Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Vragen 964

05 jul 2013 22:06

Ik rij nu met veel plezier al een paar maanden in m'n 964 en heb er echt veel lol in om ermee te rijden. Het uit- en instappen brengt nog wel een paar vragen met zich mee:

1. Hoort een lichtverklikker op een 964 (eind 1992) standaard aanwezig te zijn. Zelfs mijn volvo 245 turbo uit 1985 had er eentje en inmiddels ben ik t verleerd hierop te letten. Heeft al een keertje tot irritante consequenties geleid....

2. Ik heb in mn zoektocht naar de juiste 964 redelijk wat 964 deuren open gegooid, maar t valt me op dat de deurvanger de deur nooit echt tegenhoudt met een soort van middenstand zoals in andere auto's. Per 964 scheelt dit uiteraard wel, voornamelijk gelinkt aan het aantalmgereden km's, maar t blijft maar matig. Hoort dit zo, of is t te verbeteren?

3. Met het dichtgooien van de bestuurdersdeur als alle ramen en schuifdak dicht zijn, valt de bestuurdersdeur bijna nooit in 1 keer in het complete slot door de tegendruk die in het interieur aanwezig is. Als er een raampje open staat gaat ie vlekkeloos dicht . Is dit normaal?

Re: Vragen 964

05 jul 2013 22:34

1. Nee - is niet standaard bij een EU uitvoering.

2. de vanger kan een beetje "lam" zijn en is redelijk makkelijk te vervangen (1 pennetje en twee boutjes)

3. Nee - er zit ergens een klep in de koets die open en dicht hoort te gaan bij het sluiten van de deuren - dit hoor je soms zelfs als een "klonk". Vreemd is dan wel dat je daar alleen bij het sluiten van de bestuurders-deur last van hebt ...

Re: Vragen 964

05 jul 2013 23:42

1) de mijne zoemt wel, modeljaar 1992
2) ik vind de deuren ook wel wat gemakkelijk ver openzwaaien, blijft uitkijken
3) ik moet de deur bij mij ook "decisive" sluiten, dus gewoon echt van plan zijn hem te sluiten, niet meppen, maar wel stevig sluiten, dan gaat het goed, met een raam open is het idd een ander verhaal, dan gaat het gemakkelijker

Re: Vragen 964

06 jul 2013 0:14

Allemaal heel herkenbaar. "Dat hebben ze allemaal" ...
Vaak onzin, maar in dit geval niet.
Een licht-zoemertje kon er blijkbaar niet meer van af.
Lastig, maar er valt mee te leven.

Re: Vragen 964

06 jul 2013 0:23

lichtzoemertje is simpel aftermarket te plaatsen.
is te verbeteren maar niet heel veel. het is techniek uit 1990.
zie olafs antwoord.

Re: Vragen 964

06 jul 2013 1:28

frankv schreef:1) de mijne zoemt wel, modeljaar 1992



PF draadje over de BUZZER

Draadje op Rennlist - met zelfs een linkje naar bovenstaand topic op ons PF 8)

Re: Vragen 964

06 jul 2013 7:46

De mijne is uit 1990 en zoemt wel. Deuren zwaaien ver open, ben ik inmiddels aan gewend, even opletten.
Verder doe ik de deur gewoon dicht en dan zit ie ook dicht.
Geen idee of dat ook met halve kracht zou moeten kunnen en anders ga ik daarvoor niets vervangen. Het is geen wijven-auto potdorie.

Re: Vragen 964

06 jul 2013 8:33

1. In mijn '92-er zit wel een zoemert.
2. Deur zwaait makkelijk en ver open. Daar weet de hond nu ook alles van :mrgreen:
3. Gaat idd wat stroef dicht. Ik vergeet telkens weer dat ik er best wat kracht achter moet zetten.

Verder helemaal top zo'n 964. Lekker ff open :drive: vandaag

Re: Vragen 964

06 jul 2013 10:33

Ha! Dat zijn mooie antwoorden!!

Ik ga meteen een relais bestellen voor de lichtzoemer en dan geen gepruts met een aftermarket halfords dingetje. Is t forum toch weer heel nuttig. En het prijsje voor een relais is nieuw niet mis, maar zag er eentje op ebay voor 19 dollars.

Deurvanger laat ik dan voorlopig maar zo....

En dan heb ik het vermoeden dat die klep die de druk uit de auto moet laten als je de deur dicht gooit, nij mij vastzit. Ik hoor overigens onder de de auto idd wel eens een 'kloink' geluid bij t dichtgooien, geen idee of dat daar van is. Wie weet waar die klep zou moeten zitten? Misschien / hopelijk gaat ie niet lekker open.
Plaats een reactie