Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Krik P964

21 maart 2005 14:39

Ik durf hier die vraag bijna niet stellen.... maar als ik het niet doe dan loop ik nog een paar dagen daarover te piekeren ;-)

Ik heb gisteren mijn P964 eens grondig proper proberen te maken.
Nu pas besef ik dat ik nergens de krik en het speciale sleuteltje om het wiel los te maken ben tegengekomen.

Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden ?

21 maart 2005 14:59

Krik hoort in de kofferruimte tegen het voorschot te liggen volgens mij.
En het sleuteltje..tsja, al eens in het dashboardkastje gekeken en anders in het vak waar de gevarendriehoek zit. Daar worden ze ook wel gestopt.

Succes.

Afbeelding

21 maart 2005 15:30

Ivo964C2 schreef:Krik hoort in de kofferruimte tegen het voorschot te liggen volgens mij.

Voorschot = binnenzijde bumper. ;)

Tja, het sleuteltje kan natuurlijk "overal" zijn, als het al bij de auto is geleverd :roll: . Overigens stelt het slotje niet zoveel voor, dus .....

21 maart 2005 21:56

Ligt de krik normaal gezien dan onder het tapijt ?
Ik bedoel in dezelfde ruimte bij het reservewiel vooraan tegen de bumper ?

21 maart 2005 22:28

EriC4C schreef:Overigens stelt het slotje niet zoveel voor, dus .....

Als het tenminste een origineel velgenslot van Porsche is. Dan kan elke dealer hem voor je openen en kan je daar gewoon het goede verlengstuk nabestellen. Is het een aftermarket kreng uit Shanghai moet je waarschijnlijk uitboren. Zou het wel nu regelen, voordat je het nodig hebt ivm lekke band! :evil:

En ja, dat is onder het tapijt.

21 maart 2005 22:34

Juiste wielsloten voor CUP-velgen hebben geen slotje (met sleutel), maar "opzet-/verlengstuk" :idea: .

Idd. NU regelen :!: ..... "Haast je wanneer je tijd hebt, dan heb je tijd wanneer je haast hebt". 8)

21 maart 2005 23:07

Kan iemand via deze foto uitmaken of ik de "originele" heb ?
Het lijkt me een gewone wielbout, maar met wat schroefdraad binnenin.
Kan deze dan niet worden losgemaakt met gewoon gereedschap ?

Afbeelding

21 maart 2005 23:18

En dit is een foto van de voorzijde (voorschot ;-) )

Afbeelding

Ik neem aan dat de krik daar dan moet zitten ?

Trouwens .. wat is die zwarte plastieken doos vooraan (zie foto) ?

22 maart 2005 0:57

Het wielslot-sleuteltje zat/zit bij mij in de plastic zak van de bandcompressor ... daar al gecheckt :?:

Enne... die zwarte doos.... dat moet je flight recorder zijn :wink:

22 maart 2005 10:58

PeterDeleu schreef:Kan iemand via deze foto uitmaken of ik de "originele" heb ?
Het lijkt me een gewone wielbout, maar met wat schroefdraad binnenin.
Kan deze dan niet worden losgemaakt met gewoon gereedschap ?

Dit is de moer zonder het kapje met het slotje toch :?: :arrow: Deze kun je er nu gewoon uitdraaien :!:

De juiste slotmoeren voor CUP-velgen hebben geen kapje met een slotje, maar een afwijkende vorm waar je het bijbehorende opzetstuk voor nodig heb om ze los te kunnen draaien. De versie kapje met slotje is oorspronkelijk voor deze velgen. Vaak zijn ze echter overgezet op de later gemonteerde CUP-velgen en kunnen daar problemen opleveren met ontsluiten. Vooral bij de achtervelgen, waar ze diep in liggen.

22 maart 2005 11:51

:-))) De flight recorder dus
De "zwarte" doos zal het ook wel niet zijn, want deze is normaal "oranje" van kleur

Overal en in elk hoekje van een 964 zit blijkbaar een doos met electronica. Het eigenaardige aan die doos vooraan is dat er daar een soort coax aansluiting aan is.

Ik kijk ook nog even of ik het sleuteltje kan vinden in dat koffertje.

22 maart 2005 11:54

PeterDeleu schreef:Het eigenaardige aan die doos vooraan is dat er daar een soort coax aansluiting aan is.

Afbeelding :?:

22 maart 2005 12:07

jaja... lachen jullie maar..
die coax kan verbonden zijn met een antenne..
het kan dus een bom zijn die van op afstand kan worden geactiveerd !!! :-)

23 maart 2005 11:11

Tja, ik heb de wagen gezien bij de handelaar waar jij hem gekocht heb... daar zaten dus wel heel wat kabels in die er niet hoorden te zijn, o.a. van een zogenaamde "muziekinstallatie"...
Ik zou er als ik van jouw was toch maar alles proberen uit te zwieren om te voorkomen dat je straks of morgen met een kortsluiting zit...
Gemakkelijkste zou natuurlijk zijn als je er eens een andere 964 kon langs zetten om te kijken wat er moet in zitten en wat niet... maar van wat ik toen gezien heb weet ik toch dat je er al een hele boel kan uit gooien wat er achteraf allemaal in bijgelegd is voor muziektoestanden en weet ik veel wat nog allemaal

24 maart 2005 0:11

Hoi testdriver...

Ondertussen al een aantal dingen uit de auto weggehaald.
Een aantal kabels die er onnodig inzaten. Een paar twijfelachtige relaisvoetjes vervangen, ..
Ik heb ook al een ander deurtje in de grondverf staan. Cupspiegeltje op komst.. Ook al een aantal nieuwe rubbertjes liggen klaar. Ik begin er in te geloven :-)

Die zwarte doos zou afkomstig zijn van een soort GSM carkit van de begin jaren negentig.

24 maart 2005 7:37

PeterDeleu schreef:Die zwarte doos zou afkomstig zijn van een soort GSM carkit van de begin jaren negentig.

Afbeelding :wink:

24 maart 2005 12:04

Die antenne-aansluiting is heeeel zeker van een telefoonantenne ... zijn de typische RF coax plugge hiervoor ...

Maar ehhh Peter ... Brrrrr ... die rode draden ... das VOB draad om thuis stopcontacten mee aan te sluiten ... VOB 1.5mm² om precies te zijn ... :shock: :shock: Weg ermee zou ik zegge ... want das behoorlijk "geklungel" zoals die daar "gemonteerd" hangen ... :roll:

Les 1 :arrow: (niet voor Peter persoonlijk bedoeld dan :wink: )

Gebruik nooit "stijve" bedrading voor auto-toepassingen ...
Daar een auto een bewegend voorwerp is ... onderhevig is aan schokken etc is de kans op een kabelbreuk reeel ... ze "geven" niet mee hé ...
Kzou er niet van staan kijken dat je ook nog de nodige "lusterklemmetjes" (of hoe noemen ze die dingen in NL) gaat tegenkomen ...
:wink:

suc6
Dirk

24 maart 2005 12:36

Dirkie..

Er zitten (zaten) inderdaad de nodige lusterklemmetjes in de auto :-)
De vorige eigenaar was blijkbaar nogal een "audio" freak, en trok extra dikke draden naar de deuren om daar dan te zware speakers mee aan te sturen. Daarbij haalde hij de beschermende folie die zit tussen deur en deurpaneel, zodat deze vochtig werd door het binennlopend vocht in de deur. Gevolg, de speakers scheurden zich los van het deurpaneel.

Maar, dit zijn allemaal héél makkelijk op te lossen dingen.
Leder losmaken van het oude deurpaneel, nieuw deurpaneeltje zagen (testdriver liet zelf weten dat deze in een waterbestendig materiaal te verkrijgen waren) en het leder weer vastmaken op het paneeltje.

Morgen (vrijdag) ga ik niet werken, dat zal uuuuuurenlang plezier beleven zijn aan mijn Pke. Dat zwarte doosje samen met een boel andere dingen zullen niet langer meer te vinden zijn in de buik van de P.

24 maart 2005 19:40

Er zitten (zaten) inderdaad de nodige lusterklemmetjes in de auto Smile

héhéhé ... typisch voor zo'n "monteurs" ... kijk maar alles behoorlijk goed na zou ik zegge ... want zo'n gasten durven wat uitspoken hoor ... :bang:

Die folie uit het deurpaneel werd uiteraard weggehaald om de "bassen" in de deur te laten galmen ... ook zo'n typisch ding ... vergeten ze idd wel dat hun, vaak dure luidsprekertjes de volle laag vocht krijgen en binnen de korste keren afscheuren :bang:

Veel plezier ermee :wink:

Greetz
Dirk

24 maart 2005 20:37

dirkie schreef:Die folie uit het deurpaneel werd uiteraard weggehaald om de "bassen" in de deur te laten galmen ... ook zo'n typisch ding ... vergeten ze idd wel dat hun, vaak dure luidsprekertjes de volle laag vocht krijgen en binnen de korste keren afscheuren :bang:

Niet alleen de speakertjes, ook de deur-panelen zelf gaan zo (snel) naar z'n sodemieter :?

Resultaat

24 maart 2005 23:19

Dit is het resultaat na 2 uurtjes overbodige kabeltjes en doosjes verwijderen

Afbeelding

De doos bleek dus inderdaad een soort Mobile Phone te zijn.

En daaroover ging het uiteindelijk .. De KRIK, ik heb hem gevonden :-)

Afbeelding

25 maart 2005 0:20

Djeeees Peter ... wat een ZOOITJE seg .... :shock: :shock:

weer 0.5seconden sneller naar de 100 :twisted: :wink:

Greetz
Dirk
Plaats een reactie