Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
23 apr 2013 8:29
Een jaar of 4 geleden is voor aankoop van mijn 964 de voorruit vervangen en de roestplek links onder de voorruit behandeld.
Nu zit er weer wat roest op dezelfde plek onder de voorruit.
Blijkbaar is met terugzetten van de ruit iets beschadigd en is de boel weer gaan roesten.
Het is een plekje van ca. 1 cm maar gaat natuurlijk erger worden.
Wat is nu wijsheid ? Is het te doen om zelf de ruit te verwijderen en de plek te behandelen ?
Het rubber ziet er prima uit maar moet dit vervangen worden ?
Waar kan ik de auto anders brengen voor een eerlijke prijs in de buurt van Rotterdam ?
23 apr 2013 8:35
Als het ruitrubber niet gekit is krijg je deze er wel uit - en zou je het rubber ook kunnen hergebruiken.
Het terug plaatsen van de ruit, moet je even met z'n 2'en doen ... het er uit halen mss ook.
Ik heb geen ervaring met plaatwerkers en spuiters in de omgeving van Rotterdam - of althans alleen maar 1 slechte
Wil je wel helpen met evt. de ruit er uit te halen.
23 apr 2013 8:41
Je kan even met de Merwede in Dordrecht bellen. Zijn ook gewend om aan (oudere) Porsches te werken.
http://www.de-merwede.nl/Diensten/Autos ... rstel.htmlEven naar Kees vragen en je verhaal doen.
23 apr 2013 10:21
Zit dat raam in een rubber
of is het gelijmd
23 apr 2013 10:25
Ruit zit in een rubber.
23 apr 2013 10:34
964 ruit zit inderdaad in een rubber, niet gelijmd.
Als de ruit er nog in zit: ga er maar van uit dat de onderliggende roestplek 5x zo groot is als wat je nu ziet. Enige goede oplossing is: ruit er uit halen en deugdelijk saneren.
In de onderste hoeken blijft water staan, de roest die je onder het rubber vandaan ziet komen is roest die zich vanuit de hoek achter het rubber onder lak door aan het verspreiden is. Alleen het zichtbare roest proberen weg te werken is zinloos.
Ik heb 3 jaar geleden mijn 964 ruit vervangen door een 993 ruit die in de sponning gelijmd zit. Hierbij wordt eerst een apart rubber in de raamsponning gezet en vastgelijmd. Vervolgens de ruit daarop vastgelijmd. De gehele sponning vervolgens dicht gekit, als laatste een vlak afdek-rubber over die naad gemonteerd. Ziet er een stuk strajker uit en tot nu toe geen gedoe meer; maar de 993 schijnt dit euvel uiteindelijk ook te krijgen...
23 apr 2013 17:08
lindemans schreef: .. maar de 993 schijnt dit euvel uiteindelijk ook te krijgen...
.. omdat ze 'af-fabriek' een te agressieve lijm hebben gebruikt en er altijd torsie in de koets zit
23 apr 2013 18:25
Roest en 964, praat er niet van
Ik denk dat de roest toendertijd toch niet afdoende behandeld is, links onder
is wel een bekende plek, maar ik heb in 2007 ook de sponning laten doen en daar
was in 2011 nog niks te zien met de roestauratie.
De rest van de carrosserie heb ik het maar even niet over
23 apr 2013 19:00
Die van mij moet ook behandeld worden voor een plekje links in de hoek. Maar mijn plannen zijn er toch om de hele auto binnen drie jaar preventief op roest te laten controleren, behandelen en over te spuiten. Eerst de versnellingsbakrevisie binnenkort
23 apr 2013 20:00
Als de ruit er nog in zit: ga er maar van uit dat de onderliggende roestplek 5x zo groot is als wat je nu ziet. Enige goede oplossing is: ruit er uit halen en deugdelijk saneren
Dit was bij mijn 993 idd het geval.
Deugdelijke aanpak: nieuwe paravan geplaatst.
23 apr 2013 20:36
Als het nog niet te gek is is het een kwestie van goed wegslijpen en evt klein stuk laten inlassen.
Als je een keer overspuiten of goed saneren verweegt, haal dan ook de voorschermen los.
De lijn waar de buitenschermen aan de binnenschermen geschroefd zitten kunnen heerlijk rotten, onzichtbaar onder de bodycoating. Vooral rond de beugels waar de oliekoelerleidingen mee vast zitten, en achter die olieleidingen zelf.
24 apr 2013 19:28
Bedoel je dit:
?
is als volgt opgelost:
met dank aan 'mijn' specialist Steven van J&Sautotechniek Alblasserdam (beetje reclame mag toch wel bij zulks mooi laswerk
)
24 apr 2013 19:56
volgens mij geen A stijl maar onderkant.
Dus wat dit met de ruit te maken heeft.
24 apr 2013 19:58
niks. gewoon een aanleiding om schaamteloos reclame te maken.
24 apr 2013 20:14
Was volgens mij ook als reactie op Lindemans bedoeld.
24 apr 2013 20:19
@porscheware, als je slim bent laat het gelijk goed doen, bestel deze stukjes l/r.
is evenveel werk als stukjes namaken.
24 apr 2013 20:24
Inderdaad:
Als je een keer overspuiten of goed saneren verweegt, haal dan ook de voorschermen los.
De lijn waar de buitenschermen aan de binnenschermen geschroefd zitten kunnen heerlijk rotten, onzichtbaar onder de bodycoating. Vooral rond de beugels waar de oliekoelerleidingen mee vast zitten, en achter die olieleidingen zelf.
Ik reageerde hier op ... dat het schaamteloos was, had ik zelf ook door
Maar dit euvel was dus recentelijk ontdekt bij mijn 964 en wilde dit even delen
On topic: half jaartje geleden heb ik ook de genoemde plekjes laten doen (omdat het zichtbare blaasje steeds groter werd).
Schijnt ook door zand te komen dat tussen de rubbers door komt en de boel fijntjes beschadigd.
Rotplekjes dus, maar ze rijdt er niet minder lekker door
24 apr 2013 21:51
Bij mijn 964 ook al voor de tweede keer moeten laten herstellen. Duur geintje. Helaas is het spuitwerk niet goed geweest. Dus nu voor de derde keer.
25 apr 2013 9:00
Mmm, nuttige informatie allemaal.
Komt er blijkbaar wel op neer dat er geen definitieve oplossing voor bestaat.
25 apr 2013 23:29
Oplossing voor dit probleem is de auto stallen in de woonkamer en er niet mee rijden
Maar of je daar dan gelukkig van wordt ...
07 jun 2013 20:22
porscheware schreef:Mmm, nuttige informatie allemaal.
Komt er blijkbaar wel op neer dat er geen definitieve oplossing voor bestaat.
als je zuinig wilt zijn nie, dan komt da gewoon terug want dat is verkeerde bezuiniging.
maar een oplossing is er wel degelijk, alleen kost deze iets meer als dichtsmeren.
07 jun 2013 23:45
maar idd niet definitief. Maar als je het goed doet wel weer voor een jaar of 20 safe...
08 jun 2013 13:10
Olaf schreef:
.. omdat ze 'af-fabriek' een te agressieve lijm hebben gebruikt en er altijd torsie in de koets zit
Heb ik meer gehoord. Bij mij zit de originele ruit (1991) er nog in, gelukkig nog geen roest. Dankzij Californie wellicht.
09 jun 2013 15:06
Jij hebt een 964 - die ruit zit (als het goed is) NIET gelijmd
09 jun 2013 16:23
eh...origineel zit een 964 voorruit natuurlijk in het rubber,
maar tussen de carrosserie en rubber en tussen de ruit en het rubber zit origineel wel een lijmende ruitenkit.
Roest in de voorruitsponning is altijd goed te behandelen, maar meestal moet er wel gestraald worden om alle roest te verwijderen.
Niet alle schadebedrijven gebruiken het zandstraal apparaat, geeft zo'n rotzooi.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.