.
10 jul 2012 22:27
Eric,
Jouw uitleg is inspirerend maar op het randje van wat ik technisch begrijp
Ik weet dat het niet ideaal is.
Ik behoor ook tot de groep mensen die ooit een homejacking meegemaakt heeft en z'n auto heeft moeten afgeven onder dwang.
Het probleem is ook dat de auto net iets te oud is om nog omnium verzekerd te krijgen.
Ik ga ook 2 systemen monteren: een GPS tracker en een GPS tracker waar op ingebeld kan worden.
Het is die laatste die ook een cut-off-relais kan aansturen dmv een sms. Heb ik goede ervaring mee gehad op oldtimer. Maar daar was het idd gewoon de bobijn onderbreken.
Indien ze de een GPS stoorzender gebruiken blijft dat laatste systeem nog werken.
Gr
11 jul 2012 6:53
997 te oud
Leuk draadje om te volgen
Ben niet technisch aangelegd (althans autotechniek dan) maar is het niet mogelijk om zoiets achter de + kabel van de accu aan te brengen? Lijkt me niet dat de wagen zonder stroom nog ver komt
Is die Clifford BlackJax 5 trouwens iets?
http://www.clifford.com/Products/Accessories.aspx
11 jul 2012 11:55
Als alles uitvalt is het voor de dief makkelijk achterhalen. De kabel vanaf accu naar zekeringkast is nogal kort. Het beste is een gesoldeerde verbinding/onderbreking vlakbij de daadwerkelijke pomp. Een dief kruipt niet zomaar even onder de auto (of hij moet magere hein zijn), om dit na te kijken.
Ik lever ook systemen welke het voertuig op afstand kunnen uitschakelen. Hierbij zijn zaken als panicbutton ook mogelijk. Via een smartphone app is het voertuig te zien, evenals met een zero footprint webapplicatie. Een koppeling aan een meldkamer is ook mogelijk.
Helaas ben je met alleen GPS niet meer gewaarborgd. Er zijn idd jammers te koop welke o.a. het GPS signaal kunnen blocken. Heilig is het systeem in ieder geval al lang niet meer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.