Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
28 apr 2013 21:39
Terugrijdend uit Best met de airco aan hield de achterste blower er mee op. Tot die conclusie kwam ik door soortgelijke problemen hier op het forum. Op stand 4 van de blower met de temperatuur op de laagste stand blazen de voorblowers namelijk wel.
Naderhand met de motor uit nog een aantal dingen geprobeerd. Wanneer hij weer kuren heeft en ik de blower van bijvoorbeeld van stand 4 op 0 zet dan hoor ik de blower achterin enigszins op toeren komen (tenminste dat denk ik). Als ik dan doorschakel naar stand 4 dan doet hij het wel. Op de stand ontwaseming slaat de blower na een aantal seconden uit.
Heeft iemand dit specifieke probleem al eens meegemaakt en waar lag het toen aan? Ik lees zaken als zekering, kapotte kachelmotor, controle unit. Ik hoor het graag.
28 apr 2013 22:01
Twee zaken gaan vaak stuk aan de kachelblower. De weerstand ( zit aan de linkerzijkant van blowerluchtbuis ) of de sensor, deze zit bovenop de blowerluchtbuis.
Bij mijn 993 ( zelfde systeem) was het de sensor.
Volgens mij geven ze allebei een foutcode bij uitlezen als ze stuk zijn.
28 apr 2013 22:08
Dank. Dan gaan ik dat in ieder geval laten testen. Nog andere suggesties?
28 apr 2013 22:18
Achterop de controle unit in het dashboard zit een klein ventilatortje. Als deze vol zit met stof kan dat ook problemen geven.
29 apr 2013 14:42
Probleem opgelost. Het was een relais, dat kennelijk kuren vertoonde. Voor de liefhebbers hierbij ook het partnr, te weten 811 951 253.
04 mei 2013 16:59
Top, en goed dat je de oplossing hier post voor toekomstige klachten van anderen!