Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Lambda sensoren porsche boxster

30 nov 2012 8:57

Dag dames en heren,
gisteren met de boxstertje naar de apk. Bleek de CO waarde te hoog te zijn. Vorig jaar werd al gemeten dat de lambda sensoren (beide) stuk waren. Kan dit de oorzaak wederom (voordat de apk keurmeester het weer aan de comp zet) de sensoren zijn of heeft iemand anders een ander idee? Wie weet overigens wat zo'n geintje in nl kost ? Ik heb in Eng op sommige sites gekeken waar ze rond de €200,- incl btw en verzending kosten.
Gr,
Sjaak
NB. Overigens was dat niet de enige die niet door de apk ging. De twee rubbertjes bij de draagarmen die de kogels beschermen van troep (soort hoesje) waren niet meer goed. Ik neem aan dat alleen het hoesje te vervangen is en niet de gehele draagarm? (draagarm was goed en geen speling in de kogels).
Laatst bijgewerkt door Sjaak op 10 jan 2013 14:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Lambda sensoren porsche boxster

30 nov 2012 12:45

kan zeker aan de lambdasonde liggen. als deze een verkeerde waarde aan het motormanagement afgeeft zal er een te arm of te rijk mengsel gedoseerd worden m.a.g. te hoge of te lage uitlaatgas-waarden. kijk voor vervangers van bosch (porsche koopt deze ook gewoon in bij bosch) . zijn identiek alleen stukje goedkoper. mij lijk 125 tot 150 p/st een goede schatting. op internet wel een shop te vinden. anders kijken bij:

http://www.mister-auto.nl/fl/

30 nov 2012 12:47

hier nog gerichtere pagina (ik heb gezocht op boxster 986 2.7):

http://www.mister-auto.nl/fl/lambdasond ... g3922.html

30 nov 2012 13:27

Is de uitlaat wel gasdicht?
De Boxster moet overigens wel heel warm zijn voor de 4 gas test.

30 nov 2012 14:13

redriver schreef:kan zeker aan de lambdasonde liggen. als deze een verkeerde waarde aan het motormanagement afgeeft zal er een te arm of te rijk mengsel gedoseerd worden m.a.g. te hoge of te lage uitlaatgas-waarden. kijk voor vervangers van bosch (porsche koopt deze ook gewoon in bij bosch) . zijn identiek alleen stukje goedkoper. mij lijk 125 tot 150 p/st een goede schatting. op internet wel een shop te vinden. anders kijken bij:

http://www.mister-auto.nl/fl/

Super gaaf!! Dank je wel voor je info. Ipv GB kan ik dus ook in NL voor redelijk goedkoop bestellen.
Gr,
Sjaak

30 nov 2012 14:14

Renntech schreef:Is de uitlaat wel gasdicht?
De Boxster moet overigens wel heel warm zijn voor de 4 gas test.

Absoluut wel. Heb vorig jaar klemmetjes etc gekocht om de uitlaat gasdicht te maken:)) Hij moest ook in de toeren (een aantal keren) om daarna weer te meten. De auto was dus wel warm.
Thanx!!

01 dec 2012 9:09

Demper kan aan de bovenkant ook verrot zijn, terwijl je aan de onderkant er niets van ziet.
Mijn ervaring met Boxsters is dat je ze eerst goed warm moet rijden en dan meten.

01 dec 2012 12:24

Begrijp het niet helemaal. Vorige jaar waren ze al stuk en daar blijf je mee rond rijden :scratch: Het kopen van een sonde valt wel mee, nu nog vervangen. De volgorde is ongeveer...vast, vaster, lambda sonde in uitlaat. Die dingen kunnen muurvast zitten.

Bij een nieuw type boxster (987) moet volgens mij de hele draagarm worden vervangen als de rubbers rot zijn.

06 dec 2012 15:28

de lambdasensoren zijn vervangen (die waren wel stuk en heb ze voor €50,- p.s. gevonden (autodemontagebedrijf van een porsche die 60.000 km op de teller had), nu blijkt dat de katalysator stuk is. Past die van een 987 (goedkoop op marktplaats gevonden) ook op een 986?
Gr,
Sjaak

06 dec 2012 15:49

Nee.................

07 dec 2012 9:38

Peter 993 schreef:Nee.................

thanx!
Plaats een reactie