Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
06 apr 2013 20:46
Maandag met mijn 964 turbo 3.3 naar de RDW. Wie weet wat de co2 uitstoot is van deze auto?
06 apr 2013 20:53
Ik heb enige van mijn Porscheboeken geraadpleegd, maar nergens staat iets over co2 uitstoot. Was in die tijd dan ook geen issue
Misschien dat de RDW het zelf weet?
06 apr 2013 21:05
Voor de keuring moet de CO2 uitstoot tussen de 0,97 en 1,03 zijn.
Is de "gewone" APK eis dus als je motor verder in orde is moet dat geen problemen opleveren.
Er worden in NL wel vaker 964 Turbo's APK gekeurd
EDIT: Zorg wel dat de motor lekker op bedrijfstemperatuur is als ze gaan meten
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 06 apr 2013 21:41, in totaal 1 keer bewerkt.
06 apr 2013 21:07
Ik zat te zoeken naar de grammen per km
06 apr 2013 22:34
grammen? Kilo's zal je bedoelen
06 apr 2013 22:41
't is dan wel een Turbo, maar 't zijn echt grammen
07 apr 2013 8:55
Gewoon aan de man van RDW vertellen dat je voor de compensatie van de CO2 een Hybride als DD hebt
Viel Erfolg, Rene
07 apr 2013 9:32
Willem, denk dat jij met de waarden die je opgeeft, de lambdawaarde bedoelt?
07 apr 2013 9:48
@Henk, klopt is Lambda waarde, wat de verhoudingen weergeeft van de uitlaat gassen
Bij benzine motoren wordt de uitstoot van CO2 gemeten en de zogenaamde 4-gas-test. Tijdens deze test wordt de meting verricht met stationair draaiende motor en bij een verhoogt toerental. Bij de APK keuring wordt gekeken naar de verhouding tussen verschillende uitlaatgassen. Deze wordt uitgedrukt in de Lambda-waarde en moet tussen de 0,97 en 1,03 zijn.
Uit het openingstopic maakte ik op dat TS naar de RDW moet voor een NL kenteken en zich zorgen maakt over de uitstoot van de 964 Turbo. Daar de 964 Turbo in NL bij het RDW geen onbekende is zal de keuring alleen uit een controle van het chassisnummer bestaan en een controle aan de hand van de APK eisen.
07 apr 2013 9:54
Klopt
En pas bij een auto vanaf 1998 (dacht ik) is een viergastest verplicht, daarvoor uitsluitend CO2.
07 apr 2013 10:07
Dat van 1998 en viergastest weet ik niet. Wel weet ik dat auto's ouder dan 30 jaar niet meer aan de jaarlijkse APK eis hoeven te voldoen.
07 apr 2013 12:32
De nieuwe bpm aangifte vraagt een co2 uitstoot in gram/km. De slurptax.... Ik ben bang dat ik de hoofdprijs moet gaan betalen. Had een bpm berekening gedaan op de autoweeksite, die kwam uit op 0 euro.... Het belastingdienst formulier ziet er minder rooskleurig uit.....
07 apr 2013 12:38
Op basis van de leeftijd > 20 jaar is er geen BPM heffing meer , volgens mij
Alle Angaben ohne Gewaehr
07 apr 2013 12:49
Ik hoop dat je gelijk hebt.... er is het een en ander veranderd per 1-1-2013.
07 apr 2013 12:57
Citaat van
http://www.autobelastingen.nlBij import geldt als basis het oorspronkelijke (lage) BPM tarief van toen de auto nieuw was. U heeft dus geen last van de hogere BPM tarieven per 1-1-2013
Ga vanavond dus maar rustig slapen
08 apr 2013 12:12
Je hebt me een redelijk rustige nacht bezorgd! Net weer thuis na de RDW en belastingdienst, en je had helemaal gelijk gelukkig. Geen BPM betalen. Had ik bij de koop ook op gerekend, maar schrok me rot toen het er even op leek dat er nog zo'n 8000 euro zou moeten worden betaald.... Pfff!
08 apr 2013 17:19
Jan , graag gedaan
Daar is ons forum ook voor.
Heel veel veilig rijplezier met je nieuwe aanwinst
Maar eerst wachten op de papieren uit Veendam
Vergeet niet platen met opgelegde cijfers en nummers te kopen.
Gruss, Rene
08 apr 2013 21:05
Je moet even op CO zoeken denk ik, niet op CO2 ...
08 apr 2013 21:50
Lekker belangrijk nu die CO2... de papieren zijn onderweg! Bedankt allemaal voor het meedenken. En die platen met opgelegde letters/cijfers, dat ga ik zeker doen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.