Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 apr 2005 19:20
Ik ruik als ik uit mijn auto stap een rubber-achtige/branderige lucht.
Dacht eerst aan de koppeling of aan het toespoor van mijn achterbanden(lucht komt van de achterzijde).
Maar beide zijn het dus niet.Koppeling is vervangen en auto is uitgewogen en uitgelijnd.Erwin(Renntech)heeft er ook al naar gekeken maar weet het ook niet.
Iemand bekend met dit probleem???
08 apr 2005 19:25
Tja, weet het niet
, maar
je vindt ze op de gekste plaatsen.
Sorry, kon het niet laten en kan je helaas niet wijzer maken.
08 apr 2005 19:30
Misschien een domme opmerking, maar heb je als eens gekeken of er niets aan je uitlaat kleeft? Soms worden de domste zaken over het hoofd gekeken.
08 apr 2005 19:38
Het kan weken duren na een vette burnout voor dat die geur verdwenen is hoor
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 08 apr 2005 20:13, in totaal 1 keer bewerkt.
08 apr 2005 19:46
Ik had al een bang voorgevoel voor deze
08 apr 2005 19:50
Kijk...hier heb ik wat aan
09 mei 2005 20:17
Ik heb precies hetzelfde, rubberlucht na een rit.
De rubberlucht is wel penetranter na een stevige rit (klinkt logisch, nietwaar). Dat doet toch denken aan de banden. Bij een 911 zit de aandrijfkracht hoofdzakelijk aan de achterzijde (C4) of volledig.
Vandaar dat je het dan vooral daar ruikt.
Plastic of andere rotzooi die op hete onderdelen van de motor of uitlaat ligt te schroeien kan natuurlijk ook, zoals gemeld in voorgaande antwoorden.
Mijn achterbanden slijten niet overmatig en bij een grote beurt hebben ze ook niets vreemd aangetroffen.
Maak mij er dus geen zorgen om.
09 mei 2005 20:20
Is het rubber of olie die op de uitlaat is gedrupt...
09 mei 2005 21:17
Mijn kleppendeksels zijn bij de grote beurt volledig ontdaan van die verflaag en er zitten nieuwe pakkingen tussen.
Dus het zal toch verbrand rubber zijn en geen verbrande olie (dat ruikt ook anders).
09 mei 2005 22:46
Zoals jullie weten heeft een 993 hydr. klepstoters, dus geen kleppen meer stellen.
Maar het nadeel is dat het rubber van de klepdeksel na verloop van tijd zeer hard word, en gaat lekken.
Voorheen werd deze sneller vernieuwd, maar dat hoeft nu niet meer.
Dus een klein drupje op de kachelpot en het ruikt al.
Heb de pakking van mijn 993 onlangs vernieuwd, ook hij lekte iets.
09 mei 2005 22:51
idd vrij veel voorkomend euvel bij 993, heb hetzelfde gehad, vrij eenvoudig te verhelpen, maar wel kans dat lekken al langer aan de gang is. Haal je motorbescherming er maar eens af, goede kans dat daar dan een lekker plasje olie in staat...
10 mei 2005 8:26
Ik heb de auto vorige maand laten uitlijnen-en wegen bij Renntech(had teveel camber en teveel toespoor ).Ik dacht dat het probleem met de rubberlucht hierna wel over zou zijn omdat ik er van overtuigd was dat het van de banden kwam(versleten na nog geen 4000km).Maar helaas het is de rubberlucht er nog steeds.
Heb het toen ook nog aan Erwin(Renntech)gevraagd maar die was niet bekend met dit probleem.
Waar jullie met het probleem van de klepdekselpakkingen over praten zou een olie lucht moeten veroorzaken.O ja er lag geen drupje in de beschermingskap en alles is verder keurig droog dus dat is het niet.Dus ik zit er nog steeds mee
10 mei 2005 10:38
heb net in een ander topic gelezen dat een brandlucht heel normaal is voor een porsche
10 mei 2005 12:13
Benzinelucht wel, maar brandlucht?
Zou maar eens naar je kachel laten kijken, als dat nog niet gebeurt is.
10 mei 2005 12:23
Heb wel eens gehoord dat met name bij winterbanden en dan alleen aan de linkerzijde het wel eens naar rubber kan ruiken.
Katalysator "smoort" als het ware de banden.
10 mei 2005 12:47
2000 gtv
Wat voor type heb je eigenlijk?
PS
Jáááá'ren geleden een rode 2000 gtv gehad uit 1973, zag er mooi uit maar reed voor geen meter!!!
10 mei 2005 19:19
Dan heb je wss geen goede gehad ...
10 mei 2005 21:38
RS-R schreef:Heb wel eens gehoord dat met name bij winterbanden en dan alleen aan de linkerzijde het wel eens naar rubber kan ruiken.
Katalysator "smoort" als het ware de banden.
Lucht is idd het sterkst links achter.Maarja heb gewoon conti's(n2) Ook als je met je hand de temperatuur vd banden voel zijn ze wel iets warm maar niet overdreven.
10 mei 2005 21:42
molen934 schreef:2000 gtv
Wat voor type heb je eigenlijk?
PS
Jáááá'ren geleden een rode 2000 gtv gehad uit 1973, zag er mooi uit maar reed voor geen meter!!!
euhh...
ik
hadeen 2000 gtv die geweldig reed!
10 mei 2005 21:58
Was dat ook dat type? of een nieuwere versie.
Reed toen meest BMW en had daarvoor een 1600 ti en daarna een 2002 turbo wat een beest van een auto was dat.
Had toen 170 pk en nog geen 1000 kilo.
De kont van de Alfa bleef maar "zwabberen" en bij een druppeltje regen brak hij zo weg.
Volgens de dealer moesten de sportvelgen eraf en standaard wielen met banden voor een betere tractie.
10 mei 2005 22:27
molen934 schreef:Was dat ook dat type? of een nieuwere versie.
Reed toen meest BMW en had daarvoor een 1600 ti en daarna een 2002 turbo wat een beest van een auto was dat.
Had toen 170 pk en nog geen 1000 kilo.
De kont van de Alfa bleef maar "zwabberen" en bij een druppeltje regen brak hij zo weg.
Volgens de dealer moesten de sportvelgen eraf en standaard wielen met banden voor een betere tractie.
Yep een bertone van 1972 met sper.En inderdaad een "tricky bastard"met nat weer maar dat maakte hem juist zo leuk
10 mei 2005 22:53
2000 gtv
Heb net jou album bekeken, zeer mooie 993.
Rijd die van jou ook zo geweldig en soepel?
Heb zelf een vesuvius 2 S
In december vorig jaar nog bij HB auto's? in Alkmaar geweest, daar stond een mooie 993 van 1997 door Pon geleverd en originele kenteken.
Maar het boekje klopte niet en mocht niet de vorige eigenaar bellen, dus maar laten staan.
(Hij stond vlakbij de Molen en Zes Wielen)
10 mei 2005 23:22
2000 gtv schreef:RS-R schreef:Heb wel eens gehoord dat met name bij winterbanden en dan alleen aan de linkerzijde het wel eens naar rubber kan ruiken.
Katalysator "smoort" als het ware de banden.
Lucht is idd het sterkst links achter.Maarja heb gewoon conti's(n2) Ook als je met je hand de temperatuur vd banden voel zijn ze wel iets warm maar niet overdreven.
Gewoon de katalysator, effect is bij lange stukken op hoge snelheid nog erger.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.