Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Olie niveau meter 911 1970

12 jan 2013 18:36

Hoi Porschevrienden,

Mijn oliemeter komt niet op niveau. Als ik het contact aandoe slaat de meter heel iets uit (heb dus wel prik). De dipstick staat vlak onder het maximum bij warme motor en de olietankvlotter werkt goed (als ik die uit de olietank heb en ik sluit hem aan en beweeg hem, dan beweegt de oliemeter gewoon mee

Het lijkt erop, dat bij het terugplaatsen van de vlotter (gaat soepel) iets fout gaat. Alles werkt, maar als de vlotter in de tank is geplaatst slaat de meter niet uit.

Snap er niets van. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn???

Groet
Lewis

Re: Olie niveau meter 911 1970

12 jan 2013 19:24

Als ik je verhaal zo lees, komt bij mij als eerste op dat je tankvlotter lek is :idea: .

Je kunt dit heel eenvoudig testen door de vlotter in een emmer water onder te dompelen en kijken
of je luchtbelletjes ziet. Net zoals je een lekkage in een binnenband op zoekt.

13 jan 2013 21:15

Hoi Willem,

Dank voor je tip. Ik heb het gecontroleerd maar de vlotter is dicht.

Vraag die ik heb is, of ik de dipstick of de meter moet geloven voor wat betreft het oliepeil. Op de dipstick is het max niveau bereikt, terwijl de meter nauwelijks uitslaat

Groet
Lewis

13 jan 2013 21:19

of ik de dipstick of de meter moet geloven voor wat betreft het oliepeil

de peilstok :!:

.. de meter is hoe dan ook maar een indicatie - ook als deze werkt :idea:

13 jan 2013 23:08

@Lewis, idd de peilstok aanhouden zoals Olaf al aangeeft.

Ik heb helaas geen idee :scratch: wat verder het probleem kan zijn, wellicht kan je de bedrading (massa :?: )
nogmaals nalopen.

Succes

14 jan 2013 15:15

Zeker weten dat de vlotter helemaal vrij kan bewegen als hij geinstalleerd is..??

14 jan 2013 20:55

Heb je de vlotter wel goed gemonteerd, het 5 gaten patroon is gelijk verdeeld, dus je kan hem 72 graden links of rechts verdraaien. Of zelfs nog meer.

15 jan 2013 19:32

Hallo heren, goede tips. Ga ik nalopen.

Heinz, dat is interessant wat je zegt. ik heb de vlotter met het contactpunt recht naar beneden gemonteerd. Als ik hem een slag draai (1 schroef opschuif naar het wiel toe), dan hangt de vlotter wel in de olie en geeft die op de meter een niveau tussen half en vol aan. Vraag me alleen af wat standaard is. De contactpunt naar beneden of niet. Met een slag draaien is het feitelijk dan opgelost maar het kan dan zijn dat er niet genoeg olie in zit (hoewel peilstok max aangeeft en die is volgens mij wel orgineel als ik de foto in het onderhoudsboekje vergelijk. Tja.

Groet Lewis

15 jan 2013 22:07

Ik heb nog even gezocht op internet. Misschien helpen deze plaatjes:
Afbeelding Afbeelding
Niet helemaal de goede types, maar aan de hand van de schuine kant kun je het wel inschatten. Contactpunt naar beneden lijkt goed

15 jan 2013 22:22

Heeft het eerder wel goed gewerkt...met deze peilstok...? Heb wel eens eerder verhaal gelezen over verkeerde (lengte) peilstok.....

16 jan 2013 10:29

Heb je de pijlstok wel in het geleidings buisje gestoken. Dat zit aan de bovenkant in de vulopening en zorgt er voor dat de pijlstok de "buitenbocht" volgt.

16 jan 2013 20:35

Hoi Heinz en Paul,

Dank voor het meedenken. Echt heel tof. Zo te zien heb ik de vlotter goed in de tank zitten. Het kan ook nog zijn dat het draad waar het tonnetje aanzit iets verbogen is en daardoor boven de olie hangt. De peilstik zit in de geleidingsbuis. De peilstok zal ik eens vergelijken met een nieuwe bij erpa.

Het gekke is en wel heel toevallig denk ik, en dat is niet om het nog lastiger te vatten te maken, dat alles het voor het vervangen van het achterlicht (die waar een draadje ook naar toe loopt vanuit de vlotter) nog deed. Dan zul je denken, draadje los maar de meter werkt wel gewoon maar loopt niet synchroon met de peilstok.

Phhffff
Plaats een reactie