Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
18 okt 2012 15:33
Na een 4 à 5 dagen stilstand, nieuwe batterij volledig leeggetrokken. Zelfs geen stroom voor dashlichtjes. Heeft een verlies van 350 MA, zowel op slot (met alarm) als niet afgesloten. Alternator, batterij, kabelboom zijn ok. Iemand een tip / zelfde ervaring ? Thanks,
18 okt 2012 15:37
wellicht is de accu van het alarm aan vervanging toe en verbruit deze daarom teveel stroom
of een ventilator blijft draaien in de motor ruimte of in de kachel aansturingunit
verlichting in de kofferbak blijft branden ook als gesloten is.
18 okt 2012 17:03
Beetje specialist ziet zo waar ie stroom lekt
18 okt 2012 21:52
Het is niets voor de hand liggend. Accu, alternator, lichtjes enz... ok.
Verlies bedraagt 350 MA, zowel afgesloten als vergrendeld. Staat in garage en nu zoeken ze via zekeringen naar de oorzaak.
18 okt 2012 22:20
RODONDO schreef:Het is niets voor de hand liggend.
Daar heeft een beetje specialist gespecialiseerd gereedschap voor
18 okt 2012 23:23
Ik laat speciaal weten wat de specialist met het gespecialiseerde gereedschap ondekt.
23 okt 2012 15:09
Voor wie het interesseert: boosdoener was een kabeltje dat van de zekeringkast naar de PSM-knop loopt. Vervangen en opgelost. Van 350 MA verlies naar 25 MA.
23 okt 2012 15:38
Had ie het snel gevonden?
23 okt 2012 20:34
bully schreef:Had ie het snel gevonden?
Echt snel kan je zoiets niet vinden. Na iedere handeling moet je al 20 minuten wachten tot dat de wagen in sleepmode gaat. Gedurende 4 dagen is er af en toe wat tijd ingestoken. Al bij al een uur of 8 denk ik.
23 okt 2012 20:41
Mijn specialist heeft een apparaatje om zo iets op te sporen, daarom schreef ik
bully schreef:Daar heeft een beetje specialist gespecialiseerd gereedschap voor
Die vindt dat vrij snel
07 nov 2012 14:55
Heeft dat apparaatje ook een naam ? Ben wel nieuwsgierig nu.
07 nov 2012 17:55
RODONDO schreef:Heeft dat apparaatje ook een naam ?
Denk het wel
- Code:
. Staat in garage en nu zoeken ze via zekeringen naar de oorzaak.
Multimeter tussen de minklem en de accu-min. stroom meten en dan de zekeringen 1 per 1 loshalen en terugzetten tot de boosdoener gevonden is. Ben je echt geen 8 uur mee bezig.
07 nov 2012 19:58
Ik heb een mooie liggen. Ik gebruikte hem om dagelijks het verlies op te meten !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.