Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Koplamp 964 los - draad in lipje dolgedraaid

25 maart 2013 19:32

Omdat de koplamp van mijn 964 niet mooi zat, heb ik hem losgedraaid. Blijkt dat hij er bijna uitviel omdat het schroefje onder geen grip meer heeft in het opstaande lipje. Draad is lam. Nu moet ik daar een moertje of zoiets achtermaken. Wie heeft er een tip!

Gr,

J.D.

Re: Koplamp 964 los - draad in lipje dolgedraaid

25 maart 2013 23:02

Inderdaad een moertje achter (laten) lassen ....

25 maart 2013 23:10

Ik heb het metaal blank gemaakt en er een moertje op gesoldeerd, houdt zich ook prima.
Inderdaad origineel een wat knullig plaatje ...

25 maart 2013 23:28

Je kunt er ook een blindklinkmoer in zetten,
als er beetje ruimte is. wil je een blindklinkmoerentang gebruiken, kun je mij even pb-en.
Succes!

Gr. Martin
Laatst bijgewerkt door mmartin op 26 maart 2013 19:58, in totaal 2 keer bewerkt.

25 maart 2013 23:54

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Denk dat ik zo 'n blindklinkmoer probeer. Tang heb ik wel wist, als ik eerlijk ben, niet van het bestaan af. Lijkt mij een uitstekende oplossing. :thumleft:

Gr,

Jan

Vanochtend even een blindklingmoer opgezocht. Ik dacht dat dat met een popnageltang kon, maar je hebt er wel een speciale tang voor nodig. Het werkt heel eenvoudig. Kortom een prima oplossing.
Bedankt iedereen voor het advies. :thumleft:

Gr,

Jan

26 maart 2013 17:03

Ik heb een kleine tie-wrap in het uitgelubberde gaatje gedaan. Vervolgens niet met overdreven kracht vastgedraaid, zit goed genoeg en is eenvoudig weer te verwijderen.

27 maart 2013 0:06

ik had het ook bij de linkse koplamp.
heb er gewoon een nieuw plaatje in laten zetten van iets dikker materiaal zodat je meer draad hebt.
het moet wel een beetje origineel blijven he!

gr anton964
Plaats een reactie