Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 sep 2012 14:10
Kan de motor van de elektrische ramen zo worden uitgebouwd en verwisseld of moet ik nog rekening houden met hoe het raam vastzit?
07 sep 2012 18:40
De ruit zit vast in een houder, die op zijn beurt weer met 2 wieltjes aan het hefmechanisme vastzit.
De ruitmotor zit volgens mij vast aan het ruithefmechanisme, maar als je de ruitmotor losmaakt van de deur, kan je
het mechanisme vrij eenvoudig loshalen van de ruit zelf.
Als je wat geduld hebt kan ik je morgen meer vertellen en wat foto's posten want m'n deurpanel moet er morgen toch af

EDIT: Wat ik wel weet is dat je @#%$ weinig werkruimte hebt
08 sep 2012 17:57
Weer lekkage Willem?
08 sep 2012 18:04
Nee gelukkig niet

CCR heeft er wel voor gezorgd dat dat niet meer voorkomt.
Ik heb alleen 2 gebruikte portierruiten laten monteren tijdens de restauratie want de oude waren nogal bekrast. Nu is van
de rechter alleen de houder waarin de ruit vast geklemd zit niet helemaal jofel meer waardoor zo af en toe de ruit uit de houder schiet,
als je het raam opendoet. Is nu 3x gebeurd dus moet eens een definitieve oplossing regelen. Dit betekend een nieuwe houder/rail
voor de ruit
Niks ernstig, je moet alleen het hele binnen paneel loshalen om alles weer in elkaar te drukken. Ik moet binnenkort toch voor
de APK dus dan maar eens een nieuwe houder bestellen
08 sep 2012 18:19

@Japie_99: Bij de 3 rode pijlen en 1 blauwe pijl linksboven op de foto zie je de boutjes zitten van de ruitmotor (M6 inbus)
De drie blauwe pijlen aan de onderzijde geven het raammechanisme weer. Je zal de ruit eerst uit de rubber strip moeten halen
om het mechanisme los te krijgen van de ruit. Of wellicht kan je als je de motor los hebt het mechanisme uit de strip van de
ruit halen.
Het is een klein profiel waar 2 wieltjes in heen en weer rollen
09 sep 2012 20:07
Willem, hartelijk dank voor de foto's!
Ben er dit weekend niet aan toe gekomen, wordt dus volgend weekend.
Gr. Jaap
23 sep 2012 18:56
Nog geen tijd gehad voor de motor te verwisselen. Kan de motor ook zo worden gewisseld zonder dat het raam van het mechanisme moet? Dus gewoon oude eruit, nieuwe erin?
23 sep 2012 20:33
Ik heb zelf de motor nog nooit hoeven wisselen, maar ik dacht dat ie vast geschroefd zat aan het mechanisme.
Nu ik op de PET tekening kijk lijkt het erop dat je de motor zo los moet kunnen schroeven.

Als je de inbusboutjes losdraait die helemaal links op de foto staan met de rode (Nr. 2) en blauwe pijl (Nr. 1)
dan moet je de motor er zo uit kunnen halen via het gat van de speaker.

Als je nu nog meer info wil, kan ik het beter voor je doen
24 sep 2012 20:42
Hahahaha!
Hartelijk dank Willem voor alle info
06 okt 2012 11:17
Toch het hele ruitframe moeten demonteren om bij de motor te kunnen komen, was meer werk dan ik dacht.
Maar, hij werkt weer
17 maart 2014 13:27
Een kleine heropening van dit topic!
Mijn bijrijders raam werkt niet (op beide schakelaars) heeft iemand een idee waar eventuele veel voorkomende problemen zitten? Moet ik denken aan de motor, bedrading ed?
17 maart 2014 19:59
Dan kan de linker voorste raamschakelaar stuk zijn.
Had ik ook.
Ik heb hem vervangen en het raam deed het weer?
17 maart 2014 20:53
Hallo Matthijs,
Ok? Maar was het raam via de linker en rechter schakelaar niet te bedienen?
Grt Jeroen
17 maart 2014 21:49
@JD 911, de portierruit schakelaars zijn inderdaad een veel voorkomend euvel (hoewel ik ze nog niet stuk heb gehad)
Anders even de multimeter op de stekkers van de ruitmotor en je weet in ieder geval of de ruitmotor het probleem is of dat het ergens anders zit.
17 maart 2014 23:25
JD 911 schreef:Hallo Matthijs,
Ok? Maar was het raam via de linker en rechter schakelaar niet te bedienen?
Grt Jeroen
Klopt Jeroen. Heb ik ook een keer gehad. Even de achterste schakelaar van het linker portier naar voren plaatsen en je weet meer.
18 maart 2014 22:36
Bedankt voor de reacties! We hebben weer wat te klussen
09 apr 2014 20:21
Wel schakelaars omgezet en helaas nog geen werkend raam.... Ik hoor wel een relais achtig geluid bij het bedienen van de schakelaar. Maar weer verder.... hoe meet ik iets door hehe??
Heb wel een multimeter liggen maar geen idee hoe deze te gebruiken (echte techneut he

!)
09 apr 2014 21:21
'T is wel wat grof maar i.p.v. een Multimeter kan je ook een 12V lampje gebruiken
De stekker van de ruitmotor afhalen, hier het lampje op aansluiten en de ruitschakelaar over halen.
Als het lampje brandt -> ruitmotor defect, brandt het lampje niet dan zit het toch in de bedrading of schakelaar.
Heb je de zekeringen al gecontroleerd?
EDIT:
Heb wel een multimeter liggen maar geen idee hoe deze te gebruiken
Heb je al gegoegeld op gebruiksaanwijzing multimeter
10 apr 2014 22:28
Lijkt precies hetzelfde euvel te zijn als ik had, bij mij was de raammotor doorgebrand -maar dat bleek pas na uitbouw van de raammotor.
Check eerst of de stekkers nog goed vastzitten aan de raammotor, vervangen is nl een grotere klus dan ik eerst dacht.
13 jun 2015 9:36
Had vergelijkbaar verhaal, 12 knopje kapot. Knopjes omgewisseld maar toen helaas nog niks. Vervolgens zekering omgewisseld en doet het weer prima, nu nog ff knopje vervangen en nieuwe zekering halen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.