Allereerst, 993_C2 bedankt voor het aanleveren van de PCM1 unit update CD-ROM!
Zoals hieronder reeds gesuggereerd, is het zeer goed mogelijk dat het een technisch probleem, dus met de knop en/of de contactpunten zelf. Ik heb daarom Elektronik-Idee in Duitsland een email gezonden of zij misschien bekend zijn met dit verschijnsel. Het antwoord post ik ook hier.
Echter probeer ik nu zelf oorzaken uit te sluiten. Direct na het ophalen van de Porsche uit de winterstalling heb ik dit probleem ervaren. Echter heb ik ook direct na het ophalen;
- Een nieuwe navigatie CD geplaatst (zonder eerst de navigatie update CD te draaien). Echter bleek deze in eerste instantie werken, geen foutmeldingen. Software versie staat ook op 642D
- Een nieuwe Solisto unit aangesloten (verdenk ik echter niet).
- Een mobiele telefoonhouder in de ventilatiesleuven geschoven, direct boven de PCM1 unit, met een Android telefoon die volop aan het GPS'en, Bluetoothen en 3G'en is.
Toeval of niet? Ik weet het niet. Wat is wel vreemd vind, is dat de unit gewoon 15min. goed functioneert en dan het scrolprobleem gaat vertonen. Meestal is dit na 20min. weer even verholpen. Dus bij iedere keer opnieuw (koud) starten van de auto, doet de PCM1 het gewoon.
Ik heb al wat combinaties geprobeerd. Enige wat ik nu nog kan doen, naast het antwoord van Elektronik-Idee afwachten, is de navigatie-CD eruit, de minpool van de accu even los te koppelen, PCM1 unit software opnieuw inladen, PCM1 navigatie update opnieuw inladen en dan de navigatie-CD er weer in.