Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
20 okt 2012 17:23
Hallo, zojuist de 964 uit z`n hok gehaald en eerst even probleemloos naar huis gereden... na de poetsbeurt wou ik gaan tanken maar bij het omdraaien van de contactleutel gebeurde er vervolgens niks achterin
De accu is op peil, alle lampjes gaan netjes branden bij het op contact zetten en de blower slaat ook aan... iemand any ideas voordat ik m naar de specialist sleep?
20 okt 2012 17:26
Heb je hem al een keer op slot gedaan en opnieuw geopend met de afstandsbediening (startonderbreker/alarm)?
20 okt 2012 17:27
heb ik.. helaas zonder resultaat
20 okt 2012 17:28
Trial and error stap 1 was dat.
Stap 2 DME relais...
Hoewel dan wel de startmotor rond hoort te draaien dacht ik.
20 okt 2012 17:32
hmmm...nee die draait niet rond.. maar heb hier ook niet een reserve DME relais om te kunnen checken of dat t is op voorraad..
20 okt 2012 17:40
Gekke vraag: hoe weet je zeker dat de accu op niveau is?
20 okt 2012 17:41
Volgens mij moet die met een kapotte dme relais wel ronddraaien! het klinkt mij als een probleem met de startonderbreker.Of hoor je wel iets klikken als je de sleutel omdraait? Dan is het wel je accu,Succes
20 okt 2012 17:43
Henk schreef:Gekke vraag: hoe weet je zeker dat de accu op niveau is?
hij sloeg gelijk krachtig aan toen ik m vandaag nog startte.. en heb hem daarnaast nadat hij niet startte ook nog een uur aan de lader gehad just to be sure.. kan mij niet voorstellen dat die in een ritje van 3 kilometer naar z`n grootje is..
20 okt 2012 17:44
Kan wel naar zijn grootje zijn en ik spreek uit ervaring !
20 okt 2012 17:45
Accu kan ook ineens overleden zijn (Edit Rene was ff sneller
), probeer even met startkabels en een donorauto.
Als ie dan wel start is toch echt je accu overleden.
De lampjes en blower zeggen niks van de staat van de accu
20 okt 2012 17:46
en er klikt ook niks... weet wat je bedoeld.. tis gewoon stiiiiiiil
morgen maar even een andere accu in mikken dan.. wie weet heb je gelijk maar hij deed t vanmorgen echt prima
20 okt 2012 17:54
Je schrijft dat je de accu ook nog aan de lader hebt gehad, zitten de accuklemmen op de accupolen goed vast
20 okt 2012 17:58
Heeft echt geen nut als de accu kapot is!
20 okt 2012 17:59
WillemB schreef:Accu kan ook ineens overleden zijn (Edit Rene was ff sneller
), probeer even met startkabels en een donorauto.
Als ie dan wel start is toch echt je accu overleden.
De lampjes en blower zeggen niks van de staat van de accu
+2............
20 okt 2012 22:57
Dat de controle lampjes branden en de fan draait bij het op contact zetten zegt iets over de accu, nl dat ie niet (helemaal) leeg is. Het zegt echter niets over de capaciteit v/d accu om grote stromen te leveren nodig bij het starten.
Als de controle lampjes tijdens de startpoging uitgaan heb je twee mogelijkheden:
a) de accu is defect of zo goed als leeg
b) Er is ergens een slecht contact, meestal de aardverbinding of de accuklemmen.
Als de controle lampjes niet uitgaan tijdens de startpoging dan wederom twee mogelijkheden
a) het startrelais krijgt geen spanning
b) het startrelais krijgt wel spanning maar trekt niet of niet goed aan.
21 okt 2012 12:41
dank voor alle reacties
ik ga zo even met mijn nieuw verworven wijsheden aan de slag
21 okt 2012 15:04
En, doet ie het weer
21 okt 2012 18:40
Helaas... startkabels van een donorauto erop bleef zonder resultaat.. geen boe of bah.. tijdens het omdraaien van de contactsleutel blijven alle lampjes op het dashboard branden, geen klik of wat te horen
21 okt 2012 18:46
OK, Vraag 1: liep de motor van de donorauto of niet
Vraag 2: heb je een beetje kwaliteit startkabels gebruikt (maw hoe dik zijn ze)
21 okt 2012 20:56
tijdens het omdraaien van de contactsleutel blijven alle lampjes op het dashboard branden, geen klik of wat te horen
hetgeen betekent dat de accuspanning tijdens omdraaien van de contactsleutel OK is.
Nu zul je moeten uitzoeken of:
a) het startrelais spanning krijgt.
Het beste is om direkt op de startmotor te meten tussen de gele draad en massa. Tijdens starten moet hier ca 12 volt staan.
Als dit niet het geval is blijft over: defekt contact slot of defekte bedrading
b)het startrelais krijgt wel spanning tijdens het starten maar de startmotor draait niet rond dus startrelais of startmotor defekt.
Een andere methode ( beetje lomp maar wel efficient ) is om op de startmotor tussen de gele en de dikke (zwarte) draad verbinding te maken. (voor de veiligheid zou je de gele draad kunnen verwijderen en dan de verbinding op de start motor maken) Als er dan niets gebeurd is het start relais of startmotor defect.
@brian 951: woon je in Hengelo O ? Zo ja dan woon ik dichtbij; ik wil je wel helpen stuur maar een pb
21 okt 2012 21:18
WillemB schreef:OK, Vraag 1: liep de motor van de donorauto of niet
Vraag 2: heb je een beetje kwaliteit startkabels gebruikt (maw hoe dik zijn ze)
ja de motor liep ( heb vaker aan auto overgestart
) en de kwaliteit is zeker wetend uit ervaring goed van deze kabels
21 okt 2012 21:32
Massa probleempje wellicht ?
ik heb ook zoiets gehad, toen maakte mijn massa kabel geen goed contact meer en starte die met een donor auto ook niet.
21 okt 2012 21:52
Ik heb ook ooit een forumgenoot proberen te helpen met exact hetzelfde probleem. Bleek de massakabel van zijn 964 niet goed vast te zitten aan de carrosseriekant (onzichtbaar). Ik heb de moed toen opgegeven. Robert Visser had het euvel binnen 10 sec verholpen. Aandraaien-Starten-lopen...
21 okt 2012 21:57
Controleer je massakabel nog eens, en dan ook de bout waar deze mee vast zit aan de carrosserie. Weet je trouwens zeker dat je start blokkering er wel afgaat?. Ik begin zo langzaam aan toch ook die kant op te denken!
Misschien Hans zijn aanbod aannemen, zo online een diagnose stellen is vaak lastig omdat je niet naast de auto staat.
21 okt 2012 21:59
Duw em eens startend aan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.