Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 dec 2012 20:56
Vorig weekend de 964 gewassen (de sporen van de Nationale Club Rally zaten er nog op). Tijdens het stofzuigen voelde de mat voor wel erg vochtig, eerst dacht ik dat het kwam doordat ik met natte schoenen de auto had verzet. Toch verder gaan kijken en kwam ik de "spons" tegen onder de mat. Rechts ook meteen even gechecked en helaas ook helemaal doorweekt. De dempingsmatten meteen eruit gehaald. Gelukkig zag de bodem er nog goed uit. Geen roest of andere ellende. Het rook ook niet muf dus ik vermoed dat het door het wassen kwam.
Vandaag op zoek gegaan naar de bron. Het bekende rijtje afgewerkt. Twee punten die verdacht zijn: kofferkleprubber lekt bovenaan (passagierskant) achter het scharnier. Verder is de kachel ook verdacht, auto even opgekrikt en de afwatering van de kachel doorgeblazen met de compressor. Het water kwam aan de passagierskant gedruppeld vanaf het koppelingsstuk van de kachel (boven het stuk waar de papieren slang zit):
Hier zie je de druppels zitten:
Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen: waar komt het water vandaan als het ligt aan de afwatering van de kachel?
09 dec 2012 22:15
Airco - of door het rooster dat aan de voorkant van de parafan zit
09 dec 2012 22:24
Dank Olaf.Ik bedoel eigenlijk waar lekt het als het aan de kachel ligt? Ook bij de rode pijl in de foto?
09 dec 2012 22:30
.. als het van de kachel-unit komt - stroomt dat ding gewoon ergens over - en bij bijv. door een bocht gaan over je voeten
Enne .. die "papieren"-slang is aan vervanging toe - komt veel hitte door als er gaten in vallen
09 dec 2012 22:39
De afwatering van de kachel heb ik doorgeblazen met de compressor. Zijn er nog andere tips om het water eruit te krijgen?
Die slang heb ik vanmiddag idd er af gehaald om hem te vervangen. Thanx.
10 dec 2012 22:26
Kofferdekselrubber en papieren slang vandaag besteld. Nieuwe dempingsmatten nog maar even niet gezien de prijs (ruim €500)...
10 dec 2012 23:59
Die matten kan je prima drogen !
Nieuwe kopen zou voor mij "last ressort" zijn
14 dec 2012 8:59
Bezig met het verwijderen van oude kofferklep rubber. Leuk klusje... Ik vraag me alleen af of ik niet teveel aan het weghalen ben. Het lijkt alsof er nog een rubber onder zit wat precies in het "geultje" past (links zit het nog, rechts verwijderd):
Iemand een idee?
14 dec 2012 9:42
Volgensmij is dat kit. Zou kunnen dat jou rubber vastgekit heeft gezeten.
14 dec 2012 11:53
Dat is de kit die tussen het spatbord en de carrosserie zit.
Origineel is die kit grijs, maar het spatbord zal er in het verleden wel af zijn geweest en met zwarte kit weer terug geplaatst.
14 dec 2012 16:58
Ik heb het er nu deels uitgetrokken, beter om opnieuw te kitten en dan nieuw rubber plaatsen?
14 dec 2012 18:18
Heb je ook je raamrubber gecomtroleerd? Daar is in mijn vorige 3.2 water langs gekomen en dat heb ik toen laten vervangen. Weet niet of een 964 al een gelijmde ruit heeft. Een 993 dacht ik wel.
14 dec 2012 19:30
Maand geleden nieuwe voorruit met nieuw rubber door specialist laten plaatsen. Bij een 964 is de voorruit niet gelijmd.
14 dec 2012 21:00
MPB schreef:Maand geleden nieuwe voorruit met nieuw rubber door specialist laten plaatsen. Bij een 964 is de voorruit niet gelijmd.
Is dit mss de reden van je lekkage....
14 dec 2012 21:48
Nee want dan komt er geen water zoals op foto 2
15 dec 2012 9:12
IK heb het rubber destijds ook moeten laten vervangen (had ook lekkage)... rubber verwijderen is een *&^klus volgens mijn specialist... kit is zeer taaie troep.. Maar sinds dien ook geen lekkage meer gehad.
15 dec 2012 11:08
MPB schreef:Ik heb het er nu deels uitgetrokken, beter om opnieuw te kitten en dan nieuw rubber plaatsen?
Ik had er bij moeten zetten dat je die kit moet laten zitten, aangezien deze kit ervoor zorgt dat je spatbord niet tegen de carrosserie aankomt en dat er niet zo snel vocht tussen kan komen i.v.m. roesten.
Als je nu vraagt wat het beste is,.....
Spatbord eraf halen en nieuwe originele kit ertussen. Als je dat niet wil kun je er misschien flexibel blijvende ruitenkit tussen spuiten, maar goed dat zijn een beetje de beun manieren.
15 dec 2012 11:45
Voorruit was idd de eerste verdachte, maar al vrij snel kunnen uitsluiten. Mede door de fijne zoekfunctie op dit forum
Gelukkig niet alle kit eruit getrokken: links stuk van 20 cm en rechts 10 cm. Zo even naar de automaterialenzaak voor carroseriekit en rubberprofiellijm.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.