Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Hoe de gasveren van 't kofferdeksel bij 'n 964 vervangen?

01 jul 2013 7:10

Ik heb gezocht op de site, vind veel over gasveren die katten lanceren, maar geen draadje met uitleg hoe ik deze moet vervangen.

Iemand een link?

Thanks

Re: Gasveren kofferdeksel 964 vervangeb

01 jul 2013 8:23

Klep open, borgveren er uit, gasveren eruit, nieuwe gasveren er in, borgveren er in, klep dicht...

10 minuten werk als je een beetje handig bent.

01 jul 2013 8:29

Ben je nog wel tevreden over je aankoop? Ik zie niets anders dan draadjes van jou met problemen (pjes)....

Bedoel dit niet verkeerd hoor, maar het valt me wel op, vandaar.

01 jul 2013 8:50

Zeeerrrrr tevreden!

Gisteren lange rit genoten naar de Ardennen. Wat loopt die P heerlijk!

Ik werk het AKK lijstje langzaam af. Ik ben dus van alle problemen op de hoogte en heb dit meegenomen in de prijs onderhandeling.

Voor een 964 die 100% inorde is betaal je al snel tussen de 27-30k.

De meeste problemen heb ik inmiddels zelf opgelost en zo breng ik de auto naar 100%.

Heerlijk om aan de P te sleutelen. Daar ik een zware kantoorbaan heb is het halen van vuilen handen een ontspanning.

01 jul 2013 10:34

Ik snap kappi wel hoor :D
Zelf vind ik dat soort projectjes om je auto (nog) beter te maken minstens zo leuk als het rijden :drive:

01 jul 2013 10:42

Let op dat het vervangen van de betreffende gasveren voor een noob een ongelofelijke priegelklus kan zijn. Zeker als je, zoals ik, dikke vingers hebt. Ik heb twee uur lopen pielen, ringetje laten vallen waarna ik er niet meer bij kon... Heb uiteindelijk die dingen in de auto gegooid en meegenomen naar Renntech, waar Gerard ze in 5 minuten er alle drie inzette... :oops:

01 jul 2013 10:43

Met mijn C3.o ben ik er een half uur mee bezig geweest. Het is idd even priegelen.

01 jul 2013 17:48

912 schreef:Klep open .... gasveren eruit ***** nieuwe gasveren er in

Ik zou wel eventjes iemand de klep omhoog laten houden, of er een op maar gemaakt stuk pvc buis of bezemsteel tussen zettrn, ter onderdsteuning :idea:

01 jul 2013 20:09

Da's inderdaad wel handig want die kan dan heel eenvoudig de klep op precies de juiste hoogte houden zodat de pennetjes makkelijk gaan...

Re: Hoe de gasveren van 't kofferdeksel bij 'n 964 vervangen

01 jul 2013 22:37

Als je al moet vragen hoe dit moet, zou ik er gewoon lekker niet aan beginnen :idea:

Re: Hoe de gasveren van 't kofferdeksel bij 'n 964 vervangen

02 jul 2013 6:46

@Jeroen, dan ben ff kwijt waar dit forum voor is.
En voor de meest eenvoudige klusjes zijn altijd trukjes.....waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Trouwens een vervelende reactie, jammer.
Plaats een reactie