Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
22 sep 2013 0:09
Hallo allemaal,
Heb vanochtend een 996 uit 1999 gekocht en alles werkte prima. Nu had ik een passagier die wat moeite had de deur open te krijgen en daarna toen hij open was bleef het raam staan in de open deur positie. Hij ging niet meer helemaal dicht en er gebeurt ook niets meer als je het raam open/dicht knopje indrukt. Het linker raam werkt nog wel gewoon.
Wat kan het probleem zijn. Tips zijn meer dan welkom!
Niels
22 sep 2013 12:45
Bedankt voor je reactie! Dat klinkt niet zo best. Zit dat vlak achter de portierhendel? Ik las dat er meerdere switches in de deur zitten? Hoe weet je dan welke kapot is?
Groeten Niels
22 sep 2013 12:56
Er zitten er 3: binnenhendel, buitenhendel en 1 in slot om de positie van de deur te bepalen (open/dicht). Er zijn prima handleidingen op internet te vinden om binnenbekleding los te maken, om bij het slot te kunnen. In jouw geval blijft het raam naar beneden staan, wat kan betekenen dat een handgreepswitch ingedrukt blijft, of dat de slotswitch niet terugspringt als de deur in het slot valt. Meestal is het de slotswitch, waar je alleen maar bij kunt door het slot te demonteren.
Bijvoorbeeld
hier of
hier.
22 sep 2013 13:11
NielsS schreef:Heb vanochtend een 996 uit 1999 gekocht
Waar heb je de AKK gedaan?
22 sep 2013 13:13
Denk geen AKK...
22 sep 2013 13:15
Wat is AKK? Aankoopkeuring? Die heb ik in ieder geval niet gedaan. Bij aankoop werkte het overigens normaal.
22 sep 2013 13:18
Daar was ik al bang voor. ..
22 sep 2013 18:44
Ach, als het hierbij blijft..........
22 sep 2013 19:01
NielsS schreef:... er gebeurt ook niets meer als je het raam open/dicht knopje indrukt...
Dan denk ik eerder aan het raammechanisme op zich, volgens mij kun je je raam normaal gesproken wel bedienen als één van de microswitches in de handgreep kapot is.
22 sep 2013 19:06
NielsS schreef:Wat is AKK? Aankoopkeuring? Die heb ik in ieder geval niet gedaan. Bij aankoop werkte het overigens normaal.
Je kunt natuurlijk geluk hebben... Maar zorg dat je wat geld achter de hand hebt.