Nadat ik een tijdje geleden mijn stuur met leer had bekleed (zie ander forumtopic), vond ik dat de stoelen toch eindelijk ook aan de beurt waren. Ik reed al een tijd rond met stoelhoezen, want de stoelen zagen er namelijk zo uit:
Het met nieuw leer (laten) bekleden van een stoel is echter een dure zaak, dus ben ik gaan kijken naar een set gebruikte stoelen waarvan het leer nog in orde was. Via marktplaats een mooie set gevonden voor niet al te veel geld, dus deze gekocht en opgehaald. Het leer een paar weken iedere paar dagen ingesmeerd met lederversoepelaar om het weer een beetje beweegbaar te krijgen, wat aardig lukte. Daarna de eerste in de auto geplaatst:
(beetje slecht foto's maar het gaat om het idee)
Toen ik de bestuurdersstoel in de auto geplaatst had bleek echter dat deze een stuk harder was dan mijn oude stoel, en de bijrijdersstoel was nóg veel harder, dus deze heb ik ook nog maar niet geplaatst.
Nu zit ik me een beetje af te vragen of ik ze gewoon moet 'inzitten' (wat me wel een beetje onwaarschijnlijk lijkt omdat ze toch wel érg hard zijn) of dat ik toch maar langs een stoffeerder moet gaan om die er naar te laten kijken. Ik kon op internet geen manieren vinden om oud stoelschuim weer zacht te krijgen....