Harald,
In het
'beenruimte 996/997' topic heb je kunnen lezen dat voornamelijk de beenruimte (niet eens de ruimte rondom het hoofd) de beperkende factor zal zijn, mede afhankelijk hoe de lengte over het lichaam is verdeeld. De Boxster heeft zelfs iets minder beenruimte dan de 996 en uit ervaring, ben namelijk zelf 1.92m en een vriend 2.00m, kan ik vertellen dat een lichaamslengte van 2 meter zeker problemen gaat geven. Zoals gezegd in het andere topic kan een bochtje nemen weleens heel anders uitpakken aangezien het stuur echt klem zit tussen de dijen.
Zelf had ik in de Boxster elektrische rugleuningverstelling en handmatige zitverstelling en deze stoel kan zowat plat op de grond gepositioneerd worden. Als je dan ook nog de stoel volledig naar achteren schuift (tegen de stoffen bekleding aan), heb je echt wel het maximale weten te bereiken in de auto. Andere stoelen gaan niet veel opleveren, hooguit 1 of 2 cm winst. Zoals gezegd blijft het (te) krap.
Wat je ook niet moet vergeten (en zeker moet testen), is dat de rugleuning niet zo heel hoog is. Wanneer je de stoel volledig naar achteren schuift, verdwijnt de hoofdleuning onder de stalen rolbeugel. Bij een mogelijke aanrijding knal je met volle vaart met je hoofd tegen de rolbeugel aan.
Groet,
Richard