Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Short shifter

14 sep 2013 10:25

Hallo,

Mijn auto is voorzien (achteraf) van een short shifter. Hierdoor schakelt de auto heel snel maar wel wat zwaarder. Is dit een modificatie in de bak of is dit een extern systeem?

Groet Arne

Re: Short shifter

14 sep 2013 11:02

Extern,
Google maar eens, pook en onderliggende techniek is anders.

Zou misschien ook gesmeerd kunnen worden?

14 sep 2013 16:42

............
Laatst bijgewerkt door olle griese op 15 sep 2013 18:23, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2013 14:14

@ Rob: ja , misschien zou smren wat kunnen helpen. Ik vind het verder wel erg prettig schakelen.

@ Olle: ja tuurlijk. Foto's zijn welkom.

Mvg

15 sep 2013 15:24

precies het goeie moment om te kappen op dit forum
Laatst bijgewerkt door olle griese op 15 sep 2013 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2013 15:32

Als je 'gewoon' de pook had afgezaagd - was de verhouding hetzelfde geweest - en was je "als hobbie-bob" sneller klaar :mrgreen:

16 sep 2013 7:49

olle griese schreef:precies het goeie moment om te kappen op dit forum

:?: :?: :?: heb ik iets gemist?

16 sep 2013 18:42

Iemand weg zetten als beun hobby bob als hij netjes laat zien hoe zo'n modificatie technisch werkt vind ik ook wat cru. We hebben al zo weinig techneuten hier. Zie ook topic over dat extra reservoirtje...

Die foto's gaven mooi beeld van hoe zo iets nu werkt. Het feit dat het er stuk gelikter uit ziet als je mooi duur CNC-gefreesd mechanisme koopt maakt dit nog geen slecht werk/topic. Hij heeft zelf trouwens aan dat het snel laswerkje voor zichzelf was.

Het korter maken van de pook, maakt de idd slag ook korter. Maar dan hou je zowat geen pook over :roll: .

16 sep 2013 18:50

Ik had verwacht dat'ie wel tegen een klein stootje kon ... te meer hij (inderdaad) zelf aangaf dat hij netter/beter werk had kunnen leveren ....

16 sep 2013 19:14

Kom op olle, niet zo snel op je short-shifter getrapt :mrgreen:

16 sep 2013 19:46

Ha ha.... istie al ingekort..... wordt er toch nog op getrapt....

16 sep 2013 19:47

elk moment is een goed moment, zolang jij dat vindt. Jammer maar helaas. 't Is niet anders. Morgen is er weer een dag.
Plaats een reactie