Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 apr 2013 23:02
Hallo allemaal,
Ik had even een vraag, ik was van plan om een GT3 spoiler aan te schaffen voor mijn 996 carrera mk1.
En heb ik begrepen dat deze spoiler inclusief klep gewoon zal passen op mijn model.
En nu heb ik hier 2 vragen over:
of er aan de binnenkant van de klep van de GT3 spoiler aanpassingen moeten worden verricht?
En nu hoorde ik dat het het rijgedrag van de auto negatief kan beïnvloeden als je geen verdere GT3 aerokit installeert, met name op hoge snelheden.
Wat is hier van waar? En kan ik ook gewoon enkel de spoiler vervangen?
Alvast bedankt.
09 apr 2013 23:38
blijft uiteraard persoonlijk.... maar vind dit altijd hetzelfde als een GTI badge op een normale Golf plakken. Je hebt toch een mooie elektrische vleugel
10 apr 2013 0:09
Er zijn 2 mogelijkheden....
1. Een achterklep van een gt3
In dat geval moet er aan de binnenzijde een aanpassing gemaakt worden voor de ventilator en de luchtinlaat. (ik heb deze op mijn carrera2)
2. Een achterklep met gt3 vleugel, geschikt voor carrera 2
Dit is onderdeel van een origineel aero pakket. (zie de onderdeelnummers) Daarmee dus geschikt voor je carrera 2.
De overige delen niet monteren... Waarom zou je die niet monteren en wel de vleugel
10 apr 2013 0:25
Hai, wie ben jij dan ?????
http://www.porscheforum.nl/viewforum.php?f=23Stel je even netjes voor.
Enne, of alles of niets. Als je hem dan al gaat verbouwen, zet er dan de hele Aero kit op. Anders is het ook zo van ik wil wel maar ......
10 apr 2013 11:47
De reden dat ik die spoiler wil is dat ik gewoon de spoiler mooi vind staan, en niet dat ik hem op een GT3 wil laten lijken. Want anders had ik inderdaad de gehele kit gekocht, en wellicht komt dit dan nog wel later.
Verder Komt er ook geen GT3 badge op en ben ik er ook op tegen dat mensen M3 badges plakken op hun 318i. Maar dat is persoonlijk.
Heb mij nog niet even netjes voorgesteld omdat ik even snel antwoord wilde hebben op mijn vragen aangezien ze nog maar 1 exemplaar op voorraad hebben. Later op de dag stel ik mezelf even voor.
Iemand nog antwoord op de vraag over de rijeigenschappen?
Bedankt voor de antwoorden zover,
10 apr 2013 13:06
Ik weet dat Porsche zegt dat je bij het monteren van de achterspoiler ook de voorspoiler moet monteren.
Of het echt belangrijk is weet ik niet, persoonlijk geen ervaring mee, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
10 apr 2013 13:12
Stuur smoontje (Hans) een PB. Hij heeft dezelfde combi.
10 apr 2013 15:57
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de toegenomen downforce op de achterzijde, daardoor kan de voorkant wat lichter aanvoelen bij hogere snelheden. Door de frontspoiler van de GT3 te monteren zal je dit wat tegengewicht geven.
Lijkt me alleszins een heel logische verklaring. Bij veel andere merken kan je de extremere vleugels ook enkel bestellen in combi voor+achter.
10 apr 2013 18:16
Interessant leesvoer aangaande downforce:
We carried out experiments with the 928 S4 rear spoiler, all very technical by putting snow on it in the winter and driving it. Changing the shape made for very interesting results. While the car in this case is the 996, my point is, I'm sure Porsche don't fit complicated pieces of kit just because they want to.
Was there not a conversation recently about removing the front spoiler if you have the factory aero kit? Not recommended by Porsche, as the front counter acts the rear downforce. I'm sure they calculate what's needed.
http://forums.rennlist.com/rennforums/996-turbo-forum/694223-damn-spoiler-again-2.htmlhttp://www.6speedonline.com/forums/997-turbo-gt2/188570-gt2-wing-installed-too-much-down-force-rear.htmlhttp://www.autozine.org/technical_school/aero/tech_aero.htm#Draghttp://en.wikipedia.org/wiki/DownforceConclusie, voor en achterkant anders raakt de wagen uit balans.
10 apr 2013 18:55
Interessant stukje om te lezen bedankt.
Wat ik hieruit begrijp is dat het dus wel aan te raden is om te voorbumper aan te passen. Vanaf wat voor snelheden moet ik denken dat je er echt mee te maken krijgt?
Is het wel een mogelijkheid om genoeg downforce te creëren door een bumperlip te bevestigen
http://www.gt3tek.com/products/gt3front.htmOf bijvoorbeeld een GT2 voorbumper aan te schaffen, aangezien ik die van de GT3 niet zo mooi vind.
Heb mezelf ook gelijk even voorgesteld:
viewtopic.php?f=23&t=37864
10 apr 2013 20:41
Volgens die mannen van Top Gear maakt een frontlip heel veel verschil uit.
11 apr 2013 19:31
Jullie hebben het allemaal fout. Er is maar 1 oplossing en dat is deze:
Voor en achter een vleugel dubbel tuning en super veel downforce!
11 apr 2013 20:22
Mijn god!
De volgende stap is F16 vleugels aan de portieren
11 apr 2013 20:56
Deze optie is toch perfect voor de topic starter zijn 996? Dubbel downforce!
12 apr 2013 20:32
Iemand hier die ervaring heeft met een wat extremere spoiler achterop? en daarmee bedoel ik niet de afbeelding hierboven.
Had hier een exemplaar gevonden die ook een grotere spoiler gemonteerd heeft en het lijkt erop dat hij niet veel heeft aangepast aan de voorkant.
http://www.autogespot.nl/porsche-991-ca ... 2012/05/20
12 apr 2013 21:01
Hoe vernaggel ik een 991.
12 apr 2013 21:39
Vroeger was ie lid van de Opel Gsi club
12 apr 2013 21:47
turbo spoiler heeft wel wat
17 apr 2013 23:38
Alleen een spoiler vervangen om het mooie vind ik persoonlijk hetzelfde als een M op je 316 plakkken. Ik houd het liever bij origineel, maar goed ieder zijn meug.
Voor en achterspoiler altijd als combi voeren. De standaard spoiler van de 996 geeft bij 120 km/u al bijna 30 kg downforce volgens specificatie. De Turbo aerokit zelfs bijna 60 kg. Niet iets om mee te spotten dus.
Porsche levert de kits niet voor niets als geheel en niet alleen een los achterspoilertje. Als je de achterspoiler van een GT3 op een gewone Carrera zet zul je wel degelijk iets moeten aanpassen om te zorgen dat de auto ook bij hoge belasting voldoende koeling krijgt.
19 apr 2013 0:15
Hallo Nick mijn auto is van af de fabriek geleverd met een GT3 pakket.
zelf nog tal van aanpassingen doorgevoerd .
harnas stoelen
6 puntgordels
rolkooi org porsche
997 turbo remmen V & A 6 POTS KLAUWEN V 4POTS ACHTER VOOR PLUS ACHTER 350MM SCHIJVEN gemonteerd
Bilstein ps 10 tesamen met remmen plus nieuwe draagarmen
Sportspruitstukken sportcatts dempers designtek
Airram in kleur van auto
sport lucht filter kn induction kit
shortshift
Grt Hans
19 apr 2013 0:29
Manta Manta......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.