Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 jun 2013 7:46
P vrinden,
Afgelopen vrijdag heeft mijn P een professionele poetbeurt genoten. Wat een verschil!
Helaas heeft de betreffende poetser niet goed geluisterd en de hogedrukspuit erop gezet. Nu zit er dus vocht achter de reflector van de rechter achterlicht unit. Fohn erop maar het wordt niet echt minder. Nu lees ik in de werkplaatshandleiding dat er een slangetje moet ziten wat naar het motor compartiment moet worden geleid. Echter dit slangetje zit er niet aan.
Kan dit maken hebben met het feit dat het een '89 model is?
Het is een bekend probleem lees ik, maar een 'echte' oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Zelfs bij een nieuwe unit kan het probleem ontstaan.
16 jun 2013 10:03
terug naar de poetser en het hem laten oplossen. had hij maar moeten luisteren.
16 jun 2013 10:11
Ships... die krengen zijn behoorlijk kostbaar...
zijn ze uberhaupt nog wel verkrijgbaar?
16 jun 2013 10:14
Ja hoor zijn nog verkrijgbaar.
Echter is het natuurlijk geen gezicht 1 nieuwe unit te plaatsen.
Inmiddels al bijna opgelost. lampjes eruit en fohn met lauwe lucht laten blazen. Klaar.
Ik zag wel dat unit plastic aardig vol barstjes zit na 24jaar.
Totale unit, links-midden-rechts, komt op......900,-
....nondeju!
16 jun 2013 10:56
zoek eens even op alpo. ik meen dat iemand recentelijk daar een hele set had voor 500-600 euro. weet niet zeker, zoekfunctie zal wel uitkomst brengen.
16 jun 2013 10:56
Kappi2907 schreef: Nu lees ik in de werkplaatshandleiding dat er een slangetje moet ziten wat naar het motor compartiment moet worden geleid. Echter dit slangetje zit er niet aan.
Kan dit maken hebben met het feit dat het een '89 model is?
Slangetje zie je niet in de motor-ruimte ... wat het RECHTER achterlicht betreft.
Het LINKER achterlicht is (met een slangetje) aangesloten op die zwarte dikke buis in de motorruimte, van het linker-achterlicht gaat er een slangetje naar de reflector - aan de rechterzijde van de reflector zit weer een slangetje dat naar het rechter achterlicht gaat.
Wat je op je 89'er mss niet hebt - is het slangetje naar de dubbele ontsteking
... verder hebben de 89'er en 90'er achterlichten een rubber rondom de lamp-units - de latere hebben dit niet. Dus als je een nieuwe set koopt, heb je dat ook niet (meer).
Je kan de units ook laten "restaureren" - dat betekend dat er een coating op komt waardoor de barstjes minder zichtbaar zijn en de units weer een mooie kleur krijgen. Hier is een draadje over op het forum.
17 jun 2013 15:40
Mijn units zien er nog steeds mooi uit sinds de restauratie.
17 jun 2013 19:19
horn schreef:terug naar de poetser en het hem laten oplossen. had hij maar moeten luisteren.
Dan zou ik hem liever aansprakelijk stellen en het door een vakman laten oplossen.
Als hij er een deuk in had gereden had hij hem dan ook mogen uitdeuken van jou ?
17 jun 2013 23:22
jij begrijpt best wat ik bedoel...
26 jun 2013 19:43
Weet iemand waar ik de slangetjes tussen lampen en reflector kan krijgen?
26 jun 2013 19:53
je kunt ook in desbetreffende unit onderin het zwarte gedeelte paar gaatjes boren dan ventileert/looptleeg deze zelf
niet aan de boven kant gaatjes boren
dan loopt die vol
succes.
.
27 jun 2013 7:31
Dank, maar ik wil het toch op de originele manier proberen.
Ik dacht zelf aan een dierenzaak met aquarium spullen, vastwel slangetjes met de juiste maat re vinden.
27 jun 2013 9:14
Denk je dat Alpo, een Porsche Specialist, dealer of evt. sloop je er niet aan kan helpen
27 jun 2013 13:50
Kappi2907 schreef:Ik dacht zelf aan een dierenzaak met aquarium spullen, vastwel slangetjes met de juiste maat re vinden.
Aha, de dierenzaak met aquariumspullen. Daar heb ik de motor van mijn 964 laten reviseren. Top adres
27 jun 2013 18:52
5mm slang gebruikt om de units door te lussen.
Gewoon bij een automaterialen zaak gehaald.
Leuke opmerking van de verkoper.......als wij de slang niet kunnen leveren moet je ff naar de dierenzaak met aqaurium spullen eind van de straat.....toeval..
29 jun 2013 16:10
Vocht blijft probleem.
Betreft alleen de reflectoren aan de binnenkant van beide units.
Ik krijg het er niet uit. Ook niet met ventilatieslangetjes aangesloten, die volgens mij alleen voor de lichtunits werken en niet de reflectoren.
1 unit vervangen middels een Ebay exemplaat.......en ja hoor wederom vocht achter de reflector.
Is er geen mogelijkheid om de 'lekken' te dichten met bv lijm?
29 jun 2013 16:13
Zoals al eerder vermeld; meer open maken (aan de onderkant) helpt beter.
gaten boren dus!
29 jun 2013 16:36
let op dat vocht in de reflectoren een afkeurpunt voor de apk is. ik heb dat destijds opgelost door met dubbelzijdig tape twee fietsreflectortjes van de halfords van 4x3 cm op de standaard reflectors te plakken. goedkeur. reflectors eraf en in het handschoenenkastje voor volgend jaar.
29 jun 2013 16:40
Je kunt geen gaatje boren onder de reflector, alleen onder de lichtunits.
Waar moet ik dat gaat boren dan?
29 jun 2013 17:18
Aan de onderkant in het zwarte gedeelte zoals Drknauf al schreef, volgens mij staat alles met elkaar in verbinding.
29 jun 2013 18:09
Reflector staat niet in verbinding met de rest van de unit.
Ik ga het toch proberen.
Paul Geeris heeft het echter afgeraden, hij verwacht juist meer vocht.
Ik ga er 1-the bewerken met epoxiehars op de randen.
.... als het dan niet lukt sparen voor nieuwe units.
29 jun 2013 18:16
Is condens vorming. Afsluiten maakt het alleen maar erger ..,
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.