Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Geen brandstof inspuiting?

10 okt 2013 19:15

Wie o wie weet mij te helpen.

Ik heb een Porsche 944 type 1 uit 82, het is een 2,5 liter zonder turbo.
Ik ben super gek met me auto alleen hij wil niet aan slaan.
De pomp geeft 3 bar druk (dit is gemeten boven de injectoren) de brandstof komt ook aan bij de injectoren.
Het probleem is dat de injectoren niet los gaan, ik ben toen gaan meten en als ik hem op contact zet meet ik 12v over bij de contacten.
Toen heb ik 2 bougies er uit gehaald iets brandstof in gespoten, toen ik de auto startte liep hij meteen tot dat de brandstof op was.
Toen kreeg ik van iemand anders de tip dat het aan de puls sensoren zou kunnen liggen, deze heb ik overigens ook vervangen maar nog steeds het probleem.
Ook de zekeringen heb ik vervangen maar hielp ook niet.
Zou iemand mij toevallig iets meer kunnen vertellen over het probleem?

Groetjes Wouter

Re: Geen brandstof inspuiting?

10 okt 2013 19:19

ultrasoon reinigen injectoren?

Re: Geen brandstof inspuiting?

10 okt 2013 19:23

ik had het al ergens gelezen, maar de auto heeft gewoon gelopen en als ik hem start komt er geen spanning meer op de injectoren te staan.
Dus ergens zit een elektrische storing of iets dergelijks.

Re: Geen brandstof inspuiting?

10 okt 2013 19:34

Draadbreukje? kun je niet gewoon een schema van internet toveren om te zien waar spanning op moet staan als het contact aan staat?

Re: Geen brandstof inspuiting?

10 okt 2013 19:59

heb ik al gedaan en ben hem nu aan het door meten maar ik krijg van de computer uit geen spanning dus ga morgen de computer er af halen en door meten.

Re: Geen brandstof inspuiting?

13 okt 2013 10:17

Lijkt erop dat de injectoren niet aangestuurd worden vanuit de DME computer.

Het is erg omwaarschijnlijk dan alle 4 de injectoren zelf ineens allemaal stuk zijn op t zelfde moment.

Re: Geen brandstof inspuiting?

13 okt 2013 10:30

Ik zou je wel verder willen helpen, maar je schrijft op zo'n manier dat er niet uit te halen valt wat de auto nu wel of niet doet.

In de eerste post zeg je dat je 12V over de contacten van de injectoren meet, een post verder schrijf je dat je geen spanning op de injectoren meet.
Ga je echt zelf het regelapparaat doormeten? Want als je dat zelf kunt hoef je niet geholpen te worden met de motor aan het lopen te krijgen :D
( ik kan een motor wel aan het lopen krijgen, maar heb géén idee hoe ik een regelapparaat zou moeten doormeten :shock: )

Een draadbreuk is niet voor de hand liggend. Dat jouw injectoren om wat voor een reden dan ook niet aangestuurd worden wel. De injectoren en regelapparaat krijgen spanning vanuit het DME relais. Het DME relais moet natuurlijk wel worden aangestuurd. Uiteindelijk is de toerentalsensor daar voor verantwoordelijk voor. Die heb je al vervangen, samen met de BDP sensor. De stekkeraansluitingen kun je verwisselen, echter krijg je de motor dan nooit aan het lopen.
Plaats een reactie