Ik denk dat de vraag van de TS ondertussen is beantwoord. Dan heb ik nog wel een aardig 'wasverhaal' van deze avond...
Ik dacht laat ik de DD eens in de wasbox (dus met de hogedrukspuit; met de hand) eens wassen. Was ik al een aantal weken niet aan toe gekomen en vooral tijdens de vakantie waren de lichtmetalen velgen aardig zwart geworden. Ik had goede verhalen gelezen over de uitstekende reinigende werking van
'Dasty' (de vetreiniger), maar ook over
WD-40 spray voor het verwijderen van remstof op de velgen.
Dus de Dasty aangebracht, niet te lang laten inwerken en direct de 4 velgen afgespoten. Opvallend resultaat, want de velgen zijn nog nooit zo schoon geweest na 1x inspuiten met velgenreiniger o.i.d.! Nog een beetje nageboend en daarna wat remstofplekjes ingespoten met WD-40. M.b.v. een schone keukenrol was echt de meeste remstof weg te poetsen van de velgen.
Dus aardig onder de indruk rijd ik de auto nog een stukje 'droog' en wanneer ik thuis uitstap vertel ik TOTMBO vrij opgewekt dat deze goedjes toch wel mijn verwachtingen hebben overtroffen. Werkt super! Ondertussen kijk ik naar de velgen...
Waarschijnlijk hebben de Dasty en WD-40 toch wat meer oud vuil weten op te lossen van de velgen, waarschijnlijk van de binnenzijde. De velgen zaten echt onder de zwarte strepen en vol met remstof! Heb ik toch nog met een keukenrol en een bakje water voor de deur staan klungelen om het enigszins acceptabel te krijgen... haha