Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

benzinetank schoonmaken?

19 jan 2013 0:50

Ik kan mijn benzinepomp horen lopen en zal 'm dan maar eens gaan vervangen. Is het dan een idee om de tank dan maar goed leeg te laten lopen en de tank schoon te maken (zal toch wel een boel zooi inzitten na 30 jaar denk ik)?

heeft iemand daar ervaring mee? Hoe maak je zo'n tank schoon (heb dat in een grijs verleden wel eens bij mijn Kreidler gedaan, maar ja dat deed ik met caustic soda en aquarium grint, lijkt me toch een beetje cru voor een mooie P).

Of is het onzin, gewoon pomp vervangen, filters regelmatig vervangen en verder nergens aan denken.

ik heb verder weinig last van vervuiling (1x een verstuiver vuil, maar opgelost met een additief)

ben benieuwd naar de reacties!

Re: benzinetank schoonmaken?

19 jan 2013 11:36

Ik heb laatst mijn tank eruit gehad voor een airco reparatie. Ook aan het spoelen geweest maar de vervuiling was echt minimaal.

19 jan 2013 14:14

Niets aan doen. Verstuiver vuil kan ook van kleine stukjes rijden komen. Een keer flink gassen dus :wink:

19 jan 2013 20:36

Wat je zou kunnen doen, is de grote plug onderin de tank er een keer uit draaien, daar zit een filter aan vast en door het gat kun je dan een beetje in de tank kijken.

Maar of het heel veel nut heeft betwijfel ik. Ik heb nog niet vaak heel erg veel troep in een tank gevonden.

20 jan 2013 14:29

ah, mooi. Scheelt weer wat werk.
Plaats een reactie