Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
23 maart 2013 14:58
Vandaag 964 uit stalling. Begon hoopvol, accu na 5 maanden weer aangesloten en gelijk starten en lopen. Ff zoekerig om stationair te draaien maar daarna prima. Echter oranje lampje "anti-lock" brand. Gaat ook niet uit tijdens rijden
Daarnaast Brand lampje van spoiler, komt ook niet omhoog bij 80km. Handmatig doet ie het wel, verder doet km teller het niet, zowel snelheid als stand niet, ook cruise control doet het niet. Kortom samenraapsel van dimgetjes. Ik zelf denk dat een zekering de winter niet goed heeft overleefd.
Wat denken jullie?
23 maart 2013 15:10
Lijkt op een slecht contact ergens.
Denk eerder aan een relais dan aan een zekering, maar kan beide zijn.
Is simpelwel even na te lopen en te checken.
23 maart 2013 15:15
Accu toch weer even loskoppelen - en na een half uurtje weer aansluiten ....
Als dat niet helpt, advies van Remmel opvolgen
23 maart 2013 16:22
Al die dingen krijgen volgens mij hun signaal uit de pulsgever op de versnellingsbak, zal daar wel iets niet goed zitten....succes
23 maart 2013 16:27
Echter oranje lampje "anti-lock" brand.
Te lage boordspanning
Daarnaast Brand lampje van spoiler, komt ook niet omhoog bij 80km. Handmatig doet ie het wel, verder doet km teller het niet, zowel snelheid als stand niet, ook cruise control doet het niet. Kortom samenraapsel van dingetjes
Geen samenraapsel, alles staat in verband met elkaar om dat het ABS niet functioneert, krijgt de rest wat je noemt ook geen snelheidssignaal
Oplossing, accu loskoppelen, opladen en testen
23 maart 2013 23:57
Heb iets soortgelijks gehad. ABS en PDAS lampje gingen zo nu en dan branden.
Bleek een aantal geoxideerde contacten ( tgv vocht/elektrolyse) te zijn in de ABS unit connector.
24 maart 2013 21:44
Ik heb dit ook gehad 964 bwj 91 lampje anti lock brandt dit wil zeggen dat de alternator niet genoeg spanning geeft.
Bij mij zat dit in de klok daar moet eerst het lampje van de batterij aangaan bij het opzetten van het contacktslot en dan gaat de alternator direct spanning geven wanneer de motor loopt.
Klokje vervangen en alles terug ok. (100 euro bij van kessel)
Groeten peter
24 maart 2013 23:43
Dag Peter,
Met belangstelling je uiteenzetting over het klokje en de alternator gelezen.
Weet je ook wat er in het klokje defekt was?
25 maart 2013 11:09
99% zeker dat het corrosie is aan de contacten van de Control Unit Frequency Converter.
Deze zit in de fusebox voorin en lijkt op een relais. (R24 of R52 weet niet meer welke van de twee) Even eruit trekken en de contacten schoonmaken.
Succes.
25 maart 2013 21:23
Alfred schreef:99% zeker dat het corrosie is aan de contacten van de Control Unit Frequency Converter.
Deze zit in de fusebox voorin en lijkt op een relais. (R24 of R52 weet niet meer welke van de twee) Even eruit trekken en de contacten schoonmaken.
Succes.
Dat was het bij mij ook indertijd.
25 maart 2013 22:14
@ 964 Hans
De printplaat van de klok was verbrand.
In de klok zit een voorschakel weerstand voor de alternator .waneer deze stuk is brand het lampje anti lock (ABS)
Omdat de alternator nog geen 14 v geeft ,waneer je dan gas geeft boven de 4000 toeren geeft de alternator wel 14 v.
Maar als alles werkt zoals het moet brand bij het contactslot aan in de klok het batterij lampje en dit gaat uit waneer de motor draait de alternator geeft dan stationair ook 14v.
Hier kan je lang heel lang naar zoeken
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.