Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 mei 2013 18:21
Gents,
Vanochtend de Porsche gestart (na een hele nacht in de stromende regen te hebben gestaan), ongelofelijke hoeveelheid witte rook bij het starten. Ik ga er maar vanuit dat het water/condens is. Wel ook iets van een aparte geur (maar niet de geur van verbrande koppelingsplaten).
Groeten,
Oljebyte
21 mei 2013 18:33
Zoiets
... of meer/minder
21 mei 2013 18:34
oljebyte schreef: witte rook bij het starten. Ik ga er maar vanuit dat het water/condens is.
Witte rook is idd condens
21 mei 2013 19:46
Wat kwam er eigenlijk uit de AKK? Zie nu het 3e of 4e topic van je met kuren?
21 mei 2013 20:27
Volgens mij is het als volgt. De uitlaatgassen en de uitlaat zijn net na het starten nog niet op temperatuur. Als het dan buiten koud en vochtig is, wordt er ook nog koudere lucht dan normaal door de warmtewisselaars geblazen om de auto op te warmen, en komt de lucht net na het starten nog kouder uit de uitlaten dan normaal. Dat zorgt volgens mij voor de extra stoomwolken.
22 mei 2013 19:39
porsche964 schreef:Wat kwam er eigenlijk uit de AKK? Zie nu het 3e of 4e topic van je met kuren?
AKK verliep goed, wel heel veel kleine dingetjes (remleidingen vervangen, olieleidingen vervangen, sensor kachel, buisjes motorkap en kofferbak, uitlijnen, pakkingen kleppendeksels, slang koppelingscylinder, leidingen stuurbekrachting vervangen, ruitenwisserbladen die strepen, etc.) Eigenlijk alles laten doen om wagen weer perfect te krijgen. Het gaan branden van waarschuwinglampjes die vervolgens dan weer uitgaan, terwijl geen storing is opgeslagen is denk ik iets waar ik mee moet leren leven..
22 mei 2013 21:04
nope - voorbode. helaas.
22 mei 2013 21:07
Ik houd je op de hoogte
22 mei 2013 21:14
horn schreef:nope - voorbode. helaas.
Van wat????
24 mei 2013 13:56
horn schreef:nope - voorbode. helaas.
Je had gelijk. Reed gisteren Rotterdam Amsterdam, even tanken bij Total, daarna startte de motor niet meer. ANWB er bij, dynamo stuk, dus accu laadde niet meer. Dan schijnt de Porsche een voor een de niet vitale delen (ABS) (Sperdiff) eruit te gooien, zodat de stroom alleen nog maar voor de essentiele dingen gebruikt wordt (dat verklaard dan het aangaan ook van de lampjes). ANWB auto even aan stroom gezet, toen weer starten meteen door naar PorscheCentrum Amsterdam, daar alles doorgemeten en inderdaad gelukkig alleen de dynamo. Was weer een avontuur!
24 mei 2013 15:55
typisch 150K kwaaltje.
24 mei 2013 17:33
Da's een dure dynamo Wolf. Ik meen dat ik destijds totaal maar iets van 0,4K kwijt was...
24 mei 2013 18:20
Die gasten die aleen maar voor vintage meuk gaan betalen altijd de hoofdprijs,
Patina, zeldzaam, vintage klink als wolf
24 mei 2013 18:23
mwah. betaalde ook iets van 400 ekkies voor een dyno-revisie. startmotor was next.
24 mei 2013 20:44
Ach ja, heb ik ook gehad, hoort erbij.
25 mei 2013 12:27
Op 19 mei schreef ik in je
topic al dat het aan je dynamo en/of
accu lag. En dan op 23 mei de ww moeten bellen
26 mei 2013 15:14
WillemB schreef:Op 19 mei schreef ik in je
topic al dat het aan je dynamo en/of
accu lag. En dan op 23 mei de ww moeten bellen
Ik was een beetje eigenwijs. Ik wilde eigenlijk dat het aan de regen lag of een loszittend contact oid.
26 mei 2013 16:51
AKK is geen vrijbrief voor gebreken. En niet iedere AKK is op dezelfde wijze uitgevoerd. Ik heb AKK van 10 minuten gezien..
Blijft een oude auto met de bijbehorende gebreken.
26 mei 2013 17:50
plus dat een dynamo gewoon een keer kapot gaat. boem. kapot. vervangen.
26 mei 2013 17:59
Die van mij laadde nog prima, maar had wel een defect lager ... bij 147DKm.
* gewoon ter info
02 jun 2013 21:53
Zo, dus naar PC Amsterdam gereden, werd daar erg fijn ontvangen. Bleek i.d.d. de dynamo te zijn. Moest EUR 980,= betalen en kon na paar dagen de auto weer ophalen. Werd keurig van de metro opgehaald, auto gewassen en uitgezogen, blikje met snoepjes met porschelogo, voelde bijna alsof ik nieuwe wagen kwam ophalen! (hoor jullie al zeggen mag ook wel voor dat geld, maar was wel lekker na zo'n tegenslagje om even positief gevoel te krijgen, op de een of andere manier neem ik gedoe met de auto altijd heel persoonlijk op, terwijl dingen die stuk zijn in mijn huis ik zonder enige emotie laat repareren) Auto is nu ook aangemeld bij Porsche (was nog nooit gebeurd terwijl toch al sinds 2003 in NL). Verder werd de auto met mij doorgenomen. Wat ik niet zo goed op het netvlies had staan dat als je een week of drie je niet in de wagen rijdt, je de accu aan een druppellader moet zetten, anders kost het steeds EUR 250,= voor vervangen. Auto is nog even doorgemeten en in orde. Wat nog wel irriteert is ratel in de blower, denk dat ik die laat vervangen (iemand tips voor een bedrijf, las dat het niet de makkelijkste operatie is en ben niet zo'n klusser).
02 jun 2013 21:57
Ja druppellader is geen overbodige luxe als ie regelmatig een paar weekjes stil staat... Maar niet bij P kopen want je betaalt letterlijk het dubbele dan gewoon bij de producent die m ook maakt voor Porsche maar dan met P-logo ipv hun eigen merk
03 jun 2013 19:14
Inderdaad!
03 jun 2013 19:56
Ik zou me maar eens gaan verdiepen in onafhankelijke specialisten. Tenzij je natuurlijk graag betaalt voor de pepermuntjes.
03 jun 2013 20:28
mbembe schreef:Ja druppellader is geen overbodige luxe als ie regelmatig een paar weekjes stil staat... Maar niet bij P kopen want je betaalt letterlijk het dubbele dan gewoon bij de producent die m ook maakt voor Porsche maar dan met P-logo ipv hun eigen merk
Bij een 964 dan, want bij mijn 993 nooit aan de druppelader gehangen en nooit start problemen. Mijn 997 al helemaal niet
. Ergo heb nog een druppelader liggen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.