Nee, net andersom.
Die redenatie die jij maakt maken veel mensen maar is net de verkeerde
Een plaatje is wellicht duidelijker:
Mij ging het er even om dat als je gewend bent je Porsche er achteruit op te rijden, je dit ook met je DD zou doen en dan zou het fout kunnen gaan.
Let er wel op dat als je bijv de motor er uit haalt het zwaartepunt verschuift en de auto van de brug kan duiken. Daarom is dit type brug eigenlijk ook alleen geschikt voor carrosseriewerk (schadeherstel/poetsen) en niet voor technisch werk, hoewel onderhoudswerk aan banden en remmen wel weer kan.
Voor wat betreft de speling, is moeilijk aan te geven maar als de scharnierpunten maar geen sporen van "uitlubberen" vertonen. Ik zou zeggen een paar (tot max 3 a 4) mm is geen probleem.
Deze bruggen zijn jarenlang gebruikt in de schadeherstel wereld en je komt ze nog steeds veel tegen. Alleen worden ze tegenwoordig door het beperkte hefvermogen (2 ton is wel de limiet) en de verplichte rijrichting weinig meer nieuw verkocht in schadeland.