Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 nov 2013 12:21
Ik wil binnenkort een druppellader kopen voor mijn Boxster S uit 2001.
Wat zijn de ervaringen met deze laders, en waar te koop ?
Zoek een lader via de sigaretten aansteker.
Grtz,
Jeroen
25 nov 2013 12:27
Zoooo dat is wel een diepte investering
Heb er net eentje opgehaald bij Alpo, ff 50 euro
25 nov 2013 12:40
Ik heb een goedkope bij Conrad gekocht en die ingebouwd, zodat alleen de stekker zichtbaar. Makkelijk te koppelen en werkt uitstekend. Bij mij duurt de winterstop 6 maanden.
25 nov 2013 12:54
Bij aldi en lidl staan ze regelmatig voor nog geen €20
Gebruik ik al jaren voor auto en motor
25 nov 2013 12:56
Ik heb een Ctec druppellader aangeschaft 2 jaar geleden, tot volle tevredenheid. kwalitatief goed, lijkt sterk op de Porsche druppellader die verkocht wordt.
25 nov 2013 13:29
Hier ook een Ctec. Prima apparaat en simpel stekkertje aan de accu gezet. Plug & Play
25 nov 2013 15:36
Heb 2x CTEC, zijn erg goed getest en ben er zeer tevreden over.
Momenteel bij Conrad 10% korting...
25 nov 2013 18:29
Ctec, de originele Porsche laders zijn ook van Ctec
25 nov 2013 18:36
Op marktplaats een tweedehandse Optimate scoren...ook goed.
25 nov 2013 19:45
Grote prijspakkersmarkt hier merk ik, vind het gewoon leuk het Porsche embleem erop
Een keer tanken en je bent € 120,00 kwijt
25 nov 2013 20:58
En laden jullie rechtstreeks op de accu of via de aansteker/12v-aansluiting.
25 nov 2013 21:01
Rechtstreeks en dat is ook de beste manier.
25 nov 2013 21:20
barolo schreef:Rechtstreeks en dat is ook de beste manier.
Mooi, dan ga ik dat doen.
25 nov 2013 23:19
Rechtstreeks en dat is ook de beste manier.
Hangt er van af wat je wilt.
- Om een accu te
laden klopt dit, gezien de redelijk grote ( >10 Amp) laadstromen.
- Om een accu
op peil te houden middels een druppellader (<1 Amp) is via de sigaretten aansteker een uitstekende keus.
De sigaretten aansteker is, middels een zekering van 10/15 Amp en corresponderende bedrading, direkt op de accu aangesloten.
25 nov 2013 23:25
964hans schreef:Rechtstreeks en dat is ook de beste manier.
Hangt er van af wat je wilt.
- Om een accu te
laden klopt dit, gezien de redelijk grote ( >10 Amp) laadstromen.
- Om een accu
op peil te houden middels een druppellader (<1 Amp) is via de sigaretten aansteker een uitstekende keus.
De sigaretten aansteker is, middels een zekering van 10/15 Amp en corresponderende bedrading, direkt op de accu aangesloten.
Thanks.
Het is voor het op peil houden van de accu (Boxster 981). Ik heb geen ervaring met het aansluiten op de sigaretten aanstekerplug, maar gelukkig jij wel. Nog andere zaken waar ik op moet letten bij het op peil houden van de accu?
25 nov 2013 23:32
Bij mij staan ze gewoon op de sigarettenaansteker
26 nov 2013 0:02
Bij mij rechtstreeks met een paar krokodilklemmen op de accu....
26 nov 2013 0:14
Hier hangt zo'n Porsche-CTEC aan de muur. Zoals ie geleverd werd met een sigarettenaansteker-plug, wordt ie ook gebruikt. Dus via de plug en niet rechtstreeks op de accu.
26 nov 2013 0:19
molen934 schreef:Grote prijspakkersmarkt hier merk ik, vind het gewoon leuk het Porsche embleem erop
Een keer tanken en je bent € 120,00 kwijt
Helemaal mee eens! Ik gooi de tank in de winter ook vol om er met droog weer lekker mee te sturen.
26 nov 2013 5:51
Dat Ctec waar jullie het over hebben, is dat een Chinese knock off ofzo? Ik gebruik nl al jaren een Ctek....
En via de meegeleverde stekker rechtstreeks op de accu.
en, met het risico om als een kapotte grammofoonplaat te gaan klinken: via de zoekfunctie op 'druppellader' krijg je ook nog een hoop leesvoer voor de donkere winterdagen...
oa
deze
26 nov 2013 14:03
via de sigarettenaansteker. Eerst had ik er een op de accu, maar ik rijd zeker 1x per maand en merk dat druppelladen wel zin heeft anders 'twijfelt' ie wat bij het starten. Op de sigarettenaansteker is gewoon veel sneller.
Als je de hele winter niet rijdt maakt t niet zoveel uit, hoewel, als het slechts om druppelladen gaat, waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat?
26 nov 2013 20:18
Kijk....das nog eens bruikbare info.....het word in ieder geval een via de aansteker, maar zal er in de winter met droog weer zeker mee gaan sturen....dat verdient ie gewoon.....toch ?
Kijk wel ff of ie met of zonder P logo zal worden uitgevoerd.laten jullie deze 24 uur per dag zitten ?
27 nov 2013 10:48
volcontinue aangesloten, schakelt vanzelf uit als accu vol is en weer aan als t nodig is. Ik heb geen Porsche embleem, maar dat heeft de stroom ook niet die erin gaat en eruit komt
27 nov 2013 20:34
ps schreef:via de sigarettenaansteker. Eerst had ik er een op de accu, maar ik rijd zeker 1x per maand en merk dat druppelladen wel zin heeft anders 'twijfelt' ie wat bij het starten. Op de sigarettenaansteker is gewoon veel sneller.
Als je de hele winter niet rijdt maakt t niet zoveel uit, hoewel, als het slechts om druppelladen gaat, waarom moeilijk doen als het makkelijk gaat?
Rechtstreeks op de accu is sneller, afstand tussen de accu en druppellader is veel korter! De laad-electronen hebben een kortere afgelegde weg......
27 nov 2013 20:52
plus dat je, zeker als je een oudere Porsche hebt, de aansteker wel eens geen (goed) contact kan maken. Meerdere malen meegemaakt. Hele avond niet geladen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.