Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Porsche Classic Navigation ervaringen/inbouw

12 jan 2013 18:49

Ben mij aan het oriënteren op een nieuwe radio met navigatie.
Nu is de Porsche Classic Navigation erg praktisch, veelzijdig en bovendien misstaat hij ook niet in het interieur.
Wie heeft er ervaring met deze radio-nav en zo ja hoe bevalt hij?
Is inbouwen eventueel ook zelf te doen?

PCA rekent 1 dag inbouw a 110EUR pu.

Kosten 911.645.191.00 a 840,00 EUR
Kosten inbouw 880,00
Totaal 1720,00.

Afbeelding

Re: Porsche Classic Navigation ervaringen/inbouw

12 jan 2013 19:00

Ik had altijd het idee dat deze meer bedoeld zijn voor de vroege 911's...van voor de 3.2 bedoel ik dan. Is een Becker indianapolis geen optie? Ik had er eentje in mijn 968 en die was binnen 2 ure gemonteerd.

Misschien heeft Olaf nog eentje liggen?

Afbeelding Afbeelding

VS.
Afbeelding Afbeelding

12 jan 2013 19:17

Johannvb schreef:
Misschien heeft Olaf nog eentje liggen?

Alleen nog de volgende Beckers

• BE7824 (amber)
  • BE4724 "Silver Line" (amber)
  • BE4725 (rood/blauw)
  • BE7820 (amber)

... allen met boekjes, code, antenne, software etc.

Op = Op :wink:

Inbouw (voor een 964?) - is 1 a 2 uur werk -

* of er moet echt gerotzooid zijn in de kabelboom

12 jan 2013 19:22

Voor de helft van die 880 kom ik hem bij je thuis installeren en neem ik ook nog mijn eigen koffie mee :shock:

12 jan 2013 19:32

Prachtige radio's die Beckers, en eigenlijk vind ik ze inderdaad beter passen dan die Porsche Classic navi.
Maar bluetooth en de navi op SD-kaart ipv wisselen met navi-cd's is ook wel wat waard. Maar het verschil in prijs is wel erg groot.
Hoe wordt het wisselen met de navi CD's ervaren? Is dat nou veel gedoe onderweg?
TMC wil er zowiezo op hebben.

Becker Cascade is ook niet te versmaden, met BT en navi op SD, echter die is in prijs nog hoger.
Mocht iemand er nog 1 over hebben?

12 jan 2013 20:47

Naar tevredenheid heb ik nu anderhalf jaar de Porsche Navi radio. Volgens mij had Motron hem binnen 2 uur ingebouwd.

12 jan 2013 20:51

De Porsche Classic vind ik persoonlijk echt iets voor en model tot de jaren tachtig.

Mijn ervaringen met een Becker Indianapolis Pro zijn prima. Na bepalen route kan de navi-CD eruit en kun
je muziek draaien. Werkt uitstekend.
Succes met je zoektocht.

12 jan 2013 20:52

turbocruiser schreef:Hoe wordt het wisselen met de navi CD's ervaren? Is dat nou veel gedoe onderweg?

Ik wissel ze nooit - maar heb dan ook in 1 van de 911's een solisto - en in de andere gewoon een kabeltje wat ik op m'n Iphone (of ander soortig speler) aan kan sluiten :idea:

Arjan schreef:Voor de helft van die 880 kom ik hem bij je thuis installeren en neem ik ook nog mijn eigen koffie mee ..

.. en daarvoor krijg je hier zelfs, naast wisselgeld, iets lekkers bij de koffie ...

... een Becker Traffic Pro :popcorn:

12 jan 2013 23:50

Effe geen foto maar ik heb een Tom Tom start gemonteerd (geklemd) in mijn tunnelbak en dat staat helemaal prima, zal volgende week proberen een foto te maken. De 12 v haal ik uit een extra 12 v plug die achter het apparaat is gemonteerd. Tom Tom start is er in 2 uitvoeringen een klein en een groot beeld, het grote beeld past exact tussen de uiteinden van de tunnelbak.

13 jan 2013 1:00

Een Becker staat mi veel mooier, is gebruikt voordelig te vinden.
Navi cd hoef je nooit te wisselen tenzij je heel ver weg gaat.
Met een Solisto kun je muziek vanaf een USB stick afspelen, makkelijk van USB stick wisselen en evt ook een iPod of iPhone.
Becket heeft zelf ook een iPod interface, werkt ook prima.

13 jan 2013 9:36

Vind persoonlijk de Becker Cascade mooi staat heeft navi op een CF kaartje, BT voor de telefoon en de juiste kleur display.

13 jan 2013 9:45

Pepijn schreef:... Becker Cascade ...
Gebruikt te vinden rond de 500 euro. Daarnaast is de Navi Classic bediening via een touchscreen, lijkt me minder handig. Of neem dan een smartphone of tablet met Waze erop geïnstalleerd. 50539

13 jan 2013 10:21

Bediening via de touchscreen van de Classic Navi is prima te doen. Daarnaast zit er ook een afstandsbediening bij.

13 jan 2013 18:33

Een afstandsbediening voor een apparaat op 40-50 cm afstand vind ik echt suffig; heb je weer zo'n modern kastje rondslingeren bj je versnellingspook.

In een 911 hoort gewoon een Becker Traffic Pro of Indianapolis als je wilt navigeren. Zijn kwa navigatie echt super toestellen en tussen 100-200 volop te vinden !

13 jan 2013 18:48

Met geduld voor 50 euro een traffic pro ook op MP te koop....compleet en niet uit een vrachtwagen gevallen... :mrgreen:55180
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 13 jan 2013 19:29, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2013 19:25

Porsche Classic vind ik bij nader inzien toch teveel chroom ed.

Neig nu naar Cascade Pro 7941 mn. door navi op SD en BT.
Helaas wel prijzig via Germaanse Ebay...

13 jan 2013 21:21

turbocruiser schreef:Neig nu naar Cascade Pro 7941 mn. door navi op SD en BT...
De 7944 heeft dat ook. :popcorn:

13 jan 2013 21:29

Als je (een van) die (beide) goed inbouwt - krijg je volgens mij dat luikje voor de SD kaart niet meer open :|

13 jan 2013 21:38

Zoek de verschillen:

Cascade Pro 7941

Cascade 7944

13 jan 2013 21:40

@Olaf: Zit gewoon achter de afneembare volumeknop en moet er voor een software update uit. Inmiddels 2 x gedaan bij twee apparaten (P. en Benz); probleemloos.

13 jan 2013 21:47

Ik weet dat'ie achter die afneembare knop zit - en heb zelf 3 van die types (nieuw) ingebouwd ... het afneembare stukje is dat niet of nauwelijks te verwijderen :|

Zoals ik ook bij de andere Beckers vaak zie - is dat men deze niet helemaal (goed) inbouwt - het front steekt dan zeg maar 'uit' ... en dan kan je het afneembare gedeelte (inderdaad) makkelijker wegnemen :wink:

13 jan 2013 21:54

Je hebt gelijk, Olaf. Voor het mooie zou de 7944 2 mm dieper mogen ligger (iets grotere ET waarde 8) ). Maar zo diep gaat-ie met geen mogelijkheid. Waarschijnlijk dat vandaar het afneembare gedeelte eenvoudig te verwijderen is.

17 feb 2013 19:13

Zoals jullie kunnen zien heb ik uiteindelijk toch voor authenticiteit gekozen.
Geen navigatie dus. Navigatie doe ik wel via android oid.

Geluid van deze set is uitstekend wat mij betreft en esthetisch kan het eigenlijk ook niet veel beter.
De inbouw is nog niet helemaal klaar maar als de wisselaar in het vooronder ligt en de antenne is aangesloten ben ik tevreden!

Afbeelding

18 feb 2013 1:45

Moet ook nog wat zoeken voor de 997, zit een standaard radio in.
Zal kijken wat Tum Tum verkoopt, dacht iets waar ook je telefoon op kan.
Ben wel verwend in de 993S, een zeer goed werkende Becker Pro met een prachtig geluid.
Gaston had er nieuwe en zwaardere boxen in gezet met een booster, tjonge wat een mooi geluid zit daar in :thumleft:
Zal eens bij Halfords naar binnen gaan en eens kijken wat er te koop is.

18 feb 2013 20:46

Omdat onze 964 vorige week is verkocht zonder de radio heb ik een Cascade 7944 te koop inclusief alle toebehoren zoals boekjes, codekaart, CF kaart met wegenkaarten van heel Europa, GPS ontvanger/antenne, microfoon voor het BT bellen en een Ipod remote kit.
Alles werkt perfect alleen de letters Becker zijn niet helemaal zilver meer. (zilver verf is een beetje weg)

Vragen via PB AUB. VERKOCHT !!!
Plaats een reactie