Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Heel apart... 964 mistlampen achter

09 dec 2013 18:52

Bij mijn P964 kreeg ik de achtermistlampen niet aan...
Ik de balk eruit, geen lampjes. Zonder lampjes brande de schakelaar trouwens ook niet.
Lampje erin, niks.
2 lampjes erin, L+R....Licht! Ook de schakelaarverlichting werkte weer.

Nu zie ik ineens dat ik met remmen 4 remlichten heb, jaja: Ook de mistlichten branden! Met of zonder verlichting aan geen verschil trouwens en ook als ik de mistlichten inschakel moeten de mistlichten voor al aan staan willen ze functioneren.

Begrijpt iemand er nog wat van?! Ik niet ;)

1 geluk, auto's van voor 31-12-1997 hoeven geen mistlicht(en) achter te hebben, alleen mag er dan ook geen schakelaar in zitten.

Iemand tips/ trics / dit ook meegemaakt?!

Gr. Paul

Re: Heel apart... 964 mistlampen achter

09 dec 2013 19:39

Die schakelaar kan je gewoon linksom draaien - dan komt de knop + een staafje eruit ... en is'ie "weg" :wink:

09 dec 2013 19:58

Massa probleem, en of even met de multimeter aan de gang :D

09 dec 2013 20:01

heeft jouw auto roots in de US? want dergelijke modificatie wordt daar vaker uitgevoerd.
op recentere modellen zoals hier, maar ook op oudjes.

10 dec 2013 15:24

Nope, Bremen.

Maar daar hebben ze 't over een Boxster in de link die je stuurde.

Ik denk dat ik opteer voor de "lampjes eruit en schakelaar verwijderen" tenzij iemand nog een briljante ingeving zou hebben!

12 dec 2013 12:56

Ik zou even kijken of er een diode tussen zit of niet. Als dit het geval is zou ik er een paar 10w lampjes in doen en lekker mee laten branden. Heeft de cabrio bij ons ook. De lampen zitten al vrij laag, toch een beetje extra veiligheid.

12 dec 2013 13:10

Dit gaat mijn electronische kennis iets te boven.... :oops:

13 dec 2013 11:56

als ik het zo lees lijkt het erop alsof een handige knutselaar de bedrading gewijzigd heeft en idd extra remverlichting heeft willen creƫren. Idd. multimeter pakken en meten. Is weten.

13 dec 2013 12:20

Ik denk inderdaad ook dat iemand de mistlampen heeft aangesloten op de remlichten.
Somige mensen (waaronder ik) vinden de remlichten van een 911 een beetje zwak, dus met heel simpel twee draadjes omdraaien heb je 4 remlichten.

13 dec 2013 12:41

Eens, zeker met verlichting aan heb je bijna geen verschil/zichtbaarheid van de remlichten. Enige is dat het er nogal vreemd uitziet, da's mijn persoonlijke mening dan natuurlijk. Ik heb er verder trouwens nooit eerder 1 gezien waar dit zo aangesloten zat.

Ik zal er nog eens rustig over nadenken.... ;)

14 dec 2013 20:15

Alleen wij hebben het zo gemaakt dat als je je mistlichten aanzet de remlichten niet mee gaan branden, maar als je remt branden de mistlichten wel mee.

20 dec 2013 15:55

Je moet ook helemaal niet remmen :idea: :wink:

20 dec 2013 18:13

Amethist schreef:Alleen wij hebben het zo gemaakt dat als je je mistlichten aanzet de remlichten niet mee gaan branden, maar als je remt branden de mistlichten wel mee.

Is bij mij precies zo!
Zal dan indd wel doorverbonden zijn o.i.d.

20 dec 2013 18:14

MickRS schreef:Je moet ook helemaal niet remmen :idea: :wink:

Eens, vile mij ook pas op toen ik achteruit voor een raam parkeerde, moet dan toch even remmen! en verder gewoon... :drive:

21 dec 2013 14:47

Dan hebben jullie waarschijnlijk een diode ertussen, is wel de mooiste oplossing voor een straatauto.
Plaats een reactie