Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 okt 2013 23:01
Ik heb nog een zomer probleempje waar iemand wellicht een antwoord op weet.
Mijn 964 is volledig gestript en heeft geen binnenbekleding en ook geen airco meer. De luchtstroom uit de ventilator is zeer mager.
Enfin, alles ok, behalve op een zomerdag als het warm is en ik een raam open doe.
Het lijkt dan alsof de koelluchtstroom van de motor door de auto trekt. Ik meen dat bij de 964 de koellucht onder de achterspatborden wordt uitgeblazen, dus ik kan me niet voorstellen dat die daarna alsnog door de ramen naar binnen kan komen bij een rijdende auto.
Het kan wellicht ook zo zijn dat de luchtstroom van de open ramen in de auto langs het (warme en ongeisoleerde) motorschot strijkt om daarna weer naar voren af te buigen langs de stoelen. Echter, dan zou je verwachten dat dat erger is aan de bestuurderskant als je alleen het passagiersraam opendoet, maar dat kon ik zo niet vaststellen.
Enig idee?
22 okt 2013 8:34
Als de airco is gedemonteerd, heb je dan ergens ergens openingen van niet meer aangesloten lucht kanalen ?
Is de box vooronder met de ventilatoren nog volledig aangesloten ?
Als je het raam open zet kan de langs het raam trekkende licht voor onderdruk binnen in de auto zorgen, die kan dan lucht gaan aanzuigen vanuit de warmtewisselaars op de motor. Dan zou kunnen als slangen los hangen of als een regelklep in die box open blijft staan. Zo maar een idee.
22 okt 2013 15:10
dank, ga het gelijk ff checken vandaag
22 okt 2013 16:42
Onze ex 964 had dat probleem ook, die werd vooral in de zomerdag echt overall warm ook tijdens rijden,
zelfs de ventilator blies warm/lauwe lucht..onze had geen airco maar straalde vannuit de vloer echt warmte uit naar interieur.
Zelfs Porsche dealer kon t probleem niet vinden... ja dan zouden we er (achteraf) airco op moeten laten monteren.
toch voor lief genomen, die Porsche hebben we ruim 8 jaar gehad.
22 okt 2013 22:26
de lucht van de ventilator (ruit en voeten alleen, de dashboard roosters zijn gestript) is niet warm, dus aan slangen/kleppen kan het niet liggen. t komt echt alleen als ik t raam open heb.
24 okt 2013 15:04
Kijk even naar de slangen in de "footwell" van de bestuurder en de bijrijder.
De hete lucht komt namelijk daar door de kokers (vanaf de uitlaat) als eerste naar binnen.
Deze slangen zijn van een soort papier - en zitten vaak niet goed aangesloten (gepriegel) ...
24 okt 2013 19:15
Wat Olaf hierboven beschrijft heb ik ook gehad.
Even de bekleding weghalen bij de hoek van de deur/dorpel. Daar loopt inderdaad een soort papieren slang die uit de dorpel komt en dan met een bocht weer aansluit op een plastic buis onder het dashboard.
Bij mij was die gescheurd en inderdaad, met het raam/dak open kwam daaruit een berg warme lucht in de auto vanwege de onderdruk!
Je kan het ook even voelen met je hand onder het rijden, als je met je linkerhand probeert zo onder het dashboard tegen de zijkant boven de dorpel warme lucht voelt (uitgaande van je kachel uit...) dan weet je zeker dat dat het probleem is.
sterkte!
24 okt 2013 21:00
Jonges, dank voor de tip. Mijn auto is gestript en de slangen zijn geheel te zien en goed te inspecteren. Geen gat/sleuf te zien
03 nov 2013 10:15
Als de auto een boordcomputer heeft zit deze untit onder het stuur bij je benen. Deze is van metaal en wordt sirieus warm. Als je je raam opendoet komt door n bepaalde werveling die warme lucht onder t dashboard vandaan. Voelde het vd zomer ook toen ik me korte hose aan had, en na zoeken bleek t hiervandaan te komen.
03 nov 2013 13:48
Amethist schreef:Als de auto een boordcomputer heeft zit deze untit onder het stuur bij je benen. Deze is van metaal en wordt sirieus warm. .
Helemaal als je kachelslang linksonder een gat heeft - of niet goed is aangesloten.
Ik dacht namelijk ook dat dat kastje (CCU) van zichzelf te heet werd - maar het werd warmer doordat ook de kachelslang niet goed zat (aan de achterzijde: moeilijk te zien en te constateren).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.