Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Vraagje over kachel 911 3.2

14 apr 2005 16:05

Ik bezit een Porsche 911 3.2 uit 1987 (wel met G50 bak).
Het probleempje met deze auto is dat de kachel niet warm wordt. Nu is dat niet zo'n heel groot probleem daar deze auto alleen zomers en met mooi weer bereden wordt maar ik wil deze auto toch helemaal perfect hebben. Alle aanjagers (ook die achterin) lijken gewoon te werken.
Ik heb de auto een paar dagen geleden op een brug gehad om eens goed naar de kleppen bij de kachelpotten te kunnen kijken.

Mijn vraag is eigenlijk hoe worden deze kleppen bediend? Ik was zelf van mening dat de onderste oranje schuif van de kachel bediening deze kleppen zou regelen maar daar reageren ze niet op.
Gebeurd dit op de een of andere manier elektrisch ofzo? en zo ja welke zekering of relais is hiervoor verantwoordlijk?

14 apr 2005 16:33

hallo ,

heb een '86 , had 't zelfde probleem , alles bleek te werken doch niks warmte.

Bleek dat de draaiknop (tussen de zetels) defect was , stangetje los
ofzo.
Werd mij verteld dat dit een veel voorkomend probleem was.

misschien dat ?

bye

14 apr 2005 16:47

Guy911 schreef:hallo ,

heb een '86 , had 't zelfde probleem , alles bleek te werken doch niks warmte.

Bleek dat de draaiknop (tussen de zetels) defect was , stangetje los
ofzo.
Werd mij verteld dat dit een veel voorkomend probleem was.

misschien dat ?

bye

Volgens mij bedient die draaiknop de ventilatoren en die werken.

14 apr 2005 16:51

ah dus die draaiknop tussen de stoelen regeld dus ook de kleppen bij de kachelpotten. De aanjager gaat namelijk wel lopen als ik aan deze knop draai maar de kleppen reageren niet.

ga ik vanavond is even kijken of ik dat los kan halen :D

14 apr 2005 21:34

Ja. Met de draaiknop tussen de voorstoelen regel je de stand van de kleppen achter bij de kachelpijpen. Daar zal dus wel iets niet goed zitten.

14 apr 2005 21:42

met de draaiknop tussen de stoelen bedien je de servo die de kleppen open of dicht zet
als je aan de knop draait, moet je de servo kunnen horen (zit een kleine vertraging op)

onder de draaiknop zit een stangetje (zoals al eerder opgemeld)
aan het einde van dit stangetje zit een plastic dopje/verbindingsstukje
die willen nog wel eens uitslijten, waardoor e.e.a. losschiet

aan de kant van de passagier zit een luikje in de console zodat je erbij kan

14 apr 2005 22:02

Sander,

Ik kan bovenstaande bevestigen en had hetzelfde probleem bij mijn 930.

Paskal

14 apr 2005 22:27

Nou schijnt bij mij toch sommige dingen weer anders te zijn, maar ik heb ook een 87'er (model 88 heb ik begrepen) maar bij mij zit naast de draaiknop 2 handels , met deze handels bedien ik beide kleppen afzonderlijk. Beetje zoals het bij een kever ook werkt.

Het probleem was bij mij andersom, dus altijd warme lucht uit de roosters, nu was het zojuist winter dus dat was geen probleem. Bij erg mooi weer ligt het dak er af dus dan is het ook opgelost (warme lucht stijgt toch naar boven). Maar met dit weer best lastig. Ik heb beide kachelslangen van de warmtewisselaars naar de kleppen vervangen en probleem was opgelost.

14 apr 2005 23:45

RicardoP schreef:Het probleem was bij mij andersom, dus altijd warme lucht uit de roosters, nu was het zojuist winter dus dat was geen probleem. Bij erg mooi weer ligt het dak er af dus dan is het ook opgelost (warme lucht stijgt toch naar boven). Maar met dit weer best lastig. Ik heb beide kachelslangen van de warmtewisselaars naar de kleppen vervangen en probleem was opgelost.


Daar had ik tot vorige week (APK'tje) dus ook ineens last van. Op de klepveren kan speling ontstaan. Bij mij hebben ze de kleppen wat strakker afgesteld en het probleem was opgelost.

22 jul 2005 12:49

Jeroen914 schreef:met de draaiknop tussen de stoelen bedien je de servo die de kleppen open of dicht zet
als je aan de knop draait, moet je de servo kunnen horen (zit een kleine vertraging op)

onder de draaiknop zit een stangetje (zoals al eerder opgemeld)
aan het einde van dit stangetje zit een plastic dopje/verbindingsstukje
die willen nog wel eens uitslijten, waardoor e.e.a. losschiet

aan de kant van de passagier zit een luikje in de console zodat je erbij kan

onder het rijden kan je voelen of het stangetje beweegt door met je vinger te voelen in de console waar ook de handrem naar binnen gaat

marco die zich gisteren afvroeg wat erwin aan het doen was :lol:
Plaats een reactie