Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964, nieuwe ventilator verwarming

03 apr 2013 20:03

Haloa! Vraagje; weet een van jullie of het makkelijk is de ventilator van de verwarming te vervangen en waar ik het beste een nieuwe / tweedehands model kan vinden?

Na een poos me een piep hebben rondgereden :pale: (werd erger in een bocht naar rechts en minder / weg bij een bocht naar links) kwam ik er achter dat het de fan is (geluid weg als je hem op 5 zet).

Grazie!

Harm
:drive:

Re: 964, nieuwe ventilator verwarming

03 apr 2013 20:06

van Kessel of van Zweeden even bellen.

03 apr 2013 20:25

Burgerking schreef:Haloa! Vraagje; weet een van jullie of het makkelijk is de ventilator van de verwarming te vervangen ..

ff zoeken - Rob964C4 heeft volgens mij hier ooit eens een mooi draadje over gepost - incl. foto's :idea:

- en het zijn er 2.
- of je moet die in de motorruimte bedoelen :popcorn:

04 apr 2013 10:06

Dank je, ik zoek de thread even op!

04 apr 2013 10:58

bij onderdelenvoorporsche.nl kun je ook terecht. Jos zet hem er ook voor je in als je het vraagt (en betaalt)

Het is een pokke karwei om het zelf te doen en is net te weinig ruimte,... Jos heeft er een trucje voor waardoor het toch net gaat zonder de halve auto uit elkaar te halen. (wat je natuurlijk ook zelf kunt leren)

04 apr 2013 11:03

Bij deze een stukje uit het werkplaats handboek
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=57527
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=57528

05 apr 2013 21:57

De mijne maakte ook een vogeltjesgeluid toen ik hem kocht. Na een opmerking daarover voor een beurt bij Visser heb ik er nu al 1,5 jaar geen last meer van. Geen idee of hij een magic touch heeft uitgevonden, maar ze zingen niet meer.

05 apr 2013 22:03

Er schijnt een trucje te zijn met het boren van gaatjes in de behuizingen en injecteren met het een of ander. WD40 of siliconenspray, gok ik. Vervolgens parkertjes in de geboorde gaatjes en je kunt er weer een jaartje tegen, ofzo. Nog niet geprobeerd, maar heb wel genoeg van het piepen.

08 apr 2013 14:33

Opgelost! Na een kort ritje met mede-forumgenoot Peter993 kreeg ik het advies om de airco headunit er uit te halen, stof bij de aanzuiger te verwijderen, het ventilatortje uit elkaar te halen en te smeren. Hierna geen piep meer!

Hartelijk dank voor alle reacties.

:ba:
Plaats een reactie